fjerne glassfiberstrie (tapet)?

Mamsen84

Forelsket i forumet
HJELP!!! hvordan i gammel manns land skal vi få fjernet det på best mulig måte??? plis! trenger gode tips nå.... [:(][>:][:'(]

fikk beskjed om å aldri begynne å fjerne den..då sliter du altså[&:][:@] har også som ovennfor her hørt at man enten må sparkle eller kjøpe spesialtapet.Men vi tok likeså godt å la huntonitplater på..[8D]no er iallefall dritten borte vekk frå mine øyne[:)]

Vi hadde det på soverommet og det var noe skikkelig drit å få vekk. Gikk lett vekk noen steder og andre steder måtte vi rett og slett pusse det vekk[:'(]

ORIGINAL: Lonamor

fikk beskjed om å aldri begynne å fjerne den..då sliter du altså[&:][:@] har også som ovennfor her hørt at man enten må sparkle eller kjøpe spesialtapet.Men vi tok likeså godt å la huntonitplater på..[8D]no er iallefall dritten borte vekk frå mine øyne[:)]

Tynne huntonitplater er kanskje det ekleste hvis strien sitter fast. Da gjør det heller ikke noe om du skraper litt først. Platene dekker alt. Helsparkling av vegger er jo ikke noen drømmejobb det heller.

Strie på sponplater kan skrapes av, men glassfiberstrie på gips ville jeg ikke prøvd meg på. Da ødelegges sannsynligvis gipsplatene.

Det var strie i leiligheten vi bodde før, både på kjøkkenet og på badet. Dro av begge steder og det gikk relativt lett, får du tak i store biter er det bare å dra av. Men ha noe over munn og nese, kommer mye "glassfiber" ut av stria som du ikke bør få innabords.. Lykke til!

Back
Topp