Fjernadopsjon

x1xStupedama

Glad i forumet
Vi har tenkt å "kjøpe" et fadderbarn til vesla i julegave. Har lyst å lære henne giverglede helt fra starten. Vi har lyst å finne en organisasjon der en støtter et navngitt barn, som en gjerne kan holde kontakten med via brev o.l. Vil også finne en organisasjon som ikke bruker så mye av pengene til adm.

Noen som har gode erfaringer? Tenkte å starte så tidlig så mulig med å redusere materialismen som råder så sterkt rundt jul.

Jeg har vært inne på samme tanke selv. Gjerne et barn som er like gammel som Maya... Så spent på å høre svar her. Men Plan-fadder er vel sånn... Hmmm, må undersøke litt.

En god ide [:D]

Plan-fadder er du fadder til et navngitt barn. Du  får bilde av navnet, og har mulighet til å skrive brev og sende gaver dit. Jeg (vi) var plan-fadder når jeg var yngre og bodde hjemme hos mine foreldre [;)]

http://www.prosjektgatebarn.no/

Her hjelper du et barn som bor på gaten - barnet får et sted å bo, skolegang, klær, mat og skolebøker. Du får et navngitt barn.

Vi har et fadderbarn herfra - en gutt på 14 år. Vi har fått bilde og brev fra han - [:D]

Ja, Planfadder virker bra. Har lest litt på sidene deres. Tror vi får ta kontakt med dem. De organiserer jo til og med slik at en kan besøke barnet en gang, det måtte jo vært en opplevelse for livet for hele den lille familien vår!

For en fin ide! Fikk lyst til det selv.. [:)] Tenk hvor mye det betyr for det barnet på den andre siden!

ORIGINAL: Stupedama

Vi har tenkt å "kjøpe" et fadderbarn til vesla i julegave. Har lyst å lære henne giverglede helt fra starten. Vi har lyst å finne en organisasjon der en støtter et navngitt barn, som en gjerne kan holde kontakten med via brev o.l. Vil også finne en organisasjon som ikke bruker så mye av pengene til adm.

Noen som har gode erfaringer? Tenkte å starte så tidlig så mulig med å redusere materialismen som råder så sterkt rundt jul.

Så flott!! :)
Vi har "kjøpt" fadderbarn i dåpsgave til barna våre vi. Storesøster har et fadderbarn på 6 år fra sørafrika gjennom sos barnebyer, mens lillebror er fadder for ei herlig jente fra kenya gjennom kenya-hjelpen.
Kenya-hjelper gir hele beløpet til fadderbarnet sitt, det liker vi veldig godt. Vi har også mulighet for å ha kontakt med fadderbarnet, kjøpe julegave til det, og skrive mail. Bør sjekkes ut :)  http://www.kenyahjelpen.no/

Back
Topp