Fjerde gang jeg mister i uke 7

I dag ble det dessverre konstantert MA, jeg skulle vært 7+2. 6+5 hadde jeg en ultralyd som viste normalt embryo, rett str og fin hjerterytme.

Dette er 5 gang vi er gravide. 1 x exu, 1 x sa og nå 3 x ma.

Vil liksom ikke gi opp, men greier heller ikke se for meg at vi skal bli foreldre heller. Akkurat nå er det bare en bunnløs sorg.

Vet ikke helt hva jeg vil med tråden her. Må bare få litt utløp.
Så trist å lese! :Heartred Går nettopp gjennom min andre MA, siden november i fjor. Det er skikkelig tøft! Begynner jo å lure på om det er ren uflaks, eller om det ligger noe mer bak det.
Skal få videre hjelp av min private gynekolog. Håper vi finner ut av det.

Håper dere også får noe mer hjelp! Heier på dere!:wav:Heartred
 
Tusen takk for svar! Det hadde vært så greit om det var dette som var problemet, noe fysisk som kan rettes på. Dersom det er embryo det er noe feil med er vi mye mer handlingslammet. Takk igjen ❤️
Ja helt klart.. Er du og din kjæreste DNA testet? Altså sjekket om dere er for like DNA messing? da kan det også ende i abort.
 
Ja helt klart.. Er du og din kjæreste DNA testet? Altså sjekket om dere er for like DNA messing? da kan det også ende i abort.
Hvordan kan man få dette utført? Vi har jo hatt utredning ifbm habituell abort, men ikke noe mer prøver utover det. Har tenkt at mannen også bør sjekke sæden for DNA fragmentering.
 
Hvordan kan man få dette utført? Vi har jo hatt utredning ifbm habituell abort, men ikke noe mer prøver utover det. Har tenkt at mannen også bør sjekke sæden for DNA fragmentering.
Okei da har de kanskje sjekket det! Er kun en vanlig blodprøve :)
 
Hvordan kan man få dette utført? Vi har jo hatt utredning ifbm habituell abort, men ikke noe mer prøver utover det. Har tenkt at mannen også bør sjekke sæden for DNA fragmentering.
Så forferdelig å miste så mange ganger! Vi har mistet 5 ganger mellom først og siste barn( 3 SA, en senabort pga veldig syk baby og en MA) og nå 2 ganger. DNA prøve man får med habituell aborter utredning ( alt var ok hos oss) men sæd DNA fragmentering var ganske høy hos oss. Man får ikke så mye hjelp uansett, de anbefalte ICSI men vi ble gravid fort og klarte å få frisk gutt. Jeg har brukt progesteron i første, femte og syvende graviditet ( alle som gikk over 12 uker) og klexane i syvende. I det siste brukte jeg også progesteron men mistet uansett, alle medisiner har fått fra Medicus, StOlavs sa: nei, det hjelper ikke og du skal miste så mange ganger som det trenges :bored:Jeg tror at det er rett og slett kombinasjon av egg og sæd som funker ikke. Har ingen råd egentlig, bare sender stor klem! :Heartred
 
Hei, først vil jeg si beklager, jeg vet hvor utrolig tøft det er og jeg håper du har det fint ❤️
For det andre vil jeg spørre om de har sjekket deg for hjerteformet livmor/ skillevegg med hysteroskopi? Om de har sagt at de har sjekket dette med ultralyd så be om å få hysteroskopi - om de ikke allerede har gjort det.
Jeg mistet tellingen på antall aborter over 5 år, utredning på utredning på utredning - alt normalt. Ble skrevet ut av sykehuset og fikk beskjed om at det ikke var noe mere å gjøre.
Da jeg mistet siste gang var jeg i uke 11 og begynte å fossblø, ringte faktisk ambulanse fordi det var som en hageslange! ble hastesendt og operert samme natt. Der spurte kirurgen meg om jeg var klar over at jeg hadde hjerteformet livmor med en stor, bred skillevegg. Nei, det var jeg overhode ikke! Fordi dette fikk jeg beskjed om at de hadde sjekket på ultralyd, og alt så fint ut. Han sa at er man heldig med vinkel kan man se set på ultralyd. Så, ja... langt innlegg her :joyful: men har de sjekket deg for det? hvis ikke - be om å få det sjekket. Det er faktisk 90% sjanse for abort med denne "defekten" i livmora.. Fosteret setter seg i den skilleveggen og får ikke det den trenger og er jo da umulig å overleve.. Lykke til!
Må bare signere denne. Jeg hadde seks SA og de fant ut under KS med nr 2 at jeg hadde hjerteformet livmor. Er ganske oppgitt over at jeg aldri fikk henvisning til hysteroskopi... Har tatt utallige ultralyder opp igjennom årene uten at det har blitt oppdaget.
 
Ja helt klart.. Er du og din kjæreste DNA testet? Altså sjekket om dere er for like DNA messing? da kan det også ende i abort.

Hei! Dette vil jeg gjerne vite mer om. Har du noen linker?:)
 
Hei! Dette vil jeg gjerne vite mer om. Har du noen linker?:)
Hei! Nei jeg har desverre ikke det, deler bare mine erfaringer under utredning. DNA testing var noe av det første som ble gjort hos oss - siden jeg ble gravid uten problem, men mistet mellom uke 6 og 9 hver gang (utenom den gangen jeg kom til uke 11)
Der fikk jeg beskjed om at man kan ha like DNA selv om man ikke er i slekt, og da vil ikkefosteret være levedyktig.
 
Hei! Nei jeg har desverre ikke det, deler bare mine erfaringer under utredning. DNA testing var noe av det første som ble gjort hos oss - siden jeg ble gravid uten problem, men mistet mellom uke 6 og 9 hver gang (utenom den gangen jeg kom til uke 11)
Der fikk jeg beskjed om at man kan ha like DNA selv om man ikke er i slekt, og da vil ikkefosteret være levedyktig.

Ok, tusen takk!:)
 
Tusen, tusen takk for alle fine, informative og kloke svar :Heartred

Måtte ta litt avstand fra alt mens det sto på.

Har fått mifegyne i dag og får gjort aborten på søndag. Møte med st Olavs på tirsdag og da blir det nok å avtale hysteroskopi før sommeren.

Dersom hysteroskopi ikke viser noe unormalt, vet jeg ikke om vi kommer til å bruke embryo på frys engang. Orker ikke ny MA... Da blir det nok heller rett på eggdonasjon, men først vil vi se om det er livmoren det er noe feil med.

Det kommer til å bli en sykt lang sommer før eventuelt neste forsøk i august... Prøver å finne mening i hverdagen, men altså, vi har vært ivf pasienter i over 2 år. Vi er så sliten av søt, ivf krever så mye av oss...

Takk igjen
 
hold ut! Ikkke mist motet
Har selv mistet 4 ganger på rad og den 5 gangen gikk det bra og vi fikk en nydelig jente ❤️

fikk aldri noen svar på hvorfor, men det gikk bra tilslutt ❤️ Så det er håp
 
hold ut! Ikkke mist motet
Har selv mistet 4 ganger på rad og den 5 gangen gikk det bra og vi fikk en nydelig jente ❤️

fikk aldri noen svar på hvorfor, men det gikk bra tilslutt ❤️ Så det er håp
Takk for at du deler, det gir håp! :smiley-angelic001:Heartred
 
Tusen, tusen takk for alle fine, informative og kloke svar :Heartred

Måtte ta litt avstand fra alt mens det sto på.

Har fått mifegyne i dag og får gjort aborten på søndag. Møte med st Olavs på tirsdag og da blir det nok å avtale hysteroskopi før sommeren.

Dersom hysteroskopi ikke viser noe unormalt, vet jeg ikke om vi kommer til å bruke embryo på frys engang. Orker ikke ny MA... Da blir det nok heller rett på eggdonasjon, men først vil vi se om det er livmoren det er noe feil med.

Det kommer til å bli en sykt lang sommer før eventuelt neste forsøk i august... Prøver å finne mening i hverdagen, men altså, vi har vært ivf pasienter i over 2 år. Vi er så sliten av søt, ivf krever så mye av oss...

Takk igjen
Masse masse lykke til! Har tenkt mye på deg. Tror vi er mange som blir glade for en oppdatering når tiden er inne om du føler for det :Heartpink
 
Tusen, tusen takk for alle fine, informative og kloke svar :Heartred

Måtte ta litt avstand fra alt mens det sto på.

Har fått mifegyne i dag og får gjort aborten på søndag. Møte med st Olavs på tirsdag og da blir det nok å avtale hysteroskopi før sommeren.

Dersom hysteroskopi ikke viser noe unormalt, vet jeg ikke om vi kommer til å bruke embryo på frys engang. Orker ikke ny MA... Da blir det nok heller rett på eggdonasjon, men først vil vi se om det er livmoren det er noe feil med.

Det kommer til å bli en sykt lang sommer før eventuelt neste forsøk i august... Prøver å finne mening i hverdagen, men altså, vi har vært ivf pasienter i over 2 år. Vi er så sliten av søt, ivf krever så mye av oss...

Takk igjen
Hei :)
Jeg tenker ofte på deg, har du fått hysteroskopi?
 
Hei :)
Jeg tenker ofte på deg, har du fått hysteroskopi?
Så god du er :love2

Jeg gjennomførte hysteroskopi og det er jeg glad for. Det ble ikke funnet noe uvanlig og endometrietest var normal,men de fant en del svangerskapsrester de fikk tatt ut.

Håper veldig på innsett i løpet av de neste to ukene. Samtidig vet jeg ikke hvorfor jeg håper og gleder. Dette er en seriøs risikosport og jeg er lei adrenalinet.

Håper du har det godt :Heartred
 
Så god du er :love2

Jeg gjennomførte hysteroskopi og det er jeg glad for. Det ble ikke funnet noe uvanlig og endometrietest var normal,men de fant en del svangerskapsrester de fikk tatt ut.

Håper veldig på innsett i løpet av de neste to ukene. Samtidig vet jeg ikke hvorfor jeg håper og gleder. Dette er en seriøs risikosport og jeg er lei adrenalinet.

Håper du har det godt :Heartred
åååh okei så synd de ikke kunne finne en spesifikk grunn til dine aborter...
Innsett er jo veldig spennende! er det noe grunn til at legene tror det har innvirkning på abortene med IVF?
Det der ikke frekt ment, kun nysgjerrig! men fant ingen måte å skrive det på som det ikke hørtes frekt ut, sorry... :scratch
Håper på det beste for deg værtfall :Heartpink
Vi har det veldig fint, takk. :love2
 
åååh okei så synd de ikke kunne finne en spesifikk grunn til dine aborter...
Innsett er jo veldig spennende! er det noe grunn til at legene tror det har innvirkning på abortene med IVF?
Det der ikke frekt ment, kun nysgjerrig! men fant ingen måte å skrive det på som det ikke hørtes frekt ut, sorry... :scratch
Håper på det beste for deg værtfall :Heartpink
Vi har det veldig fint, takk. :love2
Neida,tar det ikke frekt i det hele tatt. Det er jo jeg selv som velger å være blottlagt og dele intime detaljer:)
Etter exu måtte de fjerne en eggleder og da mente legen den andre var skadet også. Derfor får vi ivf. Sånn sett har det ingenting med gjentatte aborter å gjøre.
Det føles egentlig ekstra surt,fordi hvis vi bare kunne bli gravide hjemme som andre normale så tror jeg det hadde gått mye raskere. Vi har for eksempel hatt 3 innsett siden desember 2019. Det er jo sånn egentlig ca 16 PP (trekt ifra tiden som.gravid).
 
Back
Topp