Fjerde gang jeg mister i uke 7

En tråd i 'Vi som har mistet før uke 12' startet av Høsteple, 26 Apr 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Høsteple Glad i forumet Assistert-jentene

2. KHelg Forelsket i forumet Novemberbarna 2021

Så trist å lese! :Heartred Går nettopp gjennom min andre MA, siden november i fjor. Det er skikkelig tøft! Begynner jo å lure på om det er ren uflaks, eller om det ligger noe mer bak det.
    Skal få videre hjelp av min private gynekolog. Håper vi finner ut av det.

Håper dere også får noe mer hjelp! Heier på dere!:wav:Heartred

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Elieli Forelsket i forumet

Ja helt klart.. Er du og din kjæreste DNA testet? Altså sjekket om dere er for like DNA messing? da kan det også ende i abort.

4. Høsteple Glad i forumet Assistert-jentene

Hvordan kan man få dette utført? Vi har jo hatt utredning ifbm habituell abort, men ikke noe mer prøver utover det. Har tenkt at mannen også bør sjekke sæden for DNA fragmentering.

5. Elieli Forelsket i forumet

Okei da har de kanskje sjekket det! Er kun en vanlig blodprøve :)

6. Iva82 Glad i forumet Himmelbarn

Så forferdelig å miste så mange ganger! Vi har mistet 5 ganger mellom først og siste barn( 3 SA, en senabort pga veldig syk baby og en MA) og nå 2 ganger. DNA prøve man får med habituell aborter utredning ( alt var ok hos oss) men sæd DNA fragmentering var ganske høy hos oss. Man får ikke så mye hjelp uansett, de anbefalte ICSI men vi ble gravid fort og klarte å få frisk gutt. Jeg har brukt progesteron i første, femte og syvende graviditet ( alle som gikk over 12 uker) og klexane i syvende. I det siste brukte jeg også progesteron men mistet uansett, alle medisiner har fått fra Medicus, StOlavs sa: nei, det hjelper ikke og du skal miste så mange ganger som det trenges :bored:Jeg tror at det er rett og slett kombinasjon av egg og sæd som funker ikke. Har ingen råd egentlig, bare sender stor klem! :Heartred

7. Tigerlilje Forumet er livet Himmelbarn Oktoberlykke2020❤ Aprillykke 2017

Må bare signere denne. Jeg hadde seks SA og de fant ut under KS med nr 2 at jeg hadde hjerteformet livmor. Er ganske oppgitt over at jeg aldri fikk henvisning til hysteroskopi... Har tatt utallige ultralyder opp igjennom årene uten at det har blitt oppdaget.

8. Phis Flørter med forumet Vi som prøver :)

Hei! Dette vil jeg gjerne vite mer om. Har du noen linker?:)

9. Elieli Forelsket i forumet

Hei! Nei jeg har desverre ikke det, deler bare mine erfaringer under utredning. DNA testing var noe av det første som ble gjort hos oss - siden jeg ble gravid uten problem, men mistet mellom uke 6 og 9 hver gang (utenom den gangen jeg kom til uke 11)
    Der fikk jeg beskjed om at man kan ha like DNA selv om man ikke er i slekt, og da vil ikkefosteret være levedyktig.

10. Phis Flørter med forumet Vi som prøver :)

Ok, tusen takk!:)

11. Blåbærfrø Flørter med forumet

Herregud :bored: Helt utrolig at helsepersonell kan si sånne ting...

12. Høsteple Glad i forumet Assistert-jentene

Tusen, tusen takk for alle fine, informative og kloke svar :Heartred

Måtte ta litt avstand fra alt mens det sto på.

Har fått mifegyne i dag og får gjort aborten på søndag. Møte med st Olavs på tirsdag og da blir det nok å avtale hysteroskopi før sommeren.

Dersom hysteroskopi ikke viser noe unormalt, vet jeg ikke om vi kommer til å bruke embryo på frys engang. Orker ikke ny MA... Da blir det nok heller rett på eggdonasjon, men først vil vi se om det er livmoren det er noe feil med.

Det kommer til å bli en sykt lang sommer før eventuelt neste forsøk i august... Prøver å finne mening i hverdagen, men altså, vi har vært ivf pasienter i over 2 år. Vi er så sliten av søt, ivf krever så mye av oss...

Takk igjen

• Hjertelig Hjertelig x 6
  13. FrøkenFryd81 Elsker forumet Himmelbarn Januarlykke 2020

hold ut! Ikkke mist motet
    Har selv mistet 4 ganger på rad og den 5 gangen gikk det bra og vi fikk en nydelig jente ❤️

fikk aldri noen svar på hvorfor, men det gikk bra tilslutt ❤️ Så det er håp

14. KHelg Forelsket i forumet Novemberbarna 2021

Takk for at du deler, det gir håp! :smiley-angelic001:Heartred

15. Elieli Forelsket i forumet

Masse masse lykke til! Har tenkt mye på deg. Tror vi er mange som blir glade for en oppdatering når tiden er inne om du føler for det :Heartpink

Del denne siden