Fjelltur som høygravid

Ikke som høygravid, men gikk en liten topptur på fjellet på rundt en mil senest forrje uke og skal det igjen om 2 uker, er da nesten 33 uker på vei:)
 
I første svangerskap var det Ingen problem fram til 8 mnd, da måtte jeg bytte ut stigning med skog og mark pga bekkenet :)

om du kjenner st du er frisk og rask er det bare å kose seg. Bare huske st balansen er annerledes når du er gravid og det er lettere å falle.
 
Gikk fjelltur i går, i uke 32. Muligens siste fjelltur her :wacky: Men hvem vet, om han synker litt ned i magen i stedet for å ligge helt opp til lungene mine, så prøver jeg meg kanskje igjen snart.
 
Ikke noen fjelltur nei, hehe. Men jeg gikk en lang tur i skogen i går, å det gikk veldig sakte. Hun er ganske langt ned i bekkenet nå. Hele turen gikk ut på at jeg måtte tisse, hadde luft i magen å var veldig treig....:smiley-bounce022
 
Har noen av dere rådført dere før turene ? Mtp puls? Hva har makspulsen deres ligget på?
Jeg fulgte ikke med på makspuls siden jeg kun gikk, så lenge du ikke løper/ går såpass tungt at du anstrenger deg (da sikter jeg til at formen din er ‘normal’ om du skjønner hva jeg mener..) så skal vell det ikke være behov for å følge med på makspuls.

Men mine tips er å tenke på bekkenet og rygg når du går, hvordan holdingen din er. At du ikke går så mye fremoverlent, at du ikke har bråe vridninger med tanke på bekkenet og at du har gode sko med gode såler. Jeg kjøpte såler med vann i (godfot tror jeg de heter) som hjalp mye på sirkulasjon i bena.
 
Jeg går en del. Jogget mye før, men har utgått nå i det siste så da blir det mye turer. Sist tur var onsdag. Er litt tyngre i beina, men det går fortsatt fint. Her jeg bor er fjellene bratte, og det er mange høydemeter. Jeg fortsetter å trene og gå så lenge formen er OK. Syns det er mye verre for rygg og hofter å gå mye på asfalt enn på fjellet :happy:
 
Har noen av dere rådført dere før turene ? Mtp puls? Hva har makspulsen deres ligget på?
Nå er det to uker siden jeg gikk tur, og da kjente jeg at det var nok årets siste tur dit, for det ble så mye kynnere på tur ned og det føltes ut som jeg gikk i svai ;) Men jeg trener en del på ellipsen og når jeg pratet med jm på forrige fredag så sa jeg det at jeg ligger mellom 150-160 i puls i en times tid når jeg kjører ellipseøkt. Hun sa at det var greit men jeg burde ikke ligge noe høyere enn det på pulsen i alle fall ;)
Men nå er jo kroppen min veldig vant til det, da jeg trener nesten daglig, så du må se litt an hva du er vant til, hvordan det kjennes ut når du gjør det, også skal man helst ikke ligge på mer enn 70% av makspuls ettersom jeg har lest :)
 
Jeg måtte gi meg i uke 26 pga kynnere og lav morkake som gir spotting. Ta det rolig og hør på kroppen. Den vil jo si ifra ved overanstrengning. Håper du får en glimrende tur :)
 
Gikk fjelltur som var veldig bratt, men ikke så lang i distanse. Fulgte med på pulsen. På det meste var den oppe i 180, og da tok jeg pauser for å hente inn igjen pusten :) Kroppen fungerer enda helt fint så det var nydelig på tur!
 
Back
Topp