Fjelltur med baby

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Når tenker dere det er greit å dra på fjellturer (ikke så veldig høyt til fjells) med babyen? Er meldt så fint vêr til uka, så det frister å sette baby i manducaen og trimme denne dvaske kroppen litt:P baby er litt over 3 uker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når du føler deg klar for det :-) Hadde kjørt på jeg ;-)

De som er så små bør vel ikke sitte så lenge i bæresele trur jeg. Jeg var på fjelltur 17 mai. 4,5 time. Men bare 350moh. Da var gutten 4,5 mnd. Sov hele tiden bortsett fra en matpausen på toppen :)

De som er så små bør vel ikke sitte så lenge i bæresele trur jeg. Jeg var på fjelltur 17 mai. 4,5 time. Men bare 350moh. Da var gutten 4,5 mnd. Sov hele tiden bortsett fra en matpausen på toppen :)

Nei, du har rett i det. Jeg får holde meg til små fjellturer på en times tid tenker jeg:)

Nei, du har rett i det. Jeg får holde meg til små fjellturer på en times tid tenker jeg:)

Om babyen trives godt i selen har du jo en supergod sele du bærer ergonomisk riktig med, så jeg ser ingenting i veien for å ta en langtur om dere er komfortable med det.
Jeg bar minsten på tur en hel dag (med pauser for spising/skift osv) med sjal flere ganger og hadde gjort det igjen!

Kanskje et dumt spørsmål men hvordan bytter dere bleier ute i marka? Her har vi flere toppturer med ca 1 times turer hver vei. Klør i bena etter å bevege meg igjen :)

Kanskje et dumt spørsmål men hvordan bytter dere bleier ute i marka? Her har vi flere toppturer med ca 1 times turer hver vei. Klør i bena etter å bevege meg igjen :)

Vi har med pledd og håndkle på tur, legger baby på det, vasker med våtserviett og skifter bleie:)

Guttn hadde tidenes bæsjbleie midt oppe på fjellet han. Bæsj opp til nakken :( hadde med våtservietter og helskift heldigvis. Men var nok noen kalde minutter for gutten..

Back
Topp