Fjellpulken eller norpulken????????

Pearl

Forumet er livet
Så er det snart påske og vi har sånn litt i siste liten funnet ut at det kan kanskje være lurt med en pulk å ha med seg på fjellet.... Så har jeg forsøkt å gjøre litt research da - kan kjøpe en par år gammel brukt pulk for 2-3000 kr.. Og helt ny for rundt 4000 kr - så er jo ikke sååååååå mye å spare på å kjøpe brukt... Og så er det to pulker som peker seg ut - fjellpulken og norpulken.. Men hva er best???????Noen med erfaringer eller råd å dele? Må vel nevne at gutten som skal oppi pulken er 9 mnd og vi er ikke drevne skigåere så veldig lange turer er det ikke snakk om å gå på......

vi har også en fjellpulken, mange år gammel. kjempefornøyd. alle pulker er dyre å kjøpe brukt, fordi de ikke blir nevneverdig slitt. så syns ikke du skal nøle med å kjøpe brukt eg[:)]

Tenker vel heller at det er greit å kjøpe en ny ettersom de faller så lite i pris.. Da har man alle garantier og kan bruke den de årene vi må og så selge den for en god penge selv... Ser ut som at fjellpulken er det mest kjente merket - er det ingen som har eller har erfaring med norpulken??

Vi har Fjellpulk, er kjempefornøyd. Men jeg antar at Norpulken er like god, og ville nok kanskje kjøpt den som var billigst. [;)]

Vi har lagt inn et ekstra lag med isopor i bunnen, og så lammeskinn og lammeskinnspose oppå der igjen, rett og slett fordi det blir kaldt langs bakken uansett..

ORIGINAL: Pearl

Tenker vel heller at det er greit å kjøpe en ny ettersom de faller så lite i pris.. Da har man alle garantier og kan bruke den de årene vi må og så selge den for en god penge selv... Ser ut som at fjellpulken er det mest kjente merket - er det ingen som har eller har erfaring med norpulken??

Det tenkte vi også, så vi kjøpte helt ny. [;)]

Ja det har jeg også lurt på.. Vi har ikke sausekinnspose men lurer på om det er mulig å bruke en emmaljunga fleecepose (vognpose) + lammeskinn + kle på babyen tre lag med ull innerst, fleecedress og så vinterdress utenpå...??? Har aldri vært på skitur med en sånn liten jeg... Grugleder meg litt.. Og hva iallverden gjør man når gutten har sluppet DEN bomba i bleia??? Blir jo rimelig kaldt å flekke av han alle klærne i 5 minus liksom..??

ORIGINAL: Pearl

Ja det har jeg også lurt på.. Vi har ikke sausekinnspose men lurer på om det er mulig å bruke en emmaljunga fleecepose (vognpose) + lammeskinn + kle på babyen tre lag med ull innerst, fleecedress og så vinterdress utenpå...??? Har aldri vært på skitur med en sånn liten jeg... Grugleder meg litt.. Og hva iallverden gjør man når gutten har sluppet DEN bomba i bleia??? Blir jo rimelig kaldt å flekke av han alle klærne i 5 minus liksom..??

da må du bare bytte ute da:) lage litt ly for vinden oppi pulken og være like raske som "pappaer i perm på reklamen[:D]"

Har brukt begge og er mest fornøyd med Norpulken. bedre muligheter for å pakke ungen helt inn f.eks. 

Hehe, vil tro at det holder med et lag ull, et lag fleece og vinterdress, med voksi/ullpose utenpå. Isopor og lammeskinn i bunnen gjør susen.
Men dere skal vel ikke gå flere mil på ski heller?
Vi skifta det siste vi gjorde før vi dro ut, var ute et par timer og skifta med en gang vi kom tilbake. Om hun hadde driti seg ut i mellomtida, så tror jeg kanskje jeg hadde vurdert hvor lang tid det var til vi var hjemme igjen.. er jo tross alt ingen kriiiise om de ikke får ny bleie innen fem min..

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: Looney

Har brukt begge og er mest fornøyd med Norpulken. bedre muligheter for å pakke ungen helt inn f.eks. 
det er fine muligheter for det på den fjellpulken vi har også, men den er helt ny da

Ja den vi har er et par år gammel. Men har vært mer fornøyd med Norpulken vi da. Men den er til gjengjeld helt ny. Hadde flere finesser og den....

ORIGINAL: lille nupp

vi monterte en fjellpulk i helgen, den var kjempe fin

den hadde isopor i bunnen, så da blir det jo ekstra isolert under rompa, også var det plass til litt ting og tang bak ryggen, og bra sjerm, med solbeskyttelse,
småen testa den, og koste seg max[:)]

Vi også![:D] Super fornøyd med den![:D]

Vi har kjøpt fjellpulken og skal prøve den i påsken. Her er det bestefar som kommer til å trekke mest.Vi valgte fjellpulken for den har veltebøyler på siden, er mye oppover og nedover på hytta.
Samtidig som vi fant den på tilbud når vi skulle kjøpe.

Vi har fjellpulken og vil absoultt anbefale den....

Noen ting skiller seg ut på den
Den er smalere, dermed lettere å dra.
Den har veltebøyler på siden, noe som gjør den mer stabil i ulent terreng.
Den kommer best ut i sikkerhetstester, bedre veltesikkerhet.
Regulerbar beskyttelsesskjerm. Kan legges godt ned når barnet sitter/ligger så flatt som mulig.

Så er det noen som mener at norpulken er bedre, fordi den har stormtrekk, slik at en kan pakke inn hele barnet.... Det har fjellpulken også. Drar frem noen bånd som en fester under knappene, og fester resten av trekket rundt skjermen. Så barnet kan sitte helt tett under der.

Back
Topp