Fiskeretter

• Trådstarter Trådstarter JuniSpireGammel
  • Opprettet Opprettet
J

JuniSpireGammel

Guest
Jeg prøver å følge litt av rådene om kosthold og tenker jeg må være flinkere til å spise fisk.. MEN når jeg tenker på fisk så blir det LAKS da... eneste jeg klarer å tenke på... har en del varianter av laks da.. men tenkte kanskje vi kunne dele fiske-oppskrifter her slik at vi alle kanskje kunne få litt inspirasjon og få i oss litt mer fisk..  

Noen som er med ?

Favoritten til store og små her er stekt Lyr. en veldig undervurdert fisk syns jeg.
Vi tar hvetemel, salt og pepper på hver sid av bitene, steker den i panna så den blir sprø på utsiden.. Serverer med agurk som har liggi i eddik og sukkervann, poteter og stekt løk... Nydelig.

nam! nå foikk jeg vann i munn gitt! torskefileer i folie med grønnsaker på grill- eller ovn. med ris til

SÅ moro med litt annet enn laks :)

Mine favoritter er laks stekt i panna, med grønnsaksrataoui (skrives neppe sånn men) bestående av div paprika, squash, løk og litt tomat, med hjemmelaget potetstappe og holandeisesaus.

Ellers kan den "vanlige" varianten med laks, potet, agurksalat og rømme være veldig godt :)

Back
Topp