fisken!

Søster Jordbæret

Forumet er livet
Prøvde du å amme sånn jeg sa? Funka det?

Eller er du blitt kvitt kulen?

Hei hei jordbæret!

Prøvde som du sa + alle andre tenklige stillinger, men kulen er der enda og det gjør bare helt sinnsykt vondt å amme. Pumpa meg i dag morges og det kom kun ut 40ml...og det var etter en times pumping med massering[&:]. Dette er helt grusomt og jeg vet ikke hvem som gråter mest - meg eller vesla. Ringte helsestasjonen nå nettop og de anbefalte meg å gå til legen. Skal dit klokken 2 så får vi se[8|]. Håper bare inderlig ikke at det er brystbetennelse jeg har fått......

Akkurat nå HATER jeg amming!

uff stakkars deg fisken. Håper virkelig ikke du har fått betennelse. Hvis du skulle være så uheldig så håper jeg du får antibitika kur som virker fort!

Så kjedelig at det ikke hjalp å amme sånn da... Kanskje den var "for tett" liksom... Prøv neste gang, med en gang du merker en kul å amme sånn... jeg tar de så fort jeg merker dem.

Lykke til og god bedring! Sender over en stor trøsteklem!!

Eg er nettopp ferdig med brystbetennelse. Ikkje noko særlig godt å ha nei. Men hell i uhell var at eg hadde 6 ukers kontroll hos legen dagen etter at eg begynte å kjenne betennelsen. Trudde eg kom til å vere den friskaste på venterommet hos legen, men endte opp med der med høg feber, og syns skikkelig synd på meg sjøl ja!!! Men uansett... Eg fikk pencillin-kur som virka ganske fort, og det hjalp med amming. Då vart liksom ikkje brystet så sprengt, og eg hadde mindre vondt. Men... legen sa at Elisabeth ikkje ville reagere på kuren min. Dette stemte ikkje! Ho fikk skikkelig mageknip etter 2 dager, og masse utslett. (utslettet kom kvar gong eg amma, og mageknipen tok seg opp litt etter litt). Slutta med kuren etter ei veke, og er frisk no. Men ville berre advare deg mot kuren viss du får den. Vær obs på at babyen kan reagere på den sjølv om legen seier noko anna! Lykke til!

Tusen takk for all medtanke jenter! Var hos legen og jeg har en "begynnende" betennelse. Han ville ikke ha meg på antibiotika kur helt enda da han ville se om kulen kunne gå vekk i løpet av helga først. Fikk nesespray som skulle hjelpe utrivningsrefleksen og ordre om å gå hjem å legge meg ned å amme og pumpe og massere[&:]. Pumpa et fullt bryst i dag morges og der kom det kun 50 ml ut! Er ikke dette lite eller?[8|] Kanskje jeg har mista hele melka pga stresset..... Off - alt jeg tenker på hele dagen er amming og jeg gruer meg til hvert måltid.. Forhåpentligvis ordner det seg før det blir betennelse.

Det er viktig at du ikkje blir stressa ja... skjønner godt at du blir det. Merka sjøl når eg hadde betennelse, og no etterpå at det vart mindre melk. Men eg har veeeldig lite i utgangspunktet. Elisabeth får tillegg til kvart måltid. Idag nekta ho å drikke av puppen til frokost, ville kun ha flaske. Går nok raskare med flaska ja...
Håper du finner ut av det... ikkje kjekt å drive på med den pumpinga. Og massering i tillegg. Stå på! Du klarer det! [;)]

Du nevnte at du var sår på brystvortene og... bruker du bryst skjold? Det kan hjelpe på sårheten. Jeg kan anbefale Avent sine (fås kjøpt på apoteket). Man kjenner jo litt i begynnelsen, men det hjelper godt! Jeg hadde mye av det den første mnd.

Håper legen får rett da, at kulen går bort i løpet av helga!
Lykke til ihvertfall!!! [:)]

Back
Topp