Fiskemiddag

Etter at jeg ble gravid har jeg bae klart og spise torsk og fiskegrateng :p men vi brukte og ha masse seifile,surret i mel,salt og pepper,med poteter og gulerot,agurk og rømme til,var godt da,men klarer ikke det nå :p

Åååh! Lettsalta torsk med hjemmelaga potetmos, bacon, hvitsaus og gullerøtter. Beste som finnes. Men vi spiser ikke noe særlig fancy fisk, så ingenting med oppskrift :p

Purredampet laks er også grusomt godt!:)

Har ikke oppskrifter, pleier å holde det temmelig enkelt. Oftest poteter som tilbehør, og rømme/remulade/smør:)

Fiskeboller i hvit saus og karri <3
Panert Seifilet(kan få noen kjempebillige first price poser med dette! Kjempegodt!:)
Laksefilet med rømme og agurk <3
Fiskepinner og potetmos(enkelt og kjapt, og godt!:)
Av og til kjøper vi findus pakker med noe filet greier som har noe saus i seg, litt dyre, men innimellom er det ok:)
Sei filet panert med mel/salt/pepper blanding

Torsk eller sei i paprika og løksaus. Kan serveres med poteter, potetmos, ris... Du freser opp løk og paprika i smør i gryta til løken blir blank og så tilsetter du mel og rører godt før du tilsetter vann og fløte. Etter det har fått et oppkok tilsetter du en fiskebuljong og litt salt og pepper. Til slutt legges fisken i sausen og lar den trekke i ca 10 min. Denne liker vi kjempe godt her i huset, spesielt min 2 - åring :) Oppskriften står også i boka Fra boller til burritos. Jeg lager alltid mer saus enn det oppskriften sier, men det er pga vi er veldig glade i saus :)

Torsk eller sei i paprika og løksaus. Kan serveres med poteter, potetmos, ris... Du freser opp løk og paprika i smør i gryta til løken blir blank og så tilsetter du mel og rører godt før du tilsetter vann og fløte. Etter det har fått et oppkok tilsetter du en fiskebuljong og litt salt og pepper. Til slutt legges fisken i sausen og lar den trekke i ca 10 min. Denne liker vi kjempe godt her i huset, spesielt min 2 - åring :) Oppskriften står også i boka Fra boller til burritos. Jeg lager alltid mer saus enn det oppskriften sier, men det er pga vi er veldig glade i saus :)
Fra boller til burritos har svar på det meste ;) :D

Laks/ørret filet delt i mindre biter, sitronpepper, soyasaus og creme fraice. Serveres med poteter eller pasta og grønnsaker
Krydre fisken med sitronpepper. Stek litt før du heller over creme fraiche og et par ss soyasaus ca....prøv deg fram:) la det koke litt før du serverer :)

Å! Den boka hadde jeg helt glemt! Må hjem til mamma og hente ;)
Kjekt med litt inspirasjon til middag :)
Skal på jobb i kveld da,men får bli fisk i morgen.

Ja, jeg elsker den boka :) Er vel egentlig kun den jeg bruker når jeg lager en middag der jeg trenger en oppskrift.
Lykke til med fiskemiddagen ;)

Klippfisk på grønnsaksseng, med stekt bacon/løk/paprika oppå der igjen, og eggesmør ved siden av - mmmmmmm :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Ovnsbakt ørret eller laks. Det er super godt og vedig enkelt. Ha filèn i folie, ha over gulerøtter og purre, litt smør for å få sky, og TATAaaaa....en skikkelig god og enkel fiskerett. Ha litt rømme til hvis du vil det. :)

Blir mye laks i ulike varianter: laks i ovn med tilbehør og diverse krydder, kokt laks med potet og agurksalat, stekt laks med diverse tilbehør og krydder. Så er jeg veldig glad i lettsalta kokt torsk, og steinbitkaker, lager også herlige fiskepinner av enten torsk eller sei. Bruker en del sei i fiskegrateng eller panert og stekt i panne. Har også funnet en nydelig oppskrift på lakekaker med thaismak!

I morgen skal vi ha en av mine favoritter: spekesild med potet på flatbrød! Nammis! Men mannen er usikker på om han liker det og guttungen har aldri smakt, så skal ha noen fiskekaker på lur i tilfelle det er bare jeg som spiser. :)

Blir mye laks i ulike varianter: laks i ovn med tilbehør og diverse krydder, kokt laks med potet og agurksalat, stekt laks med diverse tilbehør og krydder. Så er jeg veldig glad i lettsalta kokt torsk, og steinbitkaker, lager også herlige fiskepinner av enten torsk eller sei. Bruker en del sei i fiskegrateng eller panert og stekt i panne. Har også funnet en nydelig oppskrift på lakekaker med thaismak!

I morgen skal vi ha en av mine favoritter: spekesild med potet på flatbrød! Nammis! Men mannen er usikker på om han liker det og guttungen har aldri smakt, så skal ha noen fiskekaker på lur i tilfelle det er bare jeg som spiser. :)

Vi er glad i fisk så har det ofte. Er det mulig å få den oppskrifta på lak(s)ekaker med thaismak? Hørtes ut som noe for min gane :)

_Lane_: Har faktisk tatt bilde av oppskrifta og har på mobilen, så når jeg logger på den etterpå kan jeg legge ut bildet! (og håpe at det er lesbart)

Back
Topp