Fisk til baby

Du kan vel egentlig gi hvilken som helst tror jeg..
Men torsk er mild på smak og en fin fisk å starte med. Fisk kan gi allergi så det kan være en fordel å prøve seg litt forsiktig frem. Fet fisk -som feks laks, makrell o.l er de typene man kan være allergisk mot.

Jeg har brukt torsk.

Brukt torsk her også. Koker og gir henne litt store biter som hun spiser selv :) hun storkoser seg da:)

Ville styr unna de fiskene som gravide ikke skal spise i begynnelsen. Rød fisk kan noen være allergiske mot, men det er sjelden. Spesialisten vi var hos oppfordret til å prøve mens de var små for da hadde de lettere for å utvikle tolleranse :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vel størst sannsynlighet for allergi hvis noen andre i familien har det.

(Jeg er ikke flink til å lage selv! Men...)
Lille gutt elsket middagsglasset fra Hipp med grønnsaker og ørret.
Og der syntes jeg til og med at man kjente "fiskesmaken". Det jeg vil frem til er at jeg håper jeg også kan bli flink til å lage mat slik at han nettop vokser opp med at fisk er nam mat, og ikke asj sundt :-D

Ville vært forsiktig med stor ferskvannsfisk, hval, tunfisk o.l.... De kan inneholde større mengder giftstoffer... Men ellers kan de spise det vi spiser :) Mye bra omega 3 og sunt fett i rød fisk :) Men om du er redd for allergi er det jo bare å begynne med små porsjoner sammen med mat du vet babyen tåler, så merker du fort om det er reaksjon :D

Back
Topp