Fisk - og forslag til flere fisker

Trollemamman

Gift med forumet
Neida, hakke vært å fiska, selv om jeg liker det godt og. [;)]

Siden vi ikke har tenkt å skaffe kjæledyr før Even er litt større, synes vi det var passende at han fikk FISK. Han er jo født i Fisken og. Så nå er det akvarium i stua på 70 l. Fått kjempebillig av venninne. Det kom med to gamle fisker, men vi får skaffe noen flere så de får litt selskap. Det er en sverddrager (lille Willy) og (sugemalle) Jørgen. Sistnevnte er jo stort sett og gjemmer seg, men lille Willy får kjørt seg med Even halsende rund med pekefingeren på glasset... [;)] På ett vis har jeg lyst på gullfisk, men da blir det så umulig å ha noe annet. Guppy vil jeg ikke ha fordi de formerer seg jo som kaniner x 10. Har tenkt på å skaffe Kardinal Tetra (10 stk), noen Platy'er kanskje og noen sverddragere.

Noen som har noen forslag på flere trivelige fisker vi kan kjøpe? Vil ikke ha kampfisk, barber, ciclider eller gurami, de er litt for trollete for oss... [:)][8D][:D]

ORIGINAL: Labambie

Gubben her har drevet masse med akvarium i maaange år, så her er hans forslag:

-Black Molly, utmerket snill fisk, svart passer i samme vanntype

-Neontetra, minst 10 stk, kjempefine og beveger seg så fint

Ps: Han sier at han håper dere har med noe av transport vannet fra akvariet, det går ikke bra med vann rett fra springen.. [:D]

Oi, så lite man vet om folk! [8|][:D] Jeg har og hatt akvarie i 15 år, så da har vi noe å snakke om neste gang vi sees.... [:D]

Takk for forslag! Hadde håpet på litt mer "spennende" arter enn de over, men er jo noe å ta med seg... Men Black Molly har jeg dårlig erfaring med. Snille som dagen er lang, men de er ganske utsatte for sykdom etter min erfaring. Jeg liker ikke fisker som dør fra meg.. [&:][;)] Men kanskje jeg skal prøve noen Black Molly igjen kanskje? [:D]
Neon tetra er fine, men synes kardinal tetra (som er litt sterkere i fargen enn neon tetra og er røde helt fram til hodet) er litt finere... [:D] Men ække sikkert det er like mye kardinaler rundt omkring, så det kan hende det blir neon tetra i stedet ja! [;)]

Kommer han på noen flere typer mon tro? Jeg trenger en malle eller to til, har han noen spennende forslag? Noen sier at man kan ha gullfisk (eller slørhale) i sammen med Neon tetra, stemmer det? Han får "sove" på den... [:D]

Back
Topp