Fisher Price hoppestol

Deez

Glad i forumet
Noen som har/har hatt sånn? Hva syns dere om den? Merker at lille gutt begynner å kjede seg litt for tiden. Prøvde sånn hoppegreie som skal være i døråpningen til han, og det elsket han! Så, hva mener dere om sånn hoppe stol?

ORIGINAL: Deez

Noen som har/har hatt sånn? Hva syns dere om den? Merker at lille gutt begynner å kjede seg litt for tiden. Prøvde sånn hoppegreie som skal være i døråpningen til han, og det elsket han! Så, hva mener dere om sånn hoppe stol?

Jeg er ikke no glad i sånne hoppe-, eller gåstoler.. Men gir deg en dytt!

ORIGINAL: *Fru H*

Jeg ville funnet noe annet barnet kan aktiviseres med, kommer aldri til å la barna mine sitte i en slik. Det kan belaste kroppen veldig dårlig..

Enig.. [:)]

Jeg ville funnet noe annet barnet kan aktiviseres med, kommer aldri til å la barna mine sitte i en slik. Det kan belaste kroppen veldig dårlig..

Hvorfor selger de dem da om de er skaldelig for barnet? [8|]

vi har en slik og adrian elsker den... han sitter ikke lenge av gangen og han kan snu seg rundt og leke rolig med lekene om han vil... justerer høyden kan du å etter som de vokser [;)]

vi kjøpte vår på xtra leker i trondheim

Det er mye som selges og som er godkjent til tross for at det ikke er anbefalt altså...

De mener vell kanskje at folk skal ha vett til selv å vite hvor mye barnet skal bruke leken. (Da mener jeg gåstoler å slik, de skal jo ikke sitte i dem i times vis av gangen)

Det er mye som selges og som er godkjent til tross for at det ikke er anbefalt altså...

De mener vell kanskje at folk skal ha vett til selv å vite hvor mye barnet skal bruke leken. (Da mener jeg gåstoler å slik, de skal jo ikke sitte i dem i times vis av gangen)

Akkurat det med gåstoler har visst noe med måten de lærer å bruke bena på (feil) før de lærer å gå.

Og hoppestol er ikke så bra for ryggen.

Fordi det finnes folk som kjøper dem.
De aller fleste eksperter ønsker jo å forby dem fordi de ser så mye skader av slikt, men det å forby ting er ikke bare bare...

Fordi det ikke fins krav til helse og ergonomi i gopdkjenningsstandarden for leketøy!

ORIGINAL: Mikke

Fordi det finnes folk som kjøper dem.
De aller fleste eksperter ønsker jo å forby dem fordi de ser så mye skader av slikt, men det å forby ting er ikke bare bare...

Jepp! Når folk kommer med den kommentaren sier jeg bare; men de selger jo røyk? alkohol? våpen?

Min unge hadde blitt glad for en sånn, det vet jeg. Men han hadde klikka hvis han ikke fikk sitte i mer enn 10min hver dag.. Da får han heller kjede seg..

Ingen babyer trenger en slik. Legg ham på magen med masse leker foran seg heller.

Vi har en, men bruker den ganske sjelden. Hun liker best å ligge på gulvet [:)]

Den er gøy en liten stund da, men man bør ikke ha de i for lenge.

ORIGINAL: Lykkeliky

Ingen babyer trenger en slik. Legg ham på magen med masse leker foran seg heller.

Jeg har prøvd det. Men det tar bare et par minutt så begynner han å kjede seg.

nye leker, speil, babygym, vippestol?

Jenta mi på snart 7 måneder har en sånn og bruker den en gang i blant, kanskje annen hver dag? Sitter aldri mer en 15 minutter i den av gangen, og hun elsker det.  Hun hopper, flirer og koser seg bare verre i den.  Begynte å bruke den ved ca 6 måneders alderen.

[:)]

ORIGINAL: ~Mirabell~

nye leker, speil, babygym, vippestol?

Har alt det. Får en følesle at han er en "fart og spenning" baby [8D]

Tror du må gjøre det som føles rett for deg, og ikke høre etter om hva alle andre synes om det.
Selfølgelig er det noen her inne på babyverden som synes den stolen er helt udugelig og skadelig, mens noen andre mener den er ok. Det er ditt barn, om du synes han kan få en slik hoppestol, la han få det.
Jeg fikk stolen fra ei venninne når ungen hennes var blitt for stor for den, og jenta mi elsker den. Men bruker den også med måte.

Trodde alle var på helsestasjonen med babyene sine da de var små jeg.. Der fikk vel alle beskjed om at sånne stoler ikke var å anbefale..

ORIGINAL: Lotusblomst

Tror du må gjøre det som føles rett for deg, og ikke høre etter om hva alle andre synes om det.
Selfølgelig er det noen her inne på babyverden som synes den stolen er helt udugelig og skadelig, mens noen andre mener den er ok. Det er ditt barn, om du synes han kan få en slik hoppestol, la han få det.
Jeg fikk stolen fra ei venninne når ungen hennes var blitt for stor for den, og jenta mi elsker den. Men bruker den også med måte.

Når man begynner å bruke uttrykket "alt med måte" og man vet at feil bruk/overbruk kan være skadelig, er det ikke bedre å bare la vær da? Så risikerer man ingenting?

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: Fridasinmamma

Trodde alle var på helsestasjonen med babyene sine da de var små jeg.. Der fikk vel alle beskjed om at sånne stoler ikke var å anbefale..

Denne stolen er jo ergonomisk korrekt for barnet! Hva som er galt med den?? Og nei, alle hundrevis av helsestasjoner med ulike helsesøstre informerer ikke om d samme..

Snakker ikke om den stolen du gav link til.. men stolen HI henviser til..

Back
Topp