FirstTime

Memme

Glad i forumet
Hvordan er formen din???[;)][;)]

Hei Memme!

Takk du spør. Går greit etter forholdene. Fikk sovet ti timer i natt da jeg fikk noen sovetabletter av legen, milde. Så er jo ganske uthvilt fysisk. Psykisk er det vel verre. Har nok en gang fått meg en stor løgn servert idag av en viss person. Og nok en løgn for to dager siden. Da fikk jeg lovet att det ikke skulle lyves mer om så alvorlige ting. Men det gikk to dager da....enda han var med med med sammenbrudd på sykehuset idag.....

Virker nesten som naturen har bestemt jeg må bli alenemamma... Det er tunge tanker i disse bokstavelig talt tunge dager. Spørs nok om jeg ikke må reise vekk igjen. Jeg tør ikke få flere sjokk før jeg føder...da blir jeg innlagt.

Vi går i terapi for å løse problemen våres. Men er slitsomt å bygge opp ett lite håp, når det så blir det most ned igjen.

Så nå har jeg vondt i magen, jeg har gitt så mange sjanser att nå har jeg gått så langt att jeg har sagt att hvis det blir løyet mer nå, så er det slutt. Og ja....ifølge det som alltid skjer, kommer det vel snart en løgn.... så...ja..ikke så gøy tenke på...

Dere tror sikkert jeg er smårar som sitter her og forteller alt dette men jeg skjemmes ikke for dette. Mange tenker nok att jeg setter med selv først men kan nok ikke si jeg er enige i det...Tror ikke dere er noen fordømmende personer heller, tror heller dere forstår min frustrasjon for det er det jaggu ikke mange som gjør... men de aner ikke hele historien heller. Jeg har blitt lurt, lurt og lurt,,jeg har gitt sjanse på sjanse på sjanse. Jeg må få lov si nok er nok! Jeg vil ikke la en barn vokse opp med en depresiv mor!For det er det vil ende med.

Herrgud,,,der datt det ut ja. Har tenkt skrive om dette noen ganger men har ikke helt turt. Men nå ser det ut som jeg blir alene så kan likesågodt skrive det..

Koselig forhold her nå...sambo ligger sover i soffaen. Helt kjørt han og. Og her ligger jeg i senga. Dag to. Yeh...så jævlig koselig det er gå høygravid....

Fan i helvetes mannfolk! Pakker bæggen og reiser til langsvekkistan!!!!

Nei...jeg får gjøre det jeg sa til han. Jeg får roe meg, gi han en sjanse til. *KlinepåSegNormalFjesIgjen*

[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Kjære deg! For det første- ikke be om unnskyldning for at du forteller hvordan du har det!! Vi er her for å hjelpe og støtte hverandre!!
Fikk helt vondt i magen og hjertet mitt jeg nå- som om du ikke har nok å stri med høygravid og sliten som du er [:(][:(]  Jeg tror alldeles ikke at du setter deg sjøl først- derimot tror jeg at du komme rtil å gjøre det som er til det beste for Juliana, og det er ikke nødvendigvis den enkleste utveien for din del dessverre..
har egentlig ikke noe jeg kan si som kan hjelpe deg,men bruk oss for det vi er verdt- øs ut alt du tenker på, det kan jo hjelpe litt [8|]

Stor trøsteklem til deg,snuppa [:)]

Takk!! Jeg ønsker for all del ikke bli alene. Elsker sambo over alt på jord. men han har nok hatt problemer hele livet med løgner fikk jeg høre av hans mor. Men hva skal man gjøre..jeg gjør alt jeg kan for hjelpe til....men virker som han ikke vil prøve ....jeg orker iallfall ikke få lyving tilbake når jeg total overkjører min egen selvrespekt gang på gang. Jeg har sagt jeg har akseptert det sårende feilene han kan gjøre...men fan..ikke løgn. Med en løgn kan man ikke si "jeg har glemt det, jeg skjønte det ikke, jeg ville ikke si det"...for meg nå er løgn en løgn..hårda bud kanskje... men fillern hvor skal jeg sette grensa...

chello. takk for svar. Prøve gjøre historien kort. Han har vært utro. Han ga meg ikke noe interesse første året vi var sammen (merkelig vi fortsatte), han sier han tok meg for gitt helt til ifjor sommer, da jeg knakk sammen over hans utroskp, da skjønte han alvoret i forholdet, så sliter med stole på han er seriøs enda, derfor går vi til terapi, han har prøvd gjøre det slutt men "trakk" det tilbake,,fikk aldri vite hvorfor, han lyver om mye ting. Når jeg ble gravid ble vi enige vi ville gjøre alt for forholdet og han sa han var seriøs osv nå. Så vi begynte med terapi for att jeg skal stole på han igjen. Nå har han løyet om store inkassoer osv. Fått hjelp med titusner av moren. Så finner jeg ut nå att han har kun brukt pengene på shit og att inkassoen er der fortsatt. Han sa for to mnd att han ønsket jeg skulle passe på "fellespengene" våres og ta anvar for budsjett. Ser jo att ting ikke stemmer på budsjettet så har brukt masse tid og energi. Så får jeg høre han har lurt unna maaaaaaaaange tusen.

Han tok ett oppgjør idag. Ringte sin mor og fortalte om løgnen. Han har bedt meg ta ansvar for alle pengene her...så er kanskje ett tegn på att han vil nå dah.....[8|]...men vanskelig stole på det og...

puh...

ja der fikk jeg ned nesten alt som har skjedd...nesten..[8|]

Blir møkklei.Vi kommer oss aldri på ferier eller kan kjøpe oss noe ekstra fine ting...her går det vi har til det vi må ha...grr

det som er saken og er att han er verdens snilleste gutt.....men han tenker seg ikke nok om...dessverre...

Huff synes synd på han og....burde fikse opp i sine lyveproblemer...kan straffe seg hardt her i livet

Uffamei jenta.. Dette skjærer i hjerte mitt å lese[:(]... Dette skal du ikke oppleve i din tilstand. Eller man skal ikke oppleve eller ha det sånn i det hele tatt..[:@]

Vet hvordan det er å bli løyet til[:@], det er det værste som kan skje. Jeg hater løgn og blir kvalm å dårlig når det blir servert..[:'(][:'(]Om du blir alenemamma vil du greie deg kjempe fint, det er jeg sikker på. Blir en kjempe mamma.

Du skal ikke beklage noe som helst jenta. Jeg har så vondt av deg[:(] og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg. Du er bare ei så herlig jente som fortjener det beste..

Sender deg gode tanker og en stor klem

ORIGINAL: FirstTime

det som er saken og er att han er verdens snilleste gutt.....men han tenker seg ikke nok om...dessverre...

Huff synes synd på han og....burde fikse opp i sine lyveproblemer...kan straffe seg hardt her i livet

Jepp det kan det, vet alt om det her med lyving og utroskap.. det er et helvete.. [&:][:@] Og til syvende og sist vil det straffe seg!! Og som regel går det utover uskyldige som deg i dette tilfelle. Så er de ofte så gode å snille ellers... GRRRRR vanskelig ja!!!
Nei jeg føler så med deg vennen.. Si fra om det er noe jeg kan gjøre..

Stor klem

Takk for svar! Ting ordner seg nok, uansett utfall. Reiser nok hjem til mor noen dager for å finne ut om jeg blir der til fødsel. Tør ikke noen sånne kjempnedturer , løgner greier nå siste ukene. Så får vi heller starte opp med blanke ark etter fødsel....
blir ett helvete ikke ha en partner v sin side om natten når det gjør vondt, hm, han våkner jo ikke att jeg har rier unasett så , spiller jo egentlig ijgen trille. Håper han våkner når jeg ringer og ligger skal føde da....eller ett annet spm om han klarer være våken mens vi er på sjukhuset. Han sovner hele tiden. Sovna igår og når legen sto forklarte om svangerskapsforgifinng og jeg lå skalv i sjukehussenga...[&:][&:][&:]

Høres jo helt bakvendt ut men med hånden på hjertet har prøvd siden fjor sommer rette opp i ting...ville ikke ta problemer etter fødsel..men ser sånn ut da

Uansett hjelper snakke dere jenter!

Stor takknemlig kos til dere alle! Prøve sove litt her

Klems!

Kjære Irene.

Helt ærlig så tror jeg du klarer deg best uten han for da er det ingen som kan trykke deg ned. Du vil bare gå opp, opp, opp med den vakre jenta di (som fortsatt ligger i magen).

Men det er alltid lettere sagt enn gjort!
Hater menn som er utro og løgnere. HATER DET!!

Det gjør vondt langt inn i hjerterota å lese alt dette som du sliter med og jeg skjønner veldig godt hvorfor.
Syns det er stort av deg at du tør å dele det med oss!

Kanskje det ikke er så dumt å nyte den siste tiden med graviditet hjemme hos mammaen din?
Men, så er det det å ligge alene i sengen også da..
Jeg syns i allefall at det er grusomt!
Hvis det gikk bedre med deg etter sist du reiste litt bort, så gjør det igjen.

Ble lei meg jeg nå[&o] Dårlig gjort av han å behandle søte gode deg på denne måten!!!

Åhh.. måtte lese det jeg hadde skrevet igjen..

Mente ikke at den eneste løsningen er å dumpe han altså...
Bare at du først og fremst må tenke på deg selv nå!!!

Trist å høre at dere har problemer. Og så nå som du trenger ro og stabilitet før fødselen. Jeg kjenner ikke bakgrunnen din, så vet jo ikke hva disse løgnene dreier seg om, men jeg håper dere klarer å finne ut av ting og at det ordner seg. Ikke finn deg i ting som ødelegger deg, det har ingen av dere godt av.

Hei. vet ikke helt hva jeg skal si, men synes du er utrolig sterk og tøff. Pass på deg selv denne tiden nå, hvis du ikke har krefter igjen tror jeg ikke fødselen blir en fin opplevelse som det bør være. Tenk bare på deg selv og babyen din. Ønsker deg masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for[:)]

Hei jenter! Tusen takk for så mye omtanke. Begynner tute av lese dette. Er jo helt tragisk hele greia. Dro hjem til mor idag etter BV treff men fikk helt hetta av sitte der. Orker ikke bryte sammen foran pappa og slikt. Så var der i halvtime og så dro jeg. Stakkars mamma...hun skjønner nok lunta tror jeg

Jeg får prøve holde hode litt kaldt ...jæævlig vanskelig...de siste ukene..så får vi håpe han ikke lyver mer og vokser litt med fødselen. [:D] Har hørt om endel gutter som må se ungen og få følelser før de tar ansvar.

Men takk for svar da go snuppene! Glad dere er her

Stor klem

Vel, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg vet hvordan du har det!
Uten at jeg gidder å gå noe dypere i det.

Det er ikke lett! Det viktigeste er at du er der hvor du klarer å slappe av. Denne siste tiden i sv.skapet må dreie seg om å hente krefter til den store dagen.
Jeg er ganske sikker på at han vil forandre seg når han ser barnet.
Men, du må ikke sy puter under armene hans!!
Han må lære seg å ta ansvar for egne handliger å sørge for å ikke gjøre dumheter igjen! Men, det er ikke gjort på en halvtime så om han rekker alt det før fødsel... det blir nok vanskelig vesla[;)]

Håper det ordner seg for dere!!!

Takk Monicus! Har opplevd lignende som dette før, men aldri under en graviditet. Er faktisk det værste jeg har vært med på.

Men nå er jo saken grei. Han får ikke lov lyve mer (fått flere sjanser, alle er brukt opp)..og så får vi jobbe med andre problemer han har..... Thats it....

Jeg bare håper jeg ikke får servert flere løgner før fødsern,,,,og må flytte og sånt før jeg får ut ungen,,,,det klarer jeg ikke på noen måte. Er derfor jeg er litt redd være her sammen med han. men han kan vel ikke lyve nå ....huff.....herrgud....av erfaring vil jo det skje...men men...jeg må være her jeg hviler mest ja som dere sier!

Klems

Håper det ordner seg for deg Irene!
Vet hvordan du har det, og det er utrolig leit og slitsomt...
Særlig i et svangerskap, da trenger men mye støtte!

Ble jo plutselig alenemamma i 4 mnd jeg, og hadde det veldig vanskelig før det.
Typen dreiv med ting han ikke skulle, og jugde mye.
Plutselig ble han borte og nå sitter han inne i Sverige...
Jeg føler at jeg har klart meg bedre i resten av svangerskapet alene fordi at nå trenger jeg ikke gå å bekymre meg for at han juger, og hva han driver med osv osv, selvom det er kjempe vondt han er borte, jeg savner han,
og det var forferdelig å begynne å sove alene igjen og alt det der. Alt raste sammen og føltes håpløst,
men man kommer seg på beina igjen, og man blir sterkere!

Jeg har tatt det valget at jeg vil prøve å få det til å fungere selvom han er i fengsel,
og svikta meg. Jeg vil gi han en ny sjanse, og jeg hører selv at han har vokst mye på det her,
og aldri vil gjøre noe sånn igjen mot noen han er glad i. Det gjenstår jo da å se.

Det jeg vil fram til er at uansett, så skjønner jeg godt at du velger å gi han en ny sjanse,
man vil jo bare at ting skal ordne seg! Det er helt naturlig!
Bare pass på at du gjør det beste for deg og lille prinsesse!
Ikke la deg tråkke på flere ganger...
Og skulle det bli til at du må gå fra han,
så klarer du mammarollen utmerket godt! Det føles håpløst en periode, men man kommer seg alltid igjennom det!
Man vokser mye og blir sterkere!
Det er desverre sånn at mange gutter ikke ser alvoret før det er for seint,
men vi får håpe din gjør det nå da!

Ble mye det her... Kjenner meg sånn igjen, så måtte bare skrive litt.
Håper det går bra for deg Irene!!!

Ta vare på deg selv!! Så lenge du har det bra, har babyen din det bra!

Trøsteklemmer til deg!

Vet du hva Lillejenta.....det var veldig godt lese det du skriver selv om det trist. Dessverre blir det sånn for noen. Jeg må si jeg ble drømmende da du skriver : "ikke gå å bekymre meg for at han juger, og hva han driver med osv osv." .For det det som tærer slik på all energi!!!
Håper som du sier han forstår nå. For han en så godhjertet gutt. Han har dessverre vært på "feil" sted i for mange år og har vansklig for komme seg inn i en bedre livsstil. Men kanksje det går nå [:)] vi får håpe

Tusen takk for svar, det gjorde godt

Klems

Hei,

Jeg vil bare si at jeg vet alt om penger som forsvinner, men jeg fikk tidlig vite om grunnen. Spilleproblemer. Men hos oss er det ingen bønn, jeg har full kontroll over pengene hans og han bruker mitt visa-kort slik at jeg ser hver eneste transaksjon har gjør. Jeg overfører også mindre summer av gangen som han kan bruke til det han måtte ønske. Han er fullstendig innforstått med dette, og er glad for at vi har den ordningen. Nå er han snart ajour med gjelda si, og han har til og med fått huslån!! Det nytter, men det koster litt. Men det er bedre å være overformynder enn å ha evig angst for hvor penga blir av. Sånn blir det en god stund til............

Jeg vet jo ikke hva din samboer sløser pengene på, men vær kompromissløs. Pengeproblemer er fryktelige greier, spesielt når man skal bli en familie. Og miksa sammen med løgner på løgner pluss utroskap....... Nei. Jeg vil anbefale å sette hardt mot hardt. Det er ikke bestandig de (mannfolka) forandrer seg av seg selv... dessverre.

Synes du er tøff som er så åpen om dette!!! Lykke til!![;)]

Back
Topp