First Price bleier og andre billigbleier

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Noen som har noen erfaringer med billigmerkene?
Er så lei å betale i dyredommer for bleier :p har mer eller mindre kjøpt bleier i 9år.. med 1 barn tenkte jeg ikke særlig over det, men nå med 2bleiebarn blir det fort 400-500 i mnd.. Bruker libero sine og har hørt at Rema sine er lik disse, problemet er at her er det ikke rema i nærheten så får aldri surra oss dit bare for å kjøpe bleier, så i går bestemte jeg meg for å prøve fp sine, syns de minna litt om pampers bare mye trangere over livet..? :/ så ikke fornøyd mao..

Prøvde coop sine for 8-9år siden og de gikk i oppløsning etter noen timer.. så er litt skeptisk til billigbleier...

Har vært bleiearbeider noen år jeg også. Nå er det bare veslemor som er bleieunge her i huset.
Vi har prøvd noen billigbleier opp igjennom åra men må si at jeg synes Libero er aller best. Synes de blir mer sår av Pampers og de billigbleiene.
Men Rema sine og First Price går til nød ann. Har kjøpt noen pakker av Rema sine til vesla. Og brukte en del FPbleier til mellomste.

Vi kjøper pampers på Coop, i esker etter et tips her på forumet. Da betaler vi 80- 90 kr for 104 bleier. Foretrekker pampers, og har testet First Price sine og de er veldig like pampers. Bare litt forskjell i str, da str 3 i pampers er 5 - 9 kg og str 3 i First price er 7 - 15 kg. Enig i at Rema bleiene er veldig like libero. De har vi også brukt og de er fine de.

Vi kjøper pampers på Coop, i esker etter et tips her på forumet. Da betaler vi 80- 90 kr for 104 bleier. Foretrekker pampers, og har testet First Price sine og de er veldig like pampers. Bare litt forskjell i str, da str 3 i pampers er 5 - 9 kg og str 3 i First price er 7 - 15 kg. Enig i at Rema bleiene er veldig like libero. De har vi også brukt og de er fine de.
syns de var små si strl min eldste bruker str 6 og minste str 5 i følge kg så skulle det passe med fp sine blå og lilla.. har sldri likt pampers noe særlig.. så blir vel libero fram til vi evt drar på rema engang i framtida.. minste snupp skal vel bruke bleier etpar år til ;)

Vi har kun brukt Libero og Pampers (de to første Libero, og sistemann må ha Pampers), men jeg jobber i bhg., og nesten alle har billigbleier.

Jeg synes Coop sine er "best" av billigbleiene, men de passer på større barn da de er tjukke og stive synes jeg, det samme med Rema sine, de har litt dårligere passform enn Coop, ellers like.

First Price sine stinker + at de blir hengende mye synes jeg...........

Så vi holder oss til Pampers, selv om jeg liker Libero best, så håper å gå over på Libero, men foreløbig bæsjer han igjennom dem :P

Her bruker vi first price sine og fornøyd! Mye mer fornøyd med dem enn pamper, libero og rema 1000 sine..

Her har vi testet litt forskjellig (både pampers, coop og rema sine), men jeg faller tilbake på libero jeg altså. Synes de billigbleiene blir mye tyngre og større når de blir fylt med tiss ;) Noen av billigbleiene har også den samme rare lukten som pampers har. Har kjøpt libero i esker på kiwi nå, 4 pakker for 99 er det vel?

Vi bruker Rema bleier på dagen og Libero på natt. Veldig fornøyd med de! Har prøvd Coop sine også og de var også greie synes vi. Synes Libero sine er litt stivere enn Rema faktisk, men de holder bedre, derfor bruker vi de på natt :)

Rema her også, funker veldig bra synes vi, og billig :) liker best Libero men Rema sine likner og holder bra. Var en stund vi måtte ha Pampers på natt, da verken Libero eller Rema holdt, men nå er Rema ok både dag og natt. Liker ikke at det er balsam og mye lukt i Pampers, men har noen på lur i tilfelle.

Jeg har prøvd og syntes ikke noe gale med dem men hun vrir seg så. Så vi vurderer å prøve Up and go men er usikker på hvordan det blir med avføring :P
Vi kjøper en sånn økonomipakke fra Libero til 99kr, da er det 4 bleiepakker i den. Da har vi i en mnd.
Hvor mye dyrere er de bleiene til større barn da? Jeg har faktisk ikke sett på prisene engang. Ble liiiitt urolig nå :P

Vi bruker libero up and go. Jeg liker ikke passformen på billig bleiene og oppsugningsevnen. Jobber i Bhg og opplever ofte at de må smøres mer:)

Rema bleier her, er et stykke til nermeste rema butikk for oss også så vi hamstrer noen esker når vi først er i nærheten :)

Vi brukte Libero i starten, men fant ut vi skulle prøver newbornbleiene til rema da de kostet 6,90 eller noe. De fungerte utmerket. Nå er vi oppe i str 4 og jeg tror vi betaler rundt 18 kr pakken. Aldri rød eller sår, aldri lekkasje , helt suverent! Jeg har også jobbet mye i barnehage, og aldri opplevd noen forskjell på de med dyre eller billige bleier. Bare tull å bruke mye penger på bleier . Heller andre ting til barna jeg vil legge penger i!

Vi bruker Rema og Coop sine. Veldig fornøyde med begge to. Da han var nyfødt brukte vi psmpers, de var mykere men luktet litt rart. Hvis vi kjøper dyre bleier nå er det libero, men bare til nøds de dyre

Jeg har prøvd og syntes ikke noe gale med dem men hun vrir seg så. Så vi vurderer å prøve Up and go men er usikker på hvordan det blir med avføring :P
Vi kjøper en sånn økonomipakke fra Libero til 99kr, da er det 4 bleiepakker i den. Da har vi i en mnd.
Hvor mye dyrere er de bleiene til større barn da? Jeg har faktisk ikke sett på prisene engang. Ble liiiitt urolig nå :P
Vi har begynt å bruke up and go litt på dag siden hun er ekstremt urolig. Like gode som de vanlige. Men litt dyrere.
Brukte omtrent bare up and go til guttene når de var små å begynte å bli urolige. :)

Jeg har prøvd og syntes ikke noe gale med dem men hun vrir seg så. Så vi vurderer å prøve Up and go men er usikker på hvordan det blir med avføring :p
Hvor mye dyrere er de bleiene til større barn da? Jeg har faktisk ikke sett på prisene engang. Ble liiiitt urolig nå :p
kjøper stort sett bare enkeltpakker på 45kr ca 10pakker i mnd :p up and go måtte min mellomste ha fra ho var 6mndr for de andre bleiene bare datt av/lakk osv.. prisen på bleiene blir ikke mer, men er færre bleier i pakka :)

takk for svar alle sammen :) håper vi får testa rema sine snart.. hvor stor str går dem til? den i fp blå 16-22kg må vi ha og den er ganske knapp i livet..

Back
Topp