Firmatelefon

Sannheten

Forumet er livet
Har hatt firmatelefon i 2 år nå. Jeg har kunnet bruke den privat (muntlig avtale) og har blitt trukket 4000,- i året i skatt. Er nå i fødselspermisjon, og fikk beskjed for litt siden at den ville bli hentet i dag da ei annen ansatt skal bruke den til jeg kommer tilbake.

Noen som vet om dette er lov? Har sagt at det ikke passer i dag for å kjøpe meg litt tid, men finner ikke noen konkrete lover å vise til. Synes det er litt ekkelt, har hatt telefonen i 2 år og har ikke hatt bruk for et eget abonnement så dette er liksom "mitt" nummer. 

Om det er en mobiltelefon så har de nok lov til å 'inndra' den i permisjonstiden, men SIMkortet, og dermed også nummeret må de la deg beholde, hvis ikke kan jo den nye brukeren motta telefoner og ikke minst meldinger til deg, det kan ikke være lov!

Småting skrev:
Om det er en mobiltelefon så har de nok lov til å 'inndra' den i permisjonstiden, men SIMkortet, og dermed også nummeret må de la deg beholde, hvis ikke kan jo den nye brukeren motta telefoner og ikke minst meldinger til deg, det kan ikke være lov!

Var litt det jeg tenkte også... .Tror jeg må snakke med fagforbundet jeg :)

Back
Topp