Fiorelina!!

mamma84

Glad i forumet
Leste under tråden "hvem skal ha..." at dere har tenkt til at far skal ha litt permisjon selvom du ikke har jobb og bare går hjemme. Vil bare si til deg at jeg har snakket meg trygdekontoret og tidligere lagt ut en link her om at da har IKKE far noen rettigheter. Bare 1-2 uker etter fødsel som er opp til arb. giver om er meg lønn eller uten lønn. Far har ikke de 5 ukene engang!

Dette har jeg sjekket nøye ut, og anbefaler deg å ringe de hvis du er i tvil da vi er i samme situasjon som dere!!
Den eneste måten far kan ta permisjon på da er hvis du
-Går ut i arbeid
-Blir syk, eller innlagt (så syk at du ikke er i stand til å ta deg av et barn)
-Begynner i jobb (100%)
-Begynner å studere (100%)

Dette skriver jeg for at ikke du eller noen andre skal bli veldig overrasket og skuffet den dagen far søker permisjon!!

Hvis du er usikker kan du gå inn på www.trygdeetaten.no og lese veiledningen for utfylling av permisjonssøknaden. Mener å huske det står der på side 3. Det står ikke utdypende de andre stedene.

Hilsen mamma84!!

takktakk[;)]

Men vet likevel ikke om mannen min kansje er ekstra heldig.. Firmaet han skal få jobb i er nemlig drevet av SVÆRT familievennlige folk[;)] (bl.a. svigerfar[;)]) så vi får se..

Men takk for informasjon likevel[:D]
Godt at du "følger med" og gir gode råd til folk som ikke har lest fullt så mye som deg.

*klem*

Bare hyggelig vettu!!!!

Får håpe dere er heldigere enn oss da!!![:D]

Back
Topp