Fintannet kam

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Mini har fortsatt en del voks eller hva det nå er i hodebunnen, jeg skraper litt hver dag men det tar jo evigheter. Jeg har prøvd salisylsyre i hodebunnen hans, men det gjorde ikke mye forskjell.
I går prøvde jeg med en vanlig kam, og da fikk jeg løsnet en del, men kammen er for grov til at den får gugga ut. Nå ligger det i flak i hele håret og ser ganske udelikat ut.

Hvor får man kjøpt skikkelig fintannede kammer?

Lusekam fra apoteket?
Mest sannsynlig er det seboreisk eksem.
Har merket meg på Jr. at dersom man bare fjerner "skorpene" i hodebunnen vil det ofte følge med hårstrå, og skorpene kommer bare tilbake i enda større grad.
For å få fjernet dem trygt må jeg bruke f.eks. salisylsyre - men det holder ikke med 6-8 timer, her må han ha det på over natten. Da får jeg lettere løsnet guffa uten at det gjør skade.

Ja, det kommer mye hår med når jeg skraper. Får prøve salisylsyren over natten og se, takk for tips.

Hvor gammel er han? Er det skurv du mener? Da er vel det beste babyolje i håret.

Hvor gammel er han? Er det skurv du mener? Da er vel det beste babyolje i håret.
Han er 3,5 mnd. Når jeg googler skurv kan det se ut som det er det. Da prøver vi olje i natt. :)

Det detter av av seg selv etterhvert:)

Det detter av av seg selv etterhvert:)
Helsesøster sa det potensielt kunne hemme hårveksten. Det er ikke så mye av det, men jeg får fnatt av slike ting. Ting som kan pirkes på må pirkes på!

Bruk babyolje og la det virke ei stund. Så grer du igjennom håret med en kam. Her brukte e bare vanlig frisørkam og babyolje. Masse olje, som e gredde i hodebunnen med kammen. Da løsna omtrent alt på en gang.

Har også brukt babyolje og kam. Lot ikke oljen være på kjempelenge heller, tok det gjerme når han skulle bade. Måtte gjøre det noen ganger men det fungerte:-)

Vi fjernet alt skurv (og da nesten alt håret hans) med lusekam etter bading :) Kjipt siden han hadde så mye fint hår, men var såpass mye at vi følte det burde tas... Han har vanvittig mye hår nå, men hadde sikkert hatt det om vi ikke hadde fjernet skurven også :p

Tok babyolje i håret og lot det være over natta. Gredde så med lusekam og pella det bort. Gikk bort etter andre gangen :)

Salisylsyreolje over natt var effektivt for oss. :) Fikk beskjed om å ikke pirke det av når mye hår fulgte med.

Vi fjernet alt skurv (og da nesten alt håret hans) med lusekam etter bading :) Kjipt siden han hadde så mye fint hår, men var såpass mye at vi følte det burde tas... Han har vanvittig mye hår nå, men hadde sikkert hatt det om vi ikke hadde fjernet skurven også :p
Iik, vi skal ha navnefest neste helg, jeg vil ikke ha en skallet baby. :o

Han ligger med babyolje i håret i natt, så får vi se i morgen, når jeg får kjøpt lusekam. Takk for respons, alle. :)

Iik, vi skal ha navnefest neste helg, jeg vil ikke ha en skallet baby. :o

Hehehe :) Ser den! Du får drøye til etter navnefesten da, vettu :) Personlig synes jeg det ser verre ut med en baby med skurv enn en skallet en :p

Jeg synes feit babysalve var mest effektivt og lusekam/negler.

Så vasket jeg det av med mild babyshampo, så forsvant det.

Hehehe :) Ser den! Du får drøye til etter navnefesten da, vettu :) Personlig synes jeg det ser verre ut med en baby med skurv enn en skallet en :p
Det synes bare på nært hold, heldigvis. Hvis det ikke går av med oljen i natt får det bare være slik i 1,5 uke til. :)

Back
Topp