Fint samfunn vi lever i

Kal-El

Forumet er livet
Håper de får straff (ulovlig å slå av strømmen når det er åpenbart at det er fare for liv, da kreves ikke en gang attest fra kunden - som f.eks ved 25 minus / kraftig kulde slik det var rundt tidspunktet de slo av. Mannen døde ca 1 uke etter de slo av strømmen):

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586669

Strømprodusentene her i landet er kjeltringer, med rådyr strøm til tross for at reservoarene for energi er enorme i Norge, så selger de mesteparten av strømmen til utlandet. Den lille strømmen som er igjen her til lands tar de så blodpris for.

Tragisk at slikt kan skje.. [:(]

Norge gjør en stor feil i å selge strømmen til utlandet, for så å måtte kjøpe tilbake strøm fra andre land til blodpris, desverre..

Hvordan er det mulig? Vi fikk regning fra Hafslund i går. På NETTLEIE! F*en så dumt vettu, at det er til å grine av! Hva hjelper det å skifte strømleverandør da, når man har nettleie på 1500?

utrolig trist sak...
forferdelig at ingen merker at et menneske som døde i juletider har vert dødt en måned tenker eg da:/

ORIGINAL: [Malin]

Norge gjør en stor feil i å selge strømmen til utlandet, for så å måtte kjøpe tilbake strøm fra andre land til blodpris, desverre..

Man kan vel skifte leverandør av nettleie også, eller?

ORIGINAL: Kal-El

Man kan vel skifte leverandør av nettleie også, eller?

Kraftselskapene i byen du bor har som oftest monopol på nettleie, da det er de som eier kraftledningene og driver vedlikehold og har beredskap dersom du blir strømløs. Så i de aller fleste tilfeller må man betale nettleie til kraftselskapet.

Det burde være påbudt og opplyse mer om dette når de reklamerer for billige strømleverandører...

Kopiert fra bkk.no:

5. Hvorfor får jeg regning fra BKK når jeg kjøper kraft fra en annen leverandør?
Alle som bor i BKKs nettområde betaler nettleie til BKK. Nettselskapene har monopol på å overføre kraften i sitt område, og du kan ikke velge et annet nettselskap. Hvis du har valgt en annen kraftleverandør enn Fjordkraft, vil du få én regning på kraft fra din kraftleverandør, og én regning på nettleie fra BKK.

Sykt land og syke priser.
Koster mer i nettleie hos oss, enn hva vi bruker i strøm!!!! [8|][8|][:-][:-][:-]

Kraftselskapene i byen du bor har som oftest monopol på nettleie, da det er de som eier kraftledningene og driver vedlikehold og har beredskap dersom du blir strømløs. Så i de aller fleste tilfeller må man betale nettleie til kraftselskapet.

Ji...ppi...

Det er rett og slett sykt og jeg håper den som kutta strømmen kan bli siktet for uaktsomt drap eller noe[:@] Tenk å være så dum[:'(]

Vi har nettleie et sted og strøm et annet sted...nettleien er som regel på ca 1700,- her om vinteren[:'(]

Og Norge er et av verdens beste land å bo i??? Hah, jommen sa jeg smør!
Det der er helt sykt altså! Tenk, nå har de fått et drap på samvittigheten fordi de er så idioter og ikke sjekker opp problemet ordentlig!
Huff, får gåsehud av dette jeg!

Ja det er helt sykt!!!

Nå hadde ikke vi den største strømregninga nå da, men over halvparten er jo KUN i nettleie.. Hva er det for noe liksom[:'(] 900 kr bare i nettleie, mens 600 kr var i strøm.... Makes no sence...[:'(]

Utrolig trist!! Men her gjorde jo strømleverandøren det de kunne for å få kontakt med mannen  i et halvt år før de slo av strømmen, og de fikk ikke kontakt. Og synes det er positivt at de er villige til å ta en sjekk over rutinene, og evt informere sosialtjenesten før de tar strømmen.

Vi fikk strømregning nå. 6ooo i nettleie 8ooo i strøm [:'(] Den nettleia skulle jeg gjerne bytta mot den som 'bare hadde 15oo. Vi er påtvunget nettleie fra Hadeland energi, desverre...

En lærerlønning å leve på og 14ooo på kun strøm for desember. Gleder meg til strømregninga for januar og kuldeperioden...[8|]

omg[:-]

Stakars mannen[&o]-...

ORIGINAL: Lillepooh

Vi fikk strømregning nå. 6ooo i nettleie 8ooo i strøm [:'(] Den nettleia skulle jeg gjerne bytta mot den som 'bare hadde 15oo. Vi er påtvunget nettleie fra Hadeland energi, desverre...

En lærerlønning å leve på og 14ooo på kun strøm for desember. Gleder meg til strømregninga for januar og kuldeperioden...[8|]

De høres ikke ut som det skulle vært mulig..Med mindre dere har varmekabler på fullt i hele huset, og et hus som er VELDIG trekkfullt. Har dere sjekket det nøye? At det stemmer, mener jeg..

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: DansenDE banan

Sykt land og syke priser.
Koster mer i nettleie hos oss, enn hva vi bruker i strøm!!!! [8|][8|][:-][:-][:-]

jeg betaler dobbelt så mye i nettleie, som jeg bruker strøm. Syns det er helt sykt.
De må jo tjene grovt på å ha det slik?

Grovt og grovt.. Jeg skal ikke si sikkert hvor mye de tjener på det.. Men nettleien er bl.a til:

Frakt av strøm. Tenk bare hvor høy spenning de må sende ut fra kraftstasjonene for å få riktig spenning inn i huset til folk. Dette er noe kallt spenningsfall, noe man kan regne frem med en formel.

Vedlikehold av strømnettet. Når en trafokiosk går dukken er det faktisk folk på døgnvakt som gjør det de kan for å få nettet ditt opp og gå igjen så snart som mulig.

Det er det vi har fått regning på... Men det er dårlig isolert. Vi hadde tre ovner på full guffe i stua da det var kuldeperiode, men fikk det ikke varmere enn 16,5 grader...

ORIGINAL: et_lite_vesen

ORIGINAL: Lillepooh

OMG! Er det per kvartal eller per måned?

Det er noen dager av november + desember i følge de søylene som er tegnet inn. Står ikke noen datoer...

Back
Topp