Finst det noe "fasit svar?"

Bompi

Betatt av forumet
Hei[:)]

Eg lurer litt på hva som er mest vanlig temperatur å ha på bad, soverom og i stue når du skal ha en baby der?[&:]

Tror nok ikke det finnes dessverre.. Men jeg skal hvertfall ha samme temperatur som vanli.. Vil ikke ha en unge som ikke tåler noen ting fordi det er for varmt hos oss liksom.. Vi kommer ikke til å foreta store endringer når babyen kommer, det er ingen som tilrettelegger for noen i dette samfunnet så.. Må nok bare integrere fra dag en!

Det er vel gjerne på badet og soverommet en vil ha det litt varmere.
Vi pleier å ha det kaldt når vi sover, tenkte kanskje ikke det var så heldigt for en baby?!!?[8|]

På badet har vi det egentlig litt for varmt[8|] Men jeg nekter å fryse beina blå hver gang jeg skal på dass.. På soverommet skal vi prøve å få det litt varmere, men det er fordi samboern holder på å fryse stiv.. Er tydeligvis meg det er noe galt med[8|] Men man merker jo fort om man har en unge som fryser eller ikke.. Så om det er for kaldt så er det jo bare å fyre underveis[:D]

leste på babyverden sin side at 19 grader er passe temperatur på soverommet. Badet må jo være varmere ettersom babyen skal bade og være naken der.. Men babyen selv er jo den beste "temperaturmåleren". Er h*n svett i nakken så er det for varmt....

Vi hadde det også kaldt på soverommet. Men brukte bare lue og votter(!) på Ida den første tida! Men droppa å ha vinduet oppe etter at hun ble født da! Ikke bra om de får trekk på seg...det sier mamma alltid! hihihi[:D][;)]

Der hvor den lille sover skal temperaturen gjerne være litt kjøligere enn ellers...
Helst under 20 grader. Badet er jo greit å ha det passe varmt på,i forhold til bading og stell![;)]

badevannet skal være 37 grader soverommet rundt 20 og der barnet skal skifte og slikt skulle det være rundt 25 siden han gjerne ligger naken og små barn skal ikke fryse noe. Stua kan vel være vanlig tempratur [:)]

Back
Topp