Finsk babybox!

Prøvedokka

Elsker forumet
Er det noen av dere som kunne tenkt dere å få tak i en slik finsk babybox? :) Dette er en boks med babyutstyr/klær som alle vordende mødre får i Finland fra staten. De kan velge mellom boksen eller en utbetaling på 140 EURO. Dette er for å øke befolkningsveksten, så vidt jeg har skjønt :) Boksen endres fra år til år, men innholder i hovedtrekk de samme tingene, dog med forskjellige farger :)

Jeg fikk min babybox på søndag, da jeg har noen slektinger i Finland som hadde gått sammen om å kjøpe en slik boks til meg. I Norge er de egentlig svindyre, så om dere har kontakter i Finland, hadde jeg spurt pent der :)

Denne boksen innholdt:

- Esken som kan brukes som seng m/madrass
- Sengetøy
- Tynn fiber dyne
- Tynn dunpose som kan brettes ut til pledd
- Vinterdress (str. 1år)
- Polvotter og polsokker
- Bodyer
- Bukser
- Heldress i tynn ull (str. 1 år)
- Heldress i bomull (str. 1 år)
- Tøybleier
- Kluter
- Håndkle
- Toalettsaker, balnt annet brystvortekrem, hårbørste, tannbørste, badetermometer, mm.
- Etc...

Det flotteste er at alle klær og tekstiler er kjønnsnøytralt! :) Jeg ble veldig fornøyd! Skal prøve å få tatt noen bilder hjemme i kveld :) Men google og sjekk det ut!

Har VELDIG lyst på! Men blir litt dyrt for meg [emoji28] Skulle kjent noen i Finland...

Åhh... kjenner jo ingen i finland[emoji15][emoji51][emoji38]

Ja, syns de var sinnsykt dyre på nettstedet jeg fant! Kanskje den norske stat kan begynne med det samme? ;)

Er det noen av dere som kunne tenkt dere å få tak i en slik finsk babybox? :) Dette er en boks med babyutstyr/klær som alle vordende mødre får i Finland fra staten. De kan velge mellom boksen eller en utbetaling på 140 EURO. Dette er for å øke befolkningsveksten, så vidt jeg har skjønt :) Boksen endres fra år til år, men innholder i hovedtrekk de samme tingene, dog med forskjellige farger :)

Jeg fikk min babybox på søndag, da jeg har noen slektinger i Finland som hadde gått sammen om å kjøpe en slik boks til meg. I Norge er de egentlig svindyre, så om dere har kontakter i Finland, hadde jeg spurt pent der :)

Denne boksen innholdt:

- Esken som kan brukes som seng m/madrass
- Sengetøy
- Tynn fiber dyne
- Tynn dunpose som kan brettes ut til pledd
- Vinterdress (str. 1år)
- Polvotter og polsokker
- Bodyer
- Bukser
- Heldress i tynn ull (str. 1 år)
- Heldress i bomull (str. 1 år)
- Tøybleier
- Kluter
- Håndkle
- Toalettsaker, balnt annet brystvortekrem, hårbørste, tannbørste, badetermometer, mm.
- Etc...

Det flotteste er at alle klær og tekstiler er kjønnsnøytralt! :) Jeg ble veldig fornøyd! Skal prøve å få tatt noen bilder hjemme i kveld :) Men google og sjekk det ut!

Har flere kjente i Finland faktisk. Vet du hva de koster der? Og hva det evnt vil koste å sende hit?

Har flere kjente i Finland faktisk. Vet du hva de koster der? Og hva det evnt vil koste å sende hit?

Tror de hadde betalt rundt 1500 norske for en eske, men som sagt, det var på tilsvarende finn.no, bare finsk. Og de snakket om at det kom til koste rundt 90 euro å sende den til Norge. Hedligvis hadde jeg noen som var i Finland som tok den meg seg hit :)

Back
Topp