Fins det noen brosjyre til anti-amming bestefedre?

Guest
Jeg har skrevet inn til deg og fått svar tidligere. Har fått en del utidige kommentarer angående amming fra min svigerfar. Barnet mitt er nå to år og jeg har sluttet å amme. Men jeg fortsatte til barnet var rundt 16-17 mnd. Helt siden mitt barn rundet 6 mnd begynte kommentarene... Og jammen spør han enda om jeg ammer i blant enda. Da pleier jeg å bli så irritert at jeg svarer ja, jeg ammer 10 ganger i døgnet. Han har da ikke noe med dette å gjøre!! 

Fins det en brosjyre med litt info for bestefedre med amme fobi? Eller kanskje er det slik at han ser på kvinners bryster som noe helt annet enn matstasjoner for babyen. Da hjelper det vel ikke med ti brosjyrer en gang. 

Håper du har noen tips til meg. Nå har jeg en ny spire i magen som jeg håper sitter fast. Og nå gruer jeg meg allerede til den amme fobien til svigerfar. 
 
Hei!
Jeg synes der er leit å høre at en svigerfar kan ødelegge gleden ved å amme. Du kan kanskje fortelle ham noe om det flotte samspillet og den gode kontakten som oppstår mellom mor og barn ved amming, og at det faktisk er noen menn som er misunnelige på kvinner som kan amme. Mitt råd er at du viser ham tydelig hvor stolt du er for at du ammer og har masse god næring til barna dine. Lykke til og hev hodet! Hilsen Elin
 
Back
Topp