Finnes havfruer?

LofotPia

Glad i forumet
Noen som så dokumentaren om havfruer på animal planet i går? Etter alle bevisene har jeg virkelig begynt å tro at det finnes havfruer! Ikke slik som Ariel da.. Tror nok det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi er klar over, og kanskje er det ment at vi ikke skal vite alt:)
Men vi har jo bare utforsket 5% av havet, og hvorfor har delfiner en slik tiltro til mennesker?

Hva tenker du om denne saken?

Hehe, er vell flere som tenker jeg er ruskende gal! Men syns det er veldig intressant me hvordan mennesker kom til og ting som har levd på jorda!
Troen om at gud skapte jorda er jo ikkje så veldig sentralt på 2000 tallet o_O:happy:

Er ganske sikker på at den havfruegreia på animal planet er fiksjon. Som en kanal som vanligvis viser dokumentarer bør de absolutt opplyse om det, men det gjør de altså ikke.

En kollega kom på jobb for et par år siden og hadde sett det samme, og var temmelig overbevist. Vi googlet det og fant ut at det bare var tøys. Litt nedtur egentlig.

De to dokumentarene om havfruer på Animal Planet er fiksjon. De to som er "hovedforskere" fra NOAA er begge skuespillere. Facinerende dokumentarer fordi da de er lagt opp på samme måte som vanlige dokumentarer og en må nesten vite at de er oppspinn på forhånd for å skjønne det. Personlig synes jeg det var veldig tydelig at alle foto og video av havfruer var falske, men jeg visste også på forhånd at dokumentarene var falske. En del av det som er med er basert på sannhet, bla at delfiner fisker med mennesker noen steder i verden. Det at de bygger på fakta og veletablerte sagn og myter gjør det hele bare mer spennende og lettere for å tro på. Animal Planet har gjort ett sjakktrekk i å lage disse "dokumentarene". De skaper blest og nysgjerrighet, men minner oss også på at vi ikke skal ta alt vi får servert for god fisk :)

Har også lest at det bare var tull denne "dokumentaren". Men likevel.. Vi har bare forsket på 5% av havet! Tenkt alt vi ikke vet om! I Nederland mener di jo at det finnes en sjøslange som suge båtero_O Di er helt overbevist om det! Og i Israel deler di ut en sum på 6 millioner kroner til dem som får knipse et bilde av en havfrue:) Hehe, folk tror på mye rart og forskjelling!

Jeg syntes også slikt er interessant. Jeg tror det finnes et sted, kanskje på det dypeste hav eller noe. Eller har vært en gang i tiden akkurat som dinosaurene. Jeg tror veldig på at det er mye mellom himmel og jord som vi ikke har kjennskap til og kan selv både merke og se energiene til "gjenferd" så jeg har veldig troa på mye, men tror man må ha opplevd noe selv om å forstå det helt. Jeg er en veldig åpen person. Hørt det fra folk som ikke kjenner meg til å med, de spør om jeg kan se ting etc. Men jeg har ikke lyst til å se og merke ting, så prøver på en måte å lukke meg. Men ikke lett ( nå tror sikkert alle her at jeh er gal) men jeg tror ikke på gud....

Jeg syntes også slikt er interessant. Jeg tror det finnes et sted, kanskje på det dypeste hav eller noe. Eller har vært en gang i tiden akkurat som dinosaurene. Jeg tror veldig på at det er mye mellom himmel og jord som vi ikke har kjennskap til og kan selv både merke og se energiene til "gjenferd" så jeg har veldig troa på mye, men tror man må ha opplevd noe selv om å forstå det helt. Jeg er en veldig åpen person. Hørt det fra folk som ikke kjenner meg til å med, de spør om jeg kan se ting etc. Men jeg har ikke lyst til å se og merke ting, så prøver på en måte å lukke meg. Men ikke lett ( nå tror sikkert alle her at jeh er gal) men jeg tror ikke på gud....

Det er jo funnet et slags "bevis" på havets bund. På et fjell for 300 millioner år siden (som nå er under havet) er det tegnet inn havfruer og mennesker på fjellveggen:)
Jeg tror absolutt det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi har kjennskap til! Og tror selv at flere døde kan gå igjen:) Men jeg er ingen personer som kjenner noe, og har heller aldri vært i kontakt med noe som har den 6 sans. Men tror ikke jeg er så mottakelig , da jeg er så skeptisk av meg:) At en gud finnes? Nei, det stor jeg overhodet ikke noe på:D

Det er jo funnet et slags "bevis" på havets bund. På et fjell for 300 millioner år siden (som nå er under havet) er det tegnet inn havfruer og mennesker på fjellveggen:)
Jeg tror absolutt det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi har kjennskap til! Og tror selv at flere døde kan gå igjen:) Men jeg er ingen personer som kjenner noe, og har heller aldri vært i kontakt med noe som har den 6 sans. Men tror ikke jeg er så mottakelig , da jeg er så skeptisk av meg:) At en gud finnes? Nei, det stor jeg overhodet ikke noe på:D

Virkelig fascinerende :) nei ikke alle er mottakelige. Men noen er det også uten å ville det :/ men verden er mystisk og spennende ;)

Back
Topp