Finnes det noen som spydde når gravid med gutt, men ikke når gravid med jente?

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Som overskriften :)

Sist gang var jeg skikkelig kvalm og spydde masse, da var jeg gravid med gutt. Nå vet jeg ikke hva jeg har, men jeg er vertfall langt fra så kvalm som sist gang. Har ikke hørt om noen tilfeller der de har vært mindre kvalm når de gikk gravid med jente kontra gutt, så er derfor jeg spør :)
 
Jeg har bare en jente på vei. Ingen oppkast.
Søster har to gutter, kjempekvalm med ene ikke med andre.
Tror det er helt tilfeldig
 
Jeg spøy maks 5 ganger med jenta, denne gangen har jeg spydd masse og er gravid med gutt. Men har hyperemesis nå da.
 
Spydde ikke da jeg var gravid med jente, men var endel kvalm. Da jeg var gravid med gutt var jeg nesten ikke kvalm heller :) tror det er ganske tilfeldig.
 
Var fyllasjuk kvalm med både gutten og Jenta
Spydde et par ganger, som oftes ifm tanke på mat jeg fikk avsmak på i graviditeten og ved tannpuss. Denne gangen er jeg bare veldig kvalm til tider men har ikke fått avsmak på noen matvarer, ei heller hatt oppkast.
 
Jeg spøy maks 5 ganger med jenta, denne gangen har jeg spydd masse og er gravid med gutt. Men har hyperemesis nå da.

Denne stikker hvertfall hull i teorien at man blir dårligere med jentebaby i magen enn med guttebaby.

Kjipt å høre at du har fått hypermesis, håper det går over snart. Ønsker deg masse god bedring :Heartred
 
Jeg hadde verdens enkleste svangerskap med jenta, ikke kvalme, oppkast eller noe. Nå når jeg går med gutt har jeg vært konstant kvalm og dårlig, og har fått stort sett det man kan få av typiske svangerskapsplager føles det ut som:p
 
Aldri spydd. Hadde halsbrann med gutten, med jenten var jeg skikkelig uggen og småkvalm. Det varte bare noen få uker.
Denne gangen vet jeg ikke kjønn.. Vært ekstremt kvalm.. Ingen av mine svangerskap har vært like
 
Denne stikker hvertfall hull i teorien at man blir dårligere med jentebaby i magen enn med guttebaby.

Kjipt å høre at du har fått hypermesis, håper det går over snart. Ønsker deg masse god bedring :Heartred
Ikke sant :p

Takk :Heartred jeg har ikke trua på at det gir seg før fødsel, men håper i hvert fall at jeg blir normal igjen etter fødsel.
 
Last edited:
Nr.1 ikke kvalm et sekund, null oppkast = gutt
Nr.2 kvalm 24/7 fra uke 4 til fødsel uke 39, oppkast t.o.m uke 25 ca. = gutt.
Nr.3 kvalm 24/7 fra uke 4 til fødsel uke 38, oppkast t.o.m uke 35 ca = jente.

Så kastet litt mer opp med jenta, men kvalmen var like intens med begge kjønn.
 
Hatt ekstrem svangerskaps kvalme med alle 3, men var verst med nr 1 og det var gutt mens de to andre var jenter
 
Motsatt, kasta ikke opp med gutt, venter jente denne gangen og har kasta opp endel.
 
Kun gått med gutter. Første mann null kvalme eller oppkast. Denne gangen kastet jeg opp i starten, men var ikke kvalm.
 
Nei
Var like ”fylllasjuk” med både gutten og jenta vår, spydde et par ganger og hadde en del brekninger fram til uke 9-10. Denne gangen er jeg bare veldig kvalm, har ikke gitt slipp enda, uke 11+3
 
Er nok helt tilfeldig. Var superkvalm i 6-7 uker med første, litt lenger med andre og mild grad av hyperemesis med tredje. Spydde mye første 2 trimester, mest før uke 22-23 - siden sjeldnere men fortsatt for kvalm til å spise noe særlig.

Første jente, deretter to gutter. Tror livissituasjonen (stress) har mer å si enn kjønn ... imo
 
Første = gutt = null kvalme
Andre = jente = kvalm plus er par ganger oppkast
Tredje = jente = kvalm oh så kvalm
 
Har et par venninner som kastet opp og var mye kvalme under svangerskap med gutt. Jeg har jente i magen og har ikke vært kvalm i det hele tatt.
 
Som overskriften :)

Sist gang var jeg skikkelig kvalm og spydde masse, da var jeg gravid med gutt. Nå vet jeg ikke hva jeg har, men jeg er vertfall langt fra så kvalm som sist gang. Har ikke hørt om noen tilfeller der de har vært mindre kvalm når de gikk gravid med jente kontra gutt, så er derfor jeg spør :)

Min ene søster fikk to gutter, kastet opp fra begynnelse til slutt begge svangerskapene.
Min andre søster fikk to jenter, ikke kvalm i det heletatt i noen av svangerskapene.

Jeg var gravid med jente men var ikke kvalm eller kastet opp:)
 
Jeg har én av hver. Første var jeg kjempekvalm og spydde nesten daglig frem til uke 14, andre var jeg bare litt kvalm og ingen oppkast.
Denne gangen er jeg kjempekvalm igjen, men har bare spydd et par ganger. Fikk gutt først og jente som nr 2
 
Back
Topp