Finnes det noen snus som er greit å bruke ved graviditet?

Selda

Glad i forumet
Har holdt meg unna sia før positiv test, så har kommet over den største kneika med slutt, men har sååå cravings på snus! Så fort mannen lukker opp sin boks metervis unna meg, så blir jeg såå frista!

Finnes det noen uten nikotin og tobakk...og uten andre skadelige midler for baby'en??

Klarer meg uten assa, men tenker det er greit å stille suget om muligheten finnes...
 
Prøv tynne skiver med rå ingefær :woot:
det hjalp meg i den kneika du er i
 
Finnes snus uten nikotin, men om det er andre farlige stoffer i det, det vet jeg ikke. Da må man se på ingrediensene. Prøvd å dytte en tyggis under leppa?
 
Onico er godkjent:) og qvitt om jeg ikke husker helt feil :)
 
Jeg bruktw halve fishermans friends når det stod på som værst for meg. Svei godt under leppa :D
 
Det er kun onico som er «godkjent». De andre nikotinfrie (qvitt og kickup) har ginseng i seg. Bør ikke brukes av gravide eller når man ammer.
 
Fant en jeg ikke har hørt om før. Zeroberg er trygg! Ikke nikotin, tobakk ELLER ginseng. ;)
 
Onico er innafor, fant ingen andre som var lett å få tak i. Men ble brått slutt på onico når kvalmen kom for fullt. Klarer enda ikke mint eller lakrislukt som ligner på lukta/smaken av den.
 
Det finnes mange typer snus uten nikotin og ginseng, men utvalget i butikk er jo minimal. Selv prøvde jeg bl.a zeroberg en periode - før jeg bare droppet det. Onico var aldri min "favoritt", men det er jo en smakssak :)

En av nettbutikkene som er god og oversiktlig er www.msorensen.no. Men det er mange nettbutikker å velge i!
 
Har holdt meg unna sia før positiv test, så har kommet over den største kneika med slutt, men har sååå cravings på snus! Så fort mannen lukker opp sin boks metervis unna meg, så blir jeg såå frista!

Finnes det noen uten nikotin og tobakk...og uten andre skadelige midler for baby'en??

Klarer meg uten assa, men tenker det er greit å stille suget om muligheten finnes...

Hei!
Føler med deg!!
Du kan bruke Onico, men kanskje helst ikke den med lakris ettersom det er skadelig.

Andre typer som Qvitt, KickUP o.l. er dessverre ikke bra for barnet grunnet Ginseng. Noe jeg nylig fant ut etter å ha snust en god del bokser av disse!
 
Og ingen vettuge. Har har snust zyn frem til jeg ble gravid. Den er tobakkfri men ikke nikotinfri og den har ikke de sterke smakene. Den smaker sitrus i stedet for mint osv. Jeg blir dårlig av mint, lakris, salmiakk osv snus selv om jeg ikke er gravid. Dårlig gjort. Så jeg sitter her og har lyst på noe med en kort lunte uten å kunne bruke noe.
 
Jeg syns mannen din burde slutte å snuse, i sympati med at du må slutte. Og for å være et godt forbilde for barnet som kommer.
 
Jeg syns mannen din burde slutte å snuse, i sympati med at du må slutte. Og for å være et godt forbilde for barnet som kommer.

ENIG! Å sitte ved siden av noen som slutter, og fremdeles bruke selv, er alt annet enn innafor i min bok.
Dyrt er det også, og tross alt veldig helseskadelig. Jeg mistet en kompis til munnhulekreft, som spredte seg. Legene mente snusen var årsaken, da han ikke hadde noen andre disponerende faktorer. :/
 
Jeg syns mannen din burde slutte å snuse, i sympati med at du må slutte. Og for å være et godt forbilde for barnet som kommer.

Nå skal ikke jeg være superdrittsekk her, men jeg syntes ikke at mannen skal måtte slutte bare fordi hun selv må slutte pga graviditeten. Jeg skjønner at det er helseskadelig og at det er viktig å være et godt forbilde for barnet, men hun snuser (snuste) jo selv. Da jeg ble gravid og måtte slutte å snuse så syntes jeg det var tøft at mannen fortsatt snuste, men jeg hadde full forståelse for at han gjorde det. Nettopp fordi jeg selv vet hvor tøft det er å kutte ut. Hvis jeg ikke hadde blitt gravid så hadde jeg nok aldri klart å slutte, og jeg har full respekt for at mannen ikke klarte det. Ja, det er dumt, men jeg vet at det ikke er lett. Ikke forventer jeg at han skal måtte slutte for min del heller. Selvfølgelig hadde jeg blitt glad om han klarte det, men jeg ble ikke sur når han ikke klarte det.

Onico er forresten, som alle andre nevner, den eneste snusen som er "godkjent". Jeg brukte den en liten periode før jeg leste at det ødela tennene veldig mye, pga store mengder salt(?). Skrekkhistorier hvor folk hadde mistet tenner osv.. Jeg tror jeg snuste en boks før jeg ikke turte mer :hilarious: Jeg hadde kuttet ut alt om jeg var deg. Lykke til!
 
Extra eukalyptus funka fint de gangene jeg skulle slutte med snus. Svei bra den
 
Back
Topp