Finnes det noen måte å oppdage MA på?

KriseKattaStrofe

Gift med forumet
Sensommerskattene 2023
Hei, jeg er litt rådvill.
SA har jeg opplevd noenganger nå men lurer på om dette kan være en MA.
Hvordan har dere opplevd det?

Jeg er 6+6 og opplever noe fall i symptomer men veldig oppblåst og trøtt.
Jeg har hatt blødninger siden 4+2.
Både rosa, rødt og brunt.
Pga habituell abort har jeg brukt lutinus siden positiv test.


Takk til deg som ønsker å svare :Heartbigred
 
Eneste måten oppdage MA på er å ta en tidlig ultralyd. Kan og måle hcg men den stiger ofte selv men MA men ikke så fort gjerne.
 
Last edited:
Hei, jeg er litt rådvill.
SA har jeg opplevd noenganger nå men lurer på om dette kan være en MA.
Hvordan har dere opplevd det?

Jeg er 6+6 og opplever noe fall i symptomer men veldig oppblåst og trøtt.
Jeg har hatt blødninger siden 4+2.
Både rosa, rødt og brunt.
Pga habituell abort har jeg brukt lutinus siden positiv test.


Takk til deg som ønsker å svare :Heartbigred
Jeg er likt som deg. 6+5. har også mistet symptomene og er skikkelig stressa for enda en MA. Har to MAer bak meg…Oppdaga også MA sist med at jeg hadde kvalme også plutselig forsvant den og da var magefølelsen riktig. Jeg er fortsatt trøtt og oppblåst, men puppene er ikke ømme, er ikke sulten hele tiden og ikke kvalm lengre.

Jeg skal på ultralyd neste fredag den 14, men skal be om å måle hcg imorgen hos lege også tilbake om to dager. Hvis den ikke er høy går jeg privat til ultralyd privat så fort jeg kan. Jeg går også på progresteronstøtte Crinone og har desverre dårlig erfaring med at Crinone holder tilbake en SA. Jeg tok ikke Crinone dagen før jeg skulle på TUL sist, kom på TUL var ikke liv og på kvelden begynte jeg og blø litt. Endte opp i medisinsk samt utskrapning.

Håper sårt for begge at det er liv. :Heartbigred :love7
 
Akkurat slik jeg tenker!
Jeg vet liksom ikke hva som er lutinus /graviditet og jeg tror det forvirrer meg veldig.
Før har jeg vist at det ikke har vært noe nesten med en gang jeg har blødd.
Nå har jeg gått i et vakum siden den 13 des synes jeg. Utrolig slitsomt synes jeg.

Håper så inderlig at vi begge bare blir forvirret og at vi er sånn pga dårlige erfaringer og at det går denne gangen
 
Har kun opplevd MA én gang og da hadde jeg så å si ikke symptomer i det hele tatt hele svangerskapet. Ble oppdaget 7+4 på tidlig ultralyd. På grunn av dette og familiær historikk går jeg også nå på Lutinus og håper så inderlig den gjør jobben for å holde på spiren.

Jeg tenker at symptomer som avtar er helt normalt på lik linje med at noen har få symptomer, noen har mange og noen symptomer kommer og går.

Krysser fingrene for oss alle :Heartred
 
Jeg har hatt to MA siste året, (uke 9 og uke 10) har da hatt mensmurringer og rosa og brun utflod innimellom.. oppdaget på UL! er nå gravid i uke 9. har samme symptomene denne gangen, skal på UL tirsdag … :eek: masse graviditetssymptomer, det har jeg hatt alle gangene.. har ikke mista noen av graviditetssymptomene når embryo har sluttet å vokse,.. har fra før to vellykka svangerskap.. men når det er sagt, er småblødniger og mensmurringer helt normalt tidlig i svangerskap.. masse lykke til <3
 
Jeg vet ikke om det er slik med alle, men snakker med andre som hadde samme erfaring som meg.

Her begynte hvilepulsen (har fitbit klokke) å droppe rundt 2 uker før ultralyden som konstanterte MA. Droppet videre til hvilepulsen var tilbake til pre graviditet, og da begynte MA'en naturlig.

Hadde også små blødninger fra 3+2 til 5+5, men vet ikke om det hadde sammenheng med MA.
 
Jeg vet ikke om det er slik med alle, men snakker med andre som hadde samme erfaring som meg.

Her begynte hvilepulsen (har fitbit klokke) å droppe rundt 2 uker før ultralyden som konstanterte MA. Droppet videre til hvilepulsen var tilbake til pre graviditet, og da begynte MA'en naturlig.

Hadde også små blødninger fra 3+2 til 5+5, men vet ikke om det hadde sammenheng med MA.
Samme her. Jeg oppdaget det riktig nok i ettertid da jeg fikk klokka til jul i fjor og ikke var så kjent med den. Oppdaget MA 10/1. Jeg tror nok jeg kommer til å følge med på dette i neste svangerskap.
 
Samme her. Jeg oppdaget det riktig nok i ettertid da jeg fikk klokka til jul i fjor og ikke var så kjent med den. Oppdaget MA 10/1. Jeg tror nok jeg kommer til å følge med på dette i neste svangerskap.
Ja jeg også dessverre kommer til å være veldig opphengt i pulsen!

Men jeg leste for et par dager siden også om mange som hadde erfaring med at pulsen steg da de først ble gravide så begynte den å synke igjen rundt uke 6 og gikk ned til pulsen før graviditet, før den igjen steg senere i graviditeten. Så nå er jeg litt usikker på om det bare var tilfeldig at pulsen sank på den tiden hos meg.

Ville oppdatere med dette så ikke folk blir unødvendig stresset av mitt hvilepuls innlegg!
 
Back
Topp