Finnes det noen kjerringråd der ute..?!

Emz mamma

Elsker forumet
Har jo hørt om at slimløsende hostesaft kan hjelpe sædcellene litt kjappere oppover,finnes det noen andre kjerringråd som kan prøves [:)] Begynner å bli "desperat" etter en liten bror eller søster til min nå store engel som løper omkring her [:)]

Jeg har gått til akupunktur for behandling av ufrivillig barnløshet. Hun hadde masse råd, men jeg vet ikke om de hjelper. Det var den ene måneden jeg ikke gikk til akupunktur at jeg ble gravid... Men rådene kan jo være verdt å prøve:

1 Drikk kun varme ting, de kalde forsinker hele systemet i kroppen. Kokt vann med en dæsj sitron i er bra!
2 Spis kokt mat, ikke stekt.
3 Ikke spis for sterkt krydret mat, kroppen bruker tiden på å forbrenne krydrene fremfor å konsentrere seg om å bli befruktet
4 Unngå koffein helt (kaffe, te, sjokolade, kakao og cola)
5 Slapp av så mye du kan, slik at energilagrene i kroppen får sjans til å lagre seg opp. Ikke ha sex for ofte, da mister du energi... sex hver andre/tredje dag er passelig.

Har dessuten lest at et glass grapefruktjuice hver dag (smaker dårlig...) skal forbedre fruktbarheten! Røyker du bør du prøve å slutte, røyken ødelegger slimhinnene og gjør det dermed vanskeligere å bli gravid. Alkohol bør man visst også holde seg unna når man prøver fordi kroppen da arbeider med å bli kvitt giftstoffene fremfor å bli befruktet.

Lykke til!

Jeg prøver alt som prøves kan, var liksom så enkelt å få nr 1 at det er bare stressende at det tar sånn tid denne gangen... Har faktisk akupunktur time imårra, og håper at d vil hjelpe [;)] Er ikke like enkelt å unnfange et barn med en mann som jobber 14-14 på nordsjøen heller... han kommer alltid hjem den dagen jeg har eggløsning,så vi er faktisk helt avhengig av denne ene dagen... så naturlig nok kan det hende at det tar veldig lang tid denne gangen *sukk*...
Men tusen takk for alle råd, de tas imot med åpne armer [:)]

Back
Topp