Finnes det noe sterkere/annet enn Pevaryl og Canesten mot sopp? Lei nå!

Tweak

Forumet er livet
Jeppda, jeg er gravid og særdeles plaget med en vedvarende soppinfeksjon. Jeg har smurt meg og brukt stikkpille i skjeden konstant siden i januar. Dvs. mens jeg smører 2x daglig så har jeg ingen symptomer, jeg smører slik i 14 dager og så prøver jeg å la være å smøre en kveld f.eks. for å se hvordan det går. I løpet av formiddagen dagen etter så klør jeg for fullt igjen.
Mannen har blitt smittet et par ganger og med han så tar canesten knekken på det. Men jeg har brukt pevaryl depot, så canesten med stikkpille og så pevaryl depot igjen. Nå skal jeg prøve en canesten stikkpille om dagen i 6 dager og smøre med krem i tillegg men jeg tviler sterkt på at det vil fungere...

Så må jeg smøre konstant med en av kremene resten av svangerskapet eller er det noe annet som kan ta knekken på det og som jeg kan bruke mens jeg er gravid? Noen med erfaringer?

På apoteket har de en gel som heter "Multi-Gyn, Actigel". Den er reseptfri, og utrolig effektiv! Var det eneste som hjalp meg i svangerskapene/etter fødsel! 

Da bør du absolutt gå til legen! Finnes flere typer sopp, og noen av de må du ha reseptbelagte midler for å bli kvitt!

Jeg har hatt sopp flere ganger, men Canesten tar det alltid, så da ville jeg gått en tur til legen tror jeg :)

Legen sier bare prøv videre, prøv videre... :-( Men nå er det nok, jeg prøver denne siste anbefalingen og så bestiller jeg meg time. Om jeg ikke får hjelp der så ringer  jeg gyn pol og spør noen der!

Finnes det ikke et middel som man har i skjeden som holder PH på riktig nivå? Det kan hende det kan hjelpe til med å motvirke litt. Så er det jo greit med kondom. Merket selv at det holdt seg lettere borte om vi brukte kondom.

Gå i ledige/løse bukser og dropp undertøy når du kan mens du er hjemme og når du sover. 
Unngå truser som sitter stramt, ikke bruke truseinnlegg og ikke gå med string. 
Både truseinnlegg og string fremprovoserer sopp pga lite luft og godt miljø for soppen. 
Ikke bruk såpe i underlivet hver gang du dusjer, det forstyrrer bakteriefloraen. 

immababy skrev:
Gå i ledige/løse bukser og dropp undertøy når du kan mens du er hjemme og når du sover. 
Både truseinnlegg og string fremprovoserer sopp pga lite luft og godt miljø for soppen. 
Ikke bruk såpe i underlivet hver gang du dusjer, det forstyrrer bakteriefloraen. 

Og ingen intimbarbering heller.....

Samt at det kan hjelpe å kutte ned på sukkeret hos enkelte. Aner ikke hvorfor.

Det er noe som heter flagyl - men det står at det ikke skal brukes under graviditet med mindre det er helt nødvendig..
Jeg fikk det i forrige svangerskap..
Denne gangen våknet jeg om natten og klødde meg til blods faktisk.. tenkte ikke tanken på stikkpille engang, men den virket umiddelbart.. canesten altså.. Men om du har brukt det så lenge uten effekt ville jeg så absolutt bedt om noe annet...

Sylvanas skrev:

immababy skrev:

Og ingen intimbarbering heller.....

Samt at det kan hjelpe å kutte ned på sukkeret hos enkelte. Aner ikke hvorfor.

Det er fordi soppen lever av sukker.. :)

Daktacort!! Jeg fikk det hos legen! Og jeg hadde næredøden kløe, og det hjalp med en gang!!

Ta deg en tur til legen, da får du sikkert en tablett som du på svelge. 

Noe sopp sitte så langt opp at en sånn stikkpille får ikke tatt det vekk.

Og vær forsiktig med vask nedentil, unngå stringtruse. Helst ligg uten truse på natten, og gå på do etter sex

gutt09jente11 skrev:
Ta deg en tur til legen, da får du sikkert en tablett som du på svelge. 

Noe sopp sitte så langt opp at en sånn stikkpille får ikke tatt det vekk.

Og vær forsiktig med vask nedentil, unngå stringtruse. Helst ligg uten truse på natten, og gå på do etter sex

signerer!! slet ufattelig masse,hele svangerskapet.. prøvde alt både på apotek og fra legen.. roet seg etter det siste jeg fikk,men ble ikek vekk før etter fødsel...

Har hatt pasienter som har brukt dette når canesteen ikke har virket, diflucan som en ukes kur gjorde susen, og situasjonen var så ille at vi trodde at det ikke gikk ann å behandles 100%, men pasienten ble bra igjen!

Får nå inderlig håpe hun ikke var infeksjon enda. :bag:

Samme tenkte jeg :p
Noen ser tydeligvis ikke på dato/årstall for innleggene :laughing002 Ev tenker de at informasjonen kan gagne andre som leser gamle tråder for tips til egen nåværende situasjon

Tror de må ha googlet, og bestemt seg for å svare på innlegget, for det er ikke SÅ lett å lete seg gjennom til så gamle innlegg :p

Back
Topp