Finnes det håp? Negativ test 12 dager etter innsett

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Fikk satt inn et frossent 2 dagers embryo for 12 dager siden. Testene er like hvite som leggene mine etter en lang vinter.. Finner det fortsatt noe håp? Har andre opplevd å få positive tester sent på fryseforsøk?

Jeg ble gravid for et år siden, men mistet i uke 21+2. Da fikk jeg positiv test 9 dager etter innsett av 2 dagers.

Dessverre, ved 14 dpo/ikm skal du få positiv test dersom du er gravid :smiley-ashamed004 klem! Det er kjipt når det ikke går ❤️

Jeg fikk ikke positiv før 17dpo
Men ble det barn ut av det? Det er det som er poenget - kunnskapen om hcg er godt bevist og den sier at hcg bør være på et visst punkt 14 dpo for at det skal kunne bli levedyktig barn ut av det. Mener å huske at hcg bør være rundt 60 ved ikm for at det skal være noe håp. Ved negativ test frem til 17dpo så har man enten tatt feil av dagen for eggløsning (som ikke er mulig ved ivf), eller så er det ikke håp.

Men ble det barn ut av det? Det er det som er poenget - kunnskapen om hcg er godt bevist og den sier at hcg bør være på et visst punkt 14 dpo for at det skal kunne bli levedyktig barn ut av det. Mener å huske at hcg bør være rundt 60 ved ikm for at det skal være noe håp. Ved negativ test frem til 17dpo så har man enten tatt feil av dagen for eggløsning (som ikke er mulig ved ivf), eller så er det ikke håp.
Nei jeg mistet, men fikk streng beskjed av klinikken for å egentlig ikke teste før 19dpo da noen kan produsere hcg sent og kan ta lengre tid for egget å feste seg, noen har ikke fått positiv før testdag og det har gått bra

Dessverre, ved 14 dpo/ikm skal du få positiv test dersom du er gravid :smiley-ashamed004 klem! Det er kjipt når det ikke går ❤️
Ikke at det gjør meg et fnugg mer gravid, men hvis det stemmer helt det du skriver lurer jeg på hvorfor Riksen setter testdag på fryseforsøk til 14 dager etter innsett..

Spiren hvor jeg hører til har testdag 16 dager etter innsett, samme med porsgrunn
Både ved fersk og frys? På Riksen er det 14 dager etter uttak ved fersk innsett og 14 dager etter innsett ved frys. Uten at jeg helt ser hvorfor det er en forskjell, den er vel forhåpentligvis tint før den settes inn.. :rolleyes:

Ikke at det gjør meg et fnugg mer gravid, men hvis det stemmer helt det du skriver lurer jeg på hvorfor Riksen setter testdag på fryseforsøk til 14 dager etter innsett..
Fordi da reduserer de antallet som melder inn graviditet, men som mister i kjemisk, vil jeg tro. I alle fall offentlig så handler det jo om å disponere ressurser best mulig måte. Å sette testdato 14 dgr etter innsett så er man mer "sikra" mot "feilaktige" graviditeter. Uff, føles fælt å skrive det, men sånn er det jo. 25% av alle graviditeter går til grunne, flertallet innen et par dager av ikm.

På UNN er testdato 21 dager etter insett. Alle klinikker har forskjellige rutiner. Regner med dette er for å luke ut eventuelle kjemiske og tidlige SA

På UNN er testdato 21 dager etter insett. Alle klinikker har forskjellige rutiner. Regner med dette er for å luke ut eventuelle kjemiske og tidlige SA
Venter noen hele 21 dager? Jeg vil jo «heller» vite at jeg ble gravid og mistet veldig tidlig, enn å være som meg som har endo + noe dårlige egg med det problemer med at eggene nesten aldri fester seg.

Venter noen hele 21 dager? Jeg vil jo «heller» vite at jeg ble gravid og mistet veldig tidlig, enn å være som meg som har endo + noe dårlige egg med det problemer med at eggene nesten aldri fester seg.

Tenkte bare å skyte inn at: 1. Dere er to om å lage et godt embryo. Mannens sædceller kan være med på å bidra til festeproblematikken. Og 2. Riksen suger på endo!!!!!!! Har du fått noe støttemedisiner utenom progesteron? Les deg opp på bruk av blodfortynnende og prednisolon i forbindelse med endo. Ikke det at du får det på riksen, men en eventuell god fastlege eller gyn kan kanskje hjelpe deg :)

Last edited:
Jeg ventet da jeg ble gravid med sønnen min og alle forsøkene (3 år) før også.
Jeg har også endo. Pass på at du får riktig støttemedisin

Jeg ventet da jeg ble gravid med sønnen min og alle forsøkene (3 år) før også.
Jeg har også endo. Pass på at du får riktig støttemedisin
Riksen «lagde» sønnen vår som vi mistet i uke 21. Jeg er ikke en av de som mener de er helt håpløse. Føler oss godt tatt i mot og at de har sett oss og endret medisiner underveis. At de ikke velger å skrive ut medisiner de mener det ikke er vitenskapelig grunnlag for har jeg ikke noe problemer med. Vårt aller første forsøke var privat, og både det og fryseforsøket med prednisolon ble resultatløst.

Riksen «lagde» sønnen vår som vi mistet i uke 21. Jeg er ikke en av de som mener de er helt håpløse. Føler oss godt tatt i mot og at de har sett oss og endret medisiner underveis. At de ikke velger å skrive ut medisiner de mener det ikke er vitenskapelig grunnlag for har jeg ikke noe problemer med. Vårt aller første forsøke var privat, og både det og fryseforsøket med prednisolon ble resultatløst.
Har jeg sagt noe om riksen? Du spurte om noen ventet 21 dager før de testet

Regnet med den var til meg.

Riksen lagde også mine to, men det var ikke før etter forsøk 6 at nr. 1 satt. Da hadde jeg kranglet meg til endosanering, pluss at fastlegen hjalp med å skrive ut støttemedisinene som flere klinikker bruker til sine endopasienter til meg. Søskenforsøket satt på første forsøk med samme type støttemedisiner, til tross for elendig utgangspunkt og de var på tur til å gi meg opp.

Regnet med den var til meg.

Riksen lagde også mine to, men det var ikke før etter forsøk 6 at nr. 1 satt. Da hadde jeg kranglet meg til endosanering, pluss at fastlegen hjalp med å skrive ut støttemedisinene som flere klinikker bruker til sine endopasienter til meg. Søskenforsøket satt på første forsøk med samme type støttemedisiner, til tross for elendig utgangspunkt og de var på tur til å gi meg opp.
Hvilke medisiner brukte du? Og hva er endosanering?

Back
Topp