Finner ikke svar på Google, så da spør jeg her :)

Mammatoo

Glad i forumet
På UL sa gynekologen at lillemor i magen har for liten mage med tanke på snittet (lårben + hodet oxo).
Gått fra -12% til -17%. 

Hva betyr det for baby'en?
Alt ser jo bra ut ellers... Morkake, blodgj.strømning, hjertefrekens m.m.
Hva er dem bekymret for? 
For sånne målinger kan jo være helt feil, ikke sant? 
Går og er bekymra om dagene...kanskje det er bortkasta bekymring?? 

Dersom alt annet ser bra ut, blodgjennomstørømming til morkaka og selve morkaka, hadde jeg nok latt meg berolige av det:) Vi fikk beskjed om at gutten var -21 % tror jeg det var, men da han kom 4 dager over termin var han 3312 g. Så mest sannsynlig har han aldri vært særlig liten heller. Måling nr. 2 viste forresten også at han var nærmere "normalen" enn det den første målingen viste, så det ble egentlig litt forskjellig alt etter hvem som målte.
Dersom ikke legene som har tatt ultralyden har sagt til deg at det er noe galt og at det er grunn til bekymring, kan du nok ganske sikkert ta det helt med ro:) Mest sannsynlig får du jo god oppfølging videre også med ultralyder?

Edit; så nå du skrev for liten mage? Jeg tenkte bare for lav kroppsvekt? Er det det du mener, eller er det spesielt magemål det er snakk om? I såfall har jeg ikke vært borti det, men tror som sagt du kan ta alt med ro dersom legene ikke har gitt deg noen annen informasjon:)

Kan du ikkje ta ein tlf til legen eller jordmora di, så dei kan forklare? Veldig synd at dei ikkje gav deg meir informasjon når du var der, dei burde jo skjønt at det kan skape bekymring for deg...

Hun som tok UL sa hun var litt bekymret for spesielt magemålet hennes og derfor satt hun meg opp på ny UL i juli. Men samtidig sa hun alt så ellers bra ut...

Back
Topp