Finner ikke spiraltrådene

FrkBeis

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Som overskriften sier , så kan jeg ikke kjenne trådene på spiralen :eek: Har Mirena som er en hormonspiral, ble satt inn i slutten av januar/ begynnelsen av februar 2018 ( etter fødsel) så har hatt den inne litt over 1 år nå.
Har en sjelden gang i blandt tatt å sjekket med ei finger og kjent trådene og skulle sjekke idag og uannsett hvilke stilling jeg satt / stod i så kan jeg ikke kjenne dem :confused:
Uavhengig og det er eggløsning osv så har jeg kjent dem. Har ikke fått mens etter fødsel enda . Livredd for at den skal ha falt ut ( lite sannsynlig men uannsett) eller at den ligger feil og ikke beskytter .. Vil virkelig ikke ha fler barn , godt fornøyd med dem jeg har :)

Noen her som har opplevd det samme og alt var greit? Altså du var ikke gravid? Skal ringe legen i morgen å få en time til sjekk men ville bare høre om noen har vært i samme båt som meg :wacky: Mulig jeg overdramatiserer det litt men orker ikke å gå rundt å bekymre meg for det :nailbiting:

Jeg kjenner ikke mine, aldri gjort det. Men gyn har sett dem og spiralen har vært på plass de to gangene den er sjekket etter innsett for snart 5 år siden.

Men jeg må vel ha en sjekk snart jeg også uansett. Litt mer uregelmessige blødninger igjen.

Jeg har opplevd det 2 ganger at trådene til Mirena hormonspiral har gått opp/trekket seg opp i livmoren.
På ultralyd kunne gynekologen se at hormonspiralen satt fint på plass. :happy:

På punkt nr 9 i denne linken så kan du lese om en leges svar på hva som kan være årsaken når man ikke kjenner hormondpiraltråder :
https://www.lommelegen.no/sex-og-samliv/artikkel/sporsmal-og-svar-om-spiral/69096550
Tusen takk for svar :happy: Skal lese litt og tenker at sjansen er jo liten for at den skal ha falt ut osv men fikk meg bare til å tenke litt da jeg ikke kunne kjenne dem :D

Jeg kjenner ikke mine, aldri gjort det. Men gyn har sett dem og spiralen har vært på plass de to gangene den er sjekket etter innsett for snart 5 år siden.

Men jeg må vel ha en sjekk snart jeg også uansett. Litt mer uregelmessige blødninger igjen.
Takk for svar :happy: Den ligger der nok inne men bare vant til å kjenne trådene så ble plutselig så usikker når jeg ikke gjorde det :confused: Men greit å ta en titt:)

Du må nok muligens bytte til en ny spiral.
Mirena hormonspiral varer opptil 5 år.

Du må nok muligens bytte til en ny spiral.
Mirena hormonspiral varer opptil 5 år.
Ja jeg vet. Blir 5 år til høsten igjen, så burde vel egentlig holde litt til.

Men er jo også mulig at den begynner å miste funksjonen.

Jeg har blødd noenlunde regelmessig hver mnd selv med spiral (men mye mye mindre enn uten spiral), så det er noe mer uregelmessig nå ja.
Men jeg har vært innmari stresset og hatt mye psykisk stress nesten et helt år, så har tenkt at det også sikkert spiller inn.
Men får ta en sjekk snart

Ja jeg vet. Blir 5 år til høsten igjen, så burde vel egentlig holde litt til.

Men er jo også mulig at den begynner å miste funksjonen.

Jeg har blødd noenlunde regelmessig hver mnd selv med spiral (men mye mye mindre enn uten spiral), så det er noe mer uregelmessig nå ja.
Men jeg har vært innmari stresset og hatt mye psykisk stress nesten et helt år, så har tenkt at det også sikkert spiller inn.
Men får ta en sjekk snart

Jeg var nylig hos en gynekolog som fortalte meg at Mirena hormonspiral kunne gi uregelmessig blødninger som en av bivirkningene.
Jeg fikk satt inn en ny hormonspiral ca i Mai i fjor og har fått mer smerter ved menstruasjon + mer uregelmessig menstruasjon enn det den pleier å være ved mange år jeg har hatt hormonspiral.
Blødningene har heldigvis hvert lite.
Gynekologen sa at hormonspiralen kunne forandre seg (vet ikke hva hun mente med det. )
Gynekologen oppdaget i fjor at jeg har en muskelknute på 9-10 cm i livmoren så hun sa at det óg kan være med å gi meg menstruasjonsplager..:meh:

Jeg var nylig hos en gynekolog som fortalte meg at Mirena hormonspiral kunne gi uregelmessig blødninger som en av bivirkningene.
Jeg fikk satt inn en ny hormonspiral ca i Mai i fjor og har fått mer smerter ved menstruasjon + mer uregelmessig menstruasjon enn det den pleier å være ved mange år jeg har hatt hormonspiral.
Blødningene har heldigvis hvert lite.
Gynekologen sa at hormonspiralen kunne forandre seg (vet ikke hva hun mente med det. )
Gynekologen oppdaget i fjor at jeg har en muskelknute på 9-10 cm i livmoren så hun sa at det óg kan være med å gi meg menstruasjonsplager..:meh:
Ja jeg vet at den kan gi uregelmessigheter, så jeg har ikke tenkt såå mye på det heller.
Men er uansett snart på tide med en sjekk, så får heller bare gjøre det.

Back
Topp