Finne termindato??

Milla99

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junibollene 2023
Snøfnuggene 2025 ❄️
Februarhjertene 2025
Jeg blir så usikker jeg nå… Hvordan regner dere termin egentlig?? Jeg pleier å bruke terminkalkulator utifra sist eggløsning, istedenfor sist menstruasjon, da jeg har lange sykluser og føler eggløsningskalkulatoren er mest riktig. Om jeg går utifra eggløsningskalkulator har jeg EL rundt 4 april, da er termin 29.12, går jeg utifra sist mens har jeg termin 23.12? Er vel termin utifra sist eggløsning som er mest korrekt eller?❤️ Blir helt tullete av dette jeg. Hva gjør dere?

Jeg regner også utifra el frem til otul da det blir mest riktig her. :)

Jeg hadde lange sykluser før jeg ble gravid med jentungen. Jeg regnet fra EL (så termin var 30/31. mai) mens jordmor på helsestasjon gikk etter mens (26. mai). Ble satt til 28. mai på OUL.
Nå har jeg litt kortere syklus, men jeg regner nok fortsatt fra EL inntil TOUL eller OUL.

Regner fra mens frem til korrigering på OUL. Har blitt justert ca. 5 dager med alle barna mine siden jeg har sen EL.

Sistemann (IVF) ble regnet utifra innsett, dvs eggløsning. Så jeg tror sånn blir det mer korrekt. Man må nesten vente på OUL for å få en sikrere beregning.
Så kan ungen komme når som helst mellom uke 37 og 42, og ødelegge regnestykket. :hilarious:

Jeg regner også utifra el frem til otul da det blir mest riktig her. :)
Jeg hadde lange sykluser før jeg ble gravid med jentungen. Jeg regnet fra EL (så termin var 30/31. mai) mens jordmor på helsestasjon gikk etter mens (26. mai). Ble satt til 28. mai på OUL.
Nå har jeg litt kortere syklus, men jeg regner nok fortsatt fra EL inntil TOUL eller OUL.
Regner utifra EL :smug:
«Lyver» dere til jordmor og sier feil menstermin da (at dere sier utifra EL istedenfor), eller sier dere menstermin selv om det blir feil? Hørt flere som «lyver» litt og sier en annen mensdato slik at det skal stemme, ellers får en jo UL senere/før en skal :dontknow

«Lyver» dere til jordmor og sier feil menstermin da (at dere sier utifra EL istedenfor), eller sier dere menstermin selv om det blir feil? Hørt flere som «lyver» litt og sier en annen mensdato slik at det skal stemme, ellers får en jo UL senere/før en skal :dontknow

Jeg løy ikke, men sa at jeg hadde eggløsning xx.xx, og da hadde jeg vel BEREGNET MENSDATO yy.yy. :hilarious:

De to siste gangene har vært ivf da, så da har jeg litt annet å gå etter.

Kan ikke huske at jeg har jugd :laughing002 Men når man har lang syklus får man i så fall UL før
man egentlig skal. Og det gjør ingenting, for er det for tidlig så får man bare en ny litt senere :cheers Kjekt med flere ultralyder.

Kan ikke huske at jeg har jugd :laughing002 Men når man har lang syklus får man i så fall UL før
man egentlig skal. Og det gjør ingenting, for er det for tidlig så får man bare en ny litt senere :cheers Kjekt med flere ultralyder.
Det er sant! ❤️

Nei, jeg sa faktisk mensdato og estimert EL-dato, men hun sa de bare gikk utifra mens frem til ultralyd. Men som andre har sagt, da får man jo litt tidligere UL :)

Nei, jeg sa faktisk mensdato og estimert EL-dato, men hun sa de bare gikk utifra mens frem til ultralyd. Men som andre har sagt, da får man jo litt tidligere UL :)
Meeeen tidligere UL kan være en ulempe også da, da kan de kanskje ikke se kjønn :bag: :hilarious:

Back
Topp