Finne sparkebukser med fot

Mulholland

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Sliter VELDIG med å finne sparkebukser med fot (vet ikke om noen heller kaller den for overall eller heldrakt).
Jeg må si at jeg ikke er herfra, og hvor jeg kommer fra bruker alle babyer body + sparkebusker når de er nyfødte, men lignende finner jeg bare pysjamas!
Er det sånn at dere pleier å bruke heller body + sokker/ strømpebukser og heller bukser og genser/jakke i steden for sparkebukser? Er det noe sted jeg kan finne sparkebukser med fot som ikke er pysjamas som dere vet om?

Kjenner jeg blir veldig forvirret - jeg er førstegangsfødende og får mye hjelp og råd av min mor, men blir veldig i tvil når jeg skal se den i perspektiv her i Norge :banghead:
 

Vedlegg

  • 1600px.jpg
    1600px.jpg
    12,1 KB · Visninger: 41
Last edited:
Jeg vet ikke om det hjelper, men det finnes iallfall bukser med fot. Det får du kjøpt på HM og Cubus iallfall. Jeg har ikke sett så mange heldresser med fot dessverre, men har ikke lett etter det heller da jeg kommer til å kjøpe bukser og strømpebukser:happy11
 
Det har jeg typisk sett på litt finere babytøy-butikker. Altså ikke HM, Lindex o.l.. :)
 
Jeg hadde noen bukser og pysjamaser med fot til mine to første, men syns at de ble stramme rundt foten lenge før selve buksa ble utvokst. Mulig mine barn hadde større føtter enn gjennomsnittet :hilarious: Jeg syns iallfall det var nye bedre med strømpebukser eller bukser/tightser uten fot og sokker i tillegg.
 
Se på lillegullbleier.no :)
 
Sliter VELDIG med å finne sparkebukser med fot (vet ikke om noen heller kaller den for overall eller heldrakt).
Jeg må si at jeg ikke er herfra, og hvor jeg kommer fra bruker alle babyer body + sparkebusker når de er nyfødte, men lignende finner jeg bare pysjamas!
Er det sånn at dere pleier å bruke heller body + sokker/ strømpebukser og heller bukser og genser/jakke i steden for sparkebukser? Er det noe sted jeg kan finne sparkebukser med fot som ikke er pysjamas som dere vet om?

Kjenner jeg blir veldig forvirret - jeg er førstegangsfødende og får mye hjelp og råd av min mor, men blir veldig i tvil når jeg skal se den i perspektiv her i Norge :banghead:

Det er vanskelig å finne fordi det er HELT ubrukelig spør du meg :hilarious:
Babyen ligger og sparker også er plutselig begge beina inni samme fot. Den blir raskere for liten pga foten, bukser uten fot kan brukes lenger :)

Men det spørs litt hva du skal ha det til. Er det pysj, er faktisk nøstebarn sine med fot veldig fine, men til alt annet tøy har jeg heller brukt vanlig bukse eller strømpebukse. Også heller sokker. Finn en sokk som er av tynn bomull eller avt ull, heller enn de litt tykke og mer klumpete for de sokkelen faller fort av.
 
Fikk en gutt med store føtter, måtte klippe tærne av et par sparkebukser når han var nyfødt og legge bort resten for å ikke klippe de i stykker - ingen av de passet :hilarious: 3,8kg og 53cm, helt gjennomsnittlig ellers.
Anbefaler strømpebukser hvis man vi slippe sokker :happy:
 
Sjekket nettbutikken til heltunik?
 
Sliter VELDIG med å finne sparkebukser med fot (vet ikke om noen heller kaller den for overall eller heldrakt).
Jeg må si at jeg ikke er herfra, og hvor jeg kommer fra bruker alle babyer body + sparkebusker når de er nyfødte, men lignende finner jeg bare pysjamas!
Er det sånn at dere pleier å bruke heller body + sokker/ strømpebukser og heller bukser og genser/jakke i steden for sparkebukser? Er det noe sted jeg kan finne sparkebukser med fot som ikke er pysjamas som dere vet om?

Kjenner jeg blir veldig forvirret - jeg er førstegangsfødende og får mye hjelp og råd av min mor, men blir veldig i tvil når jeg skal se den i perspektiv her i Norge :banghead:
I de minste størrelsene (50 og 56) har jeg kjøpt fra Sparkjøp, HM og Newbie. I str 62 og 68 har jeg kjøpt fra Next.no (britisk butikk). Da har jeg bestilt 3pk hver for seg, altså en 3pk og betalt frakt, en annen 3pk og betalt frakt for å ligge under tollgrensen, men samtidig billigere enn å kjøpe i Norge. Vi foretrekker med fot fordi våre har sparket av seg sokkene. Ønsker ikke at baby sover med strømpebukser om natten :rolleyes: Men har babyen store føtter så vil ikke disse pysjene vare like lenge som de med åpne føtter. Hos oss blir det kaldt om vinteren og da er det greit at baby får sove i fred uten at vi må styre med å ta på sokker. Fra str 68 har vi pysj uten føtter :)

Når det gjelder sparkebukser med fot tror jeg de har noen få i de minste str både på HM, Lindex og Kappahl, men jeg har ikke sett mye av de. Vi har kjøpt et par sparkebukser med fot som baby kan ha body under. De er fra HM og Newbie.
 
Back
Topp