Finne søvnen selv!

Missy

Glad i forumet
Finner deres søte små søvnen selv?

Lillegutt finner ikke søvnen selv, ammes i søvn på kvelden. Veldi avhengig av mor, ingen andre som kan legge han. Vi tenker at det nå er på tide at pappaen og kan legge han, og at han kommer over i egen seng.

Tips til hvordan vi kan få det til?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har samme problem men kanskje enda vanskeligere. Hun må bysses alltid for å så sovne men våkner somregel etter en halv time og får pupp og så sover i 3-5 timer til neste matrunde.
Ser gjerne fram til noen tips jeg og.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Må være tungt å bysse i søvn nå! Lillegutt er for tung til at jeg klarer det!:/ må du bysse lenge? han våkner etter halvtime/time og det er kun pupp som roer han ned da. Noen ganger våkner han ikke før neste mating og noen ganger (som i dag) må jeg inn x-antall ganger! Kjedelig!:/ for avhengig av puppen når han skal sove:/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har hatt veldig problemer med å få lillegutt til å finne søvnen selv. Nå går det som regel bedre på kvelden og natta, men på dagen trilles han i søvn. Har ikke orket å ta noen "kamp" der.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har hatt veldig problemer med å få lillegutt til å finne søvnen selv. Nå går det som regel bedre på kvelden og natta, men på dagen trilles han i søvn. Har ikke orket å ta noen "kamp" der.
Sent from my iPhone using BV Forum

Hva har du gjort på kvelden & natta? :) trilles i søvn på dagen her og!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva har du gjort på kvelden & natta? :) trilles i søvn på dagen her og!


Sent from my iPhone using BV Forum

Har bare lagt han ned og gått inn når han gråter(ikke bare klaging). Men nettene er ikke bra, våkner som regel 2 ganger og kan holde det lenge :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her trilles han i søvn på dagen (alt fra 5-30 min før han sovner) :p
Vi har alltid slete med å legge han på kvelden siden han var nyfødt (byssing HELE tiden), men siste 2 mnd har vi lagt han i senga (sir godnatt osv), så går vi ut. Om han griner/mister smokken går vi inn (sir ikke noe/eventuelt no er det natta eller noe) å gir han smokken å legger han ned (løfter han aldri opp). Det gjør vi helt til han sovner selv. Det går alt fra en 15 min til en time, så sovner han (alt fra 3-15 ganger må vi inn feks).
Heldigvis er det bare litt sutre grining, men om han griner veldig stryker jeg han bare på magen og pannen samtidig, da roer han seg fort ned :)
Vi lar han ALDRI grine alene. Han lærer seg at vi kommer uansett om han har noe ubehag, og da føler seg trygg, og kan sovne selv uten at vi er der :)
Han har også en favorittbamse når han sover på kvelden (bruker den ikke på dagtid), den legger vi opp til fjeset hannes, det elsker han :)

Ditta funker kjempe flott for oss, å han blir bare flinkere å flinkere :)
 
Må være tungt å bysse i søvn nå! Lillegutt er for tung til at jeg klarer det!:/ må du bysse lenge? han våkner etter halvtime/time og det er kun pupp som roer han ned da. Noen ganger våkner han ikke før neste mating og noen ganger (som i dag) må jeg inn x-antall ganger! Kjedelig!:/ for avhengig av puppen når han skal sove:/


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja det er tungt for meg ihvertfall men har overlatt byssingen til mannen og han er flink med det. Tar vanligvis 5-10 min. Hun våkner flere ganger opptil 7 noen netter. Ja veldig kjedelig særlig når hun sover på eget rom.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han insisteter på å ammes i søvn her også :) Det går greit for mannen å legge også, men det tar lenger tid da han har vanskelig for å finne roen selv.
 
Omsider sovner gutten selv. Har bysset og trillet alt for mye. Har også bysset på meg betennelse. Når baby var 3 mnd sluttet vi å bysse, men han fikk fortsatt lov til å sovne i armene våre. Hs mente vi kunn bare la han skrike ???? Ikke snakk om. Vet egentlig ikke hvordan vi fikk det til, mye tålmodighet? Trillet vognen mindre og mindre. På kvelden begynte jeg å legge han ned, og synge MASSE og veldig lenge. Tok han opp når han gråt. Plutselig en dag løsnet det, ut av det blå. Nå kan jeg bare legge han i vognen, må innimellom røre litt på den. På kvelden får han flasken sin og noen runder med sang så sover han.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synes dette er vanskelig jeg:/ vi tenkte å begynne nå i helgen, og testet ut hvordan det ville bli hvis han fikk mat og så satt jeg ved siden av sang, hysjet og snakket helt rolig til han. Kan vel mildt sagt si han klikket:p hylte & skrek og svettet som en gal. Jeg ønsker ikke å ta en skrikekur hvor han skal sovne tilslutt av utmattelse. Men jeg aner ikke hvordan vi skal klare å la han finne søvnen selv.:/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I tillegg er tenna på vei ut nå- så vet ikke om det er så lurt å starte søvnprosjektet samtidig som se popper ut? El?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her reagerte han endel når tennene kom, så vi måtte gi litt etter for rutinene i en stund. Han hadde feber i 4 dager, så kan godt være det var en av barnesykdommene også - ikle kun tennene :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp