Finne søvnen selv - forskjellig med mor og far

KMO 90

Flørter med forumet
Februarbarna 2023
Hei dere:)
På helsestasjonen har de vært veldig på at vi må begynne med kveldsrutine og at baby må begynne å trene på å finne søvnen selv på kvelden. Vi har holdt på nå i 3 uker der far og mor veksler på, siden vi vil at begge skal kunne legge. Med meg har det vært en del fremgang, baby sutrer i typisk 10 minutter, men roer seg med prating og eventuelt en hånd på magen, før han typisk bruker 20 min på å finne søvnen selv. Med far er det skriking i 30 min, selv med byssing i armene, før han til slutt sovner. Vi følger samme rutinen begge to, og trøstetrappen til Stine Sofie stiftelsen.

Noen andre som opplever at det er forskjell på mor og far slik? Evt noen tips til oss?

Har opplevd litt det samme. Med meg (mammaen) sovnet ho fort og problemfritt og med pappaen berre skriking. Det som hjelpte for oss var å legge litt sammen, og at faren gradvis fekk ei større rolle. Først berre var han med så tok han meir og meir over. Slik fekk eg også vist korleis eg gjorde det slik at det blei mest mogleg likt. Veit ikkje om det vil funke for dere og deres baby, men det har funket for oss. Så fekk pappaen meir trygghet og blei roligere når han hadde tru på at han fekk det til sjølv. Lykke til (det ordner seg nok etterkvart, er nok litt magi med mammaer når babyene er små)

Har opplevd litt det samme. Med meg (mammaen) sovnet ho fort og problemfritt og med pappaen berre skriking. Det som hjelpte for oss var å legge litt sammen, og at faren gradvis fekk ei større rolle. Først berre var han med så tok han meir og meir over. Slik fekk eg også vist korleis eg gjorde det slik at det blei mest mogleg likt. Veit ikkje om det vil funke for dere og deres baby, men det har funket for oss. Så fekk pappaen meir trygghet og blei roligere når han hadde tru på at han fekk det til sjølv. Lykke til (det ordner seg nok etterkvart, er nok litt magi med mammaer når babyene
Så flott at dere har funnet noe som fungerer :) har også hørt på podcastserien til foreldrerådet med Caroline Lotentzen, hun var veldig på at det bare skulle være en foreldre om gangen. Kanskje vi må revurdere det i en periode :p

Back
Topp