Finne søvn selv

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Når helsesøster var på hjemmebesøk rett etter fødsel sa hun det var viktig babyen ikke blei vant til å bli bært eller bysset i søvn.
Ho tok dette opp på 2mndsgruppa på helsestasjonen også. Mente det var lurt å øve på dette på dagtid.

Første tida sov lille mye på brystet mitt på natt fordi hun ellers var urolig. Valgte å gjøre det fordi jeg følte det var hennes behov.

Siste ukene nå merker jeg endring. Kan amme på natta og så legge ho ned etterpå (samsover). Ho sovner ikke alltid med en gang og kan gjerne ligge å lage en del lyder. Så lenge hun ikke er veldig urolig eller gråter lar jeg ho ligge. Begynner også å fungere på dagtid. Hender hun våkner men sovner så av seg selv :)

Ammer ofte så deilig å kunne legge ho ned igjen aleine særlig på natta.... Blir det spennende å se om dette er begynnelsen på en rutine eller bare tilfeldig at ho gjør det akkurat nå :p

Hender enda jeg må ha ho litt på brystet men ikke like mye som før (savner nesten den kosen ;))
 
Min sovner nesten alltid på meg eller i armene mine. Sovner av seg selv om han er skikkelig trett og har fått mat nettopp. Gjorde likt med storebror i mange mnd, og har aldri fått problemer med legging eller rutiner av den grunn. Foreldrene mine sier han vokste opp i fanget mitt ;p Har ikke vendt noen av dem på å bli bært/bysset i armene da jeg har senebetennelser og vet det raskt blir et problem uansett om gutten skulle blitt "avhengig" av det eller ikke. Sitter rolig og koser i søvn her :)
 
Helsesøster sa til meg at han sikkert trenger kosen siden han kun vil sove helt inntil eller oppå oss. Første mann gjorde det han også, men ble for vant til å sove alene når han ble større.
har heller prøvd å ikke la han ammes I søvn

Men bra om du får til at hun legges "alene"
 
Helsesøster sa til meg at han sikkert trenger kosen siden han kun vil sove helt inntil eller oppå oss. Første mann gjorde det han også, men ble for vant til å sove alene når han ble større.
har heller prøvd å ikke la han ammes I søvn

Men bra om du får til at hun legges "alene"

Sier forskjellig di helsesøstrene ;)

Mener også at når di er så små trenger di kos :)
 
Back
Topp