Finnbiff

Jeg jukser litt da, men det blir veldig godt ;) Lager viltsaus fra pose, steker kjøttet og har i. Så steker jeg løk, sopp og paprika og har i. Smaker til sausen med litt (mye :P) rømme, brunost og krydder. Serverer med potetstappe, rosenkål og brokkoli :-) Mmm, nå fikk jeg lyst på det!

Steker 400 g kjøtt brunt i panna, har på sjalottløk, har på salt og pepper og, har det over i en kjele med 1 1/2 boks creme fraiche, tar og litt vann i stekepanna, koker det opp og har det i kjelen... lar matn i kjeln surre litt før det er ferdi :) Man kan gjøre samme vise i stekepanne, altså at man steker kjøtte, sjalottløk, har på salt, pepper litt vann og creme fraiche.... bruker IKKE fløte pga den kan fort klumpe seg å bli rar....

sambo har laget det mye og brukt matprat sin oppskrift, den blir knallgod synes vi hvertfall med hjemmelaget potetstappe.
pleier å la den stå å trekke litt lenger den "skal" for da får den ekstra mye god smak :-)

Steker finnbiffen I smør, heller av fett og kjøtt I en bolle e.l. mens jeg steker sopp og løk, har I kjøtt og fett igjen. Har I fløte, litt rødvin hvis vi har, rosmarin, knuste einebær og pepper og koker opp! Har I litt sukkerkolør mot slutten for riktig farge...

Jeg bruner kjøttet og bruker avkoket til og lage saus av, lager med rømme og har tyttebær både i og ved siden av. Legger kjøttet oppe i og lar dette kose seg før jeg lager hjemmelaget potetstappe :) Har brokkoli og sopp ved siden av..

Steker to poser reinskav sammen med sopp og løk. ( Må steikes i maaange omganger. For mye i panna så blir kjøttet kokt) Har oppi en boks seterrømme og en boks lettrømme. Lar dette putre en stund, og har oppi ett par skiver brunost. Eventuelt litt tyttebær. NAAM!

Nå må vi ha finnbiff snart. :p

Steker to poser reinskav sammen med sopp og løk. ( Må steikes i maaange omganger. For mye i panna så blir kjøttet kokt) Har oppi en boks seterrømme og en boks lettrømme. Lar dette putre en stund, og har oppi ett par skiver brunost. Eventuelt litt tyttebær. NAAM!

Nå må vi ha finnbiff snart. :p
Prøv å stek soppen alene. Den inneholder så mye vann at den bør ikke stekes med noe

Back
Topp