Finn.no + gi bud

Leelu

Elsker forumet
Jeg har sett litt rundt på finn.no og sett at  noen ikke angir pris, eller bare angir en "start" pris og sier de selger til høyest bydende, har de lov til det på finn?
Og hvordan vet man om man får en "fair" auksjon?
Dersom de setter startpris på f.eks. 100 kr, og du byr 100 kr, og ingen andre byr vil selger i en vanlig auksjon være forpliktet til å selge tingen til deg for den prisen, men slik er det vel ikke på finn.no? Er det noe som hindrer selger fra å trekke tilbake tingen, eller si han har fått et høyere bud og derfor ikke selger til deg likevel?

Noen som vet?

Cutie Funny Bubbles skrev:
Finn.no er ikke noe auksjons sted. så nei du får ikke vite om du har noen fair auksjon eller slik.
Og selger vil ha høyest mulig pris så ja den kan si at "jeg fikk et bud på 150 kr. så hvis du byr 200 så er den din".

Jeg har selv lagt ut møbler til et viss pris. Men siden jeg var usikker på hvor mye jeg kunne ta for den så la jeg i tillegg gi bud.  Så får jeg bestemme meg for om jeg vil selge til det den personen byr.

Fungerte det? Fikk/får du mange bud, og høyere pris enn den opprinnelige?
Har sent noen mails til selgere og spurt om de har fått noen bud, så jeg vet hvor det ligger ift. mitt eventuelle bud, må jo vite hva andre har budt før jeg byr. Jeg er jo selvsagt på min side interessert i å betale minst mulig.

Back
Topp