Finn-kupp :)

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Tok et søk på finn etter tøybleier, tenker det at det kan ta litt tid å samle sammen, og endte også med å se på babytøy [emoji4][emoji173]️ Utrolig mye fint, må bare finne utav kjønn før det går an å gå helt bananas -vi trenger jo alt iom første. Greit å ha litt økonomi igjen til ferie, fiksing av bad/garderobe, etc også [emoji4]

Noen tips til do's and don'ts hva gjelder bruktkjøp? Vet mange mener at bilstol er best å kjøpe ny, men ellers? (usikker på om vi skal ha bilstol, iom vi ikke har bil....må se an behovet litt da).

Bilstol og madrass er de to tingene jeg aldri kjøper brukt[emoji4] ellers er det mye å spare på å kjøpe brukt. Jeg har to barn fra før, og har aldri vært i nærheten av de summene det sies at man bruker på "nyfødtpakken" [emoji4]

Bilstol og madrass er de to tingene jeg aldri kjøper brukt[emoji4] ellers er det mye å spare på å kjøpe brukt. Jeg har to barn fra før, og har aldri vært i nærheten av de summene det sies at man bruker på "nyfødtpakken" [emoji4]
Bilstol, madrass og sko (når de blir større), burde kjøpes nytt. Helt enig med Snøhvit123, vi var ikke engang i nærheten av å bruke de beløpene en "nyfødtpakke" koster. Vi har arvet en del og funnet en del billig/gratis på finn/facebook. Babybilstol arvet vi av familie sist, og tror det blir sånn denne gangen også (en annen bilstol). Om man stoler på dem man overtar av, mener jeg det er trygt nok (når noen selger/gir bort vet man ikke hvordan det er behandlet). Bilstol nr to bruker man lengre, så den burde være ny.. og det er den dyreste tingen vi har kjøpt til gutten vår..

Enig med de over her. Bilstol, madrass og sko kjøpte vi nytt. Dyne arva vi fra familie, bilstol i litt større størrelse også (vet at den er fint behandla). Arva masse klær, barnestol og seng. Kjøpte vogn brukt. Og fikk masse klær og anna utstyr i gave. Vi fant ut at det var lurt å ha noen ting vi kunne ønske oss fra tanter, onkler og besteforeldre. De vil gjerne gi nyttige ting!

Bilstol, madrass og sko (når de blir større), burde kjøpes nytt. Helt enig med Snøhvit123, vi var ikke engang i nærheten av å bruke de beløpene en "nyfødtpakke" koster. Vi har arvet en del og funnet en del billig/gratis på finn/facebook. Babybilstol arvet vi av familie sist, og tror det blir sånn denne gangen også (en annen bilstol). Om man stoler på dem man overtar av, mener jeg det er trygt nok (når noen selger/gir bort vet man ikke hvordan det er behandlet). Bilstol nr to bruker man lengre, så den burde være ny.. og det er den dyreste tingen vi har kjøpt til gutten vår..

Sko kjøper jeg også nye. Tenkte bare på babytiden da jeg skrev[emoji85]
Vi kjøpte babybilstol brukt av broren min til eldste, ellers har vi aldri kjøpt brukte bilstoler ganske enkelt pga at man vet aldri hvordan folk har behandlet den før deg[emoji15] bilstol nr 2 er dyr ja, men den holder heldigvis noen år før man må bytte, om man er taktisk i valg av bilstol[emoji4]

Madrass kan kjøpes brukt men da må man se nøye før man kjøper, den må ikke lukte rart, gå nøye over for å se om det er sporer av mugg ved å åpne madrasstrekket og se nøye i sømmene, pass også på at det ikke er noe liggegrop i madrassen for den skal være fast og fin [emoji4]
Kjøpte brukt madrass til reisesenga som vi hadde hos de som skulle sitte barnevakt, den er så lite brukt og har bare vært oppbevart inne så tenker å bruke den som extra madrass denne gangen også siden den enda er god og fast i formen [emoji28]

Bilstol skal man alltid kjøpe ny ved mindre man arver av familie eller venner man stoler på, stolen må ikke ha vært mista i bakken og ikke være eldre enn 4 år (levealder på babystol er 5 år)

Sko kan man også kjøpe brukt men da må de være svært lite brukt og se ny ut for er skoen formet etter ett annet barn sin fot som har annen fasong enn ditt barn sin for så kan barnet ditt ta skade av det [emoji85]

Skal man kjøpe brukt vogn er det lurt å se nøye på vogna før man kjøper for er vogna oppbevart mye ute kan det være mugg eller kattetiss i vogna man lyser over alle overflater for å se om det er prikker i stoffet, er det prikker (mugg) i stoffet så styrer man unna.. lurt å bruke nesa og lukte på den også for vogna skal være ett godt sovemiljø og burde likestilles med madrassen [emoji85]

Ellers kan man kjøpe det aller meste brukt [emoji4]
Vi har allerede fått 2 store flytteesker med babyklær til både jente og gutt gratis på fb [emoji1373]

Enig med alle, bilstol, dyne og madrass nytt. Selvom man såklart kan kjøpe en bilstol fra kjentfolk man vet ikke har hatt uhell med den så lenge den ikke er over 5 år :)
Jeg kjøpte og kjøper mye barnetøy på finn, spesielt litt dyrere tøy :) Kjøpte mye med lappen på av Hust and Claire til poden til halv pris når han var mindre, helt gull!

Kjøper ikke madrass, dyner og bilstol brukt. Men kjøper klær og anna utstyr :) Er en del å spare på det, får som oftest solgt det til grei pris igjen etterpå også.

Back
Topp