Finn et ord eller uttrykk/ordtak osv som beskriver dette....

Bruker298kfa

Elsker forumet
Noe i retning av at man aldri må gi opp, at man må være sterk, holde ut, følge sine drømmer, at man greier det meste hvis man tror på seg selv. Eller noe i den dur...

Tøsa skrev:
Noe i retning av at man aldri må gi opp, at man må være sterk, holde ut, følge sine drømmer, at man greier det meste hvis man tror på seg selv. Eller noe i den dur...

En venn av meg som har vært gjennom mer enn noen bør måtte oppleve i så ung alder- eller i det hele tatt egentlig, og han sier hele tiden

God grant me the serenity to accept the things I can not change... ....The courage to change the things I can..... And the wisdom to know the difference..

Vet ikke om det passer til det du skal bruke, men det er veldig fint, synes jeg. Har hørt det i flere filmer også.

Nei men det må ikke ha noe med gud å gjøre eller noe sånt:P

When the going get's tough, the tough get's going !

(Fritt oversatt: Når ting blir tøffe/vanskelige, vil den sterke stå på og kjempe i vei!),

Har ingen norske på tunga for øyeblikket.

never give up..and luck will find YOU (fra filmen: the neverending story)

Ja noe i den dur ja! Kjør på.
Jeg tenkte også på faith/have faith, men det blir vel mer tro som i kristen tro osv?
Be strong, have faith osv...
Bare kort.

Den som inte våger, intet vinner.

If you're going through hell, keep going.

Kan du drømme det, kan du gjøre det.

Der det ikke er kamp, er det ingen styrke.

Bare den som tar sjansen på å gå for langt, kan finne ut hvor langt det er mulig å gå,

Sikt på månen. Hvis du bommer, havner du blant stjernene.

Det er viktig ikke å nøye seg med lite, å la hjertet skrumpe inn.

Man kan få til hva man vil, så lenge man vil det nok.

Det er altid plass på toppen.

Så lenge mennesket har håp, er intet forferdelig.

Tålmodigheten er håpets datter.

??

Impossible is nothing! (umulighet finnes ikke.. Det er ingenting..) 

Gollemor skrev:

Tøsa skrev:

En venn av meg som har vært gjennom mer enn noen bør måtte oppleve i så ung alder- eller i det hele tatt egentlig, og han sier hele tiden

God grant me the serenity to accept the things I can not change... ....The courage to change the things I can..... And the wisdom to know the difference..

Vet ikke om det passer til det du skal bruke, men det er veldig fint, synes jeg. Har hørt det i flere filmer også.

dette er sinnsrobønnen i al-anongruppene. altså grupper for de som er pårørende til rusmisbrukere. gud er ikke gud, men din høyere makt - makten er forskjellig hos et hvert individ.

min gud (eller høyere makt) er gruppa og den kvelden jeg tilbringer sammen med andre i samme situasjon.

sånn, nå skal jeg slutte å kuppe tråden :D

(Jeg har mange slike ordtak, tenker på en tattovering med ordtak som viser hvem jeg er)

The greatest glory in living
lies not in never falling,
but in rising every time we fall.
-Nelson Mandela

“Its not the length of life but the depth of life.”

Giving Up
Was Never
An Option

May the pain you have known
and the conflict you have experienced
give you the strength to walk through life
facing each new situation with courage and optimsim.

Strength does not come from physical capacity.
It comes from an indomitable will.

Go within every day and find the inner strength
so that the world will not blow your candle out.

If you catch hell don't  hold it, and if you're going through hell don't stop.

Ok, jeg har det jeg trenger, takk for svar:)

Back
Topp