Finhakket kjøttdeig

LM♥10+13♥

April 2013s tøffeste
VIP
Hva er deres triks for å få kjøttdeig i så små biter som mulig?

-mye rart man skal lure på når man ikke får sove-

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Steker den i hele på begge sider og hakker den opp med steikespaden etterpå:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Steker bare halve i pannen om gangen, hakker med stekespaden til jeg er fornøyd. Da slipper du i tillegg å koke kjøttdeigen din :)

Tror det bare går på hvor bestemt man er på å ha små biter. :p Sambo lager omtrent støv av kjøttdeigen, bare ved å hakke med stekespaden. Jeg syns det er bedre å ha en viss størrelse på bitene så man faktisk har noe å tygge, det skal jo ikke være babymat. :p

Jeg liker est karbonadedeigen i biter jeg :) litt mer å tygge på i kjøttsausen!

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Tror det bare går på hvor bestemt man er på å ha små biter. :p Sambo lager omtrent støv av kjøttdeigen, bare ved å hakke med stekespaden. Jeg syns det er bedre å ha en viss størrelse på bitene så man faktisk har noe å tygge, det skal jo ikke være babymat. :p
Jøss, det posta vi såogsi samtidig :) små gleder!

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Bruker ei tresleiv med flat ende til å hakke. Aldri noe problem.

Storebror aug 09
Lillebror ventes aug/sept 13

Kjøp en kjøttdighakker, genial sak :) Selger de mange plasser :)

Steker på sterk varme og bruker tresleiv og hakker i vei og hakker alle bitene så det blir finhakka:)

Hakker i vei fra første stund kjøttdeigen blir lagt i panna. Litt seigt og store biter til å begynne med. Men lar den steke noen minutter før hakkinga begynner igjen. Blir lettere og lettere jo brunere kjøttet blir.

kjøp kjøttdeig som er av god kvalitet- som er kvernet to ganger, som de fleste var i gamledager, og ikke de"mark"-kjøttdeigene. Får helt fnatt av kjøttdeigen i butikkene jeg, synd man må til slakter for å få kjøttdeig.

Samme her.

Takk for svar :D
Har den kjøttdeighakkeren og synes den er veldig fin.. men tenker at den kanskje ikke er så bra for panna.. (eller så hakker jeg for hardt :P )
Men synes den funker bra, ja. :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

her hakkes det til jeg synes den er bra nok og bitene er i passe str..

Back
Topp