Fingrer som prikker...

Lerkebaby

Betatt av forumet
Den siste uken har det blitt mye verre.. Kan jo ikke bruke høyre armen lenger uten at fingrene begynner å prikke og hånden dovner bort. Om natten verker hele armen, og det eneste som funker er å ligge med armen rett ned (men da må jeg ligge på ryggen, og det er jo IKKE så bra) om morgenen kan jeg ikke bruke armen i hele tatt for jeg har ingen kraft i den.. kommer seg litt utover dagen da :) flere som er like plaget? håper ikke det blir verre :/

Ja-har det samme selv... Vondt om morgenen.. Jordmor sa til meg at det kunne være karpal-tunell syndrom (vet ikke om jeg skrev det riktig). Det er en nervebane,som en tunnel i armen som blir presset sammen når man feks får vann i kroppen. Er visst ganske vanlig i svangerskap,og det går vekk av seg selv mest sannsynlig etter man har født og vannet er borte :) Bevegelse på håndledd og arm og fingre skal hjelpe,evt selger de noen skinner på apoteket. Jeg klarer ikke skjære en brødskive en gang om morgenen-men det hender det blir bedre utover dagen! :)

Er nok sikkert noe sånt da, får høre med jordmor på neste kontroll :) prøvde å dele en banan med kniv i dagtidlig, måtte bruke venstre :p

Eg har og en del prikking i hendene, samt de sovner av og blir sliten av ingenting..
Eg er operert for Carpal Tunnel Syndrom - men symptomene da kjentes annerledes ut enn nå - det var spesilt tre fingrer som sovnet av og prikket ved C-tunnel syndromet, pluss eg hadde sterke smerter i hånda som legen trodde var senebetennelse - men var pga C-tunnel syndromet.

hmmm... kanskje det er det jeg også har. Til tider har jeg så vondt i armene å klarer nesten ikke bevege dem. Jeg var sikker på at det var senebetennelse jeg.. Det kommer å går hos meg. I dag er det venstre armen.. kanskje jeg også skal ta det opp med jm. :) Alt mulig rart man kan få når en er gravid..

Back
Topp