Fingrene visner/blir nummen i løpet av natta??

susy123

Betatt av forumet
Nå altså! går det ann å bli mere dritt lei hele graviditetsstyret :D

Nytt problem oppstått den siste uken, våkner hver natt med fingre som prikker og blir nummen..
De føles trange og vonde, men de ser fremdeles ganske normale ut

Jeg regner med dette og er noe som er "vanlig"?
 
Jepp.. carpaltunellsyndrom for gravide..
Plages selv med at fingrene føles som om de er hovne inni leddene, så jeg har ikke gripetak, kjennes ut som fingrene skal knekke, får ikke drikke brus eller saft uten hjelp for tiden :(
 
Jepp.. carpaltunellsyndrom for gravide..
Plages selv med at fingrene føles som om de er hovne inni leddene, så jeg har ikke gripetak, kjennes ut som fingrene skal knekke, får ikke drikke brus eller saft uten hjelp for tiden :(
Årh, hva er det man IKKE skal plages med..

Har du hatt det før? Eller ?
 
Samme her, kom for halvannen uke siden. Høyre hånd er nummen om morgenen, og så er begge hender vonde i leddene liksom resten av døgnet. De ser muligens bittelitt hovne ut, og noen dager er de også veldig hovne.. da er gripeevnen borte f.eks.
 
Jepp, kjent fenomen. En ting hjelper for meg, leve 99% sukkerfritt. Sukker binder vann og gjør problemet verre.
 
Årh, hva er det man IKKE skal plages med..

Har du hatt det før? Eller ?
Plages litt med leddene til vanlig i denne tiden pga temperaturforandringer, men ikke så ille :(
 
Kan kanskje hjelpe å ligge unna salt også? Hadde det under første svangerskap. Viste ikke at jeg var gravid da, men måtte henvises til sykehuset for å få strøm i armene fordi de visna bort. Rett etter fødselen til engelen min forsvant symptomene og jeg måtte ringe å avlyse timen :shy:
 
Det hjelper å skylle hendene i kaldt vann, eller ta seg en kald dusj:happy:
 
Har og blitt veldig plager med dette nå. Legen sa jeg burde kjøpe skinne på apoteket, så får se om det blir dagens gjøremål. Da kommer jeg meg iallefall ut av huset en tur, er blitt fort lat etter permisjondstart :p
 
Samme her! Bare at mine ser ikke så veldig normale ut mer.. Ordet pølsefingre har fått en ny betydning for min del :hilarious:
 
Jeg hadde det sånn de siste ukene av forrige svangerskap, ubehagelig. Men, forsvant så fort ungen var ute :)
 
Hadde det samme sjølv dette svangerskapet. Heldigvis forsvant symptoma med eingang mini kom til verden :) Har ingen plager no
 
Etter mine fødsler har jeg hatt en forverring før det ble bedre, bare så det er sagt at man kan ikke alltid regne med å være helt fri med en gang #partypooper
 
Er det noen som har gjort noe med dette?
Jeg er snart uke 39 og i natt sleit jeg veldig med å få sovnet igjen etter den ene hånda var helt på bærtur
 
Er det noen som har gjort noe med dette?
Jeg er snart uke 39 og i natt sleit jeg veldig med å få sovnet igjen etter den ene hånda var helt på bærtur
Jeg har kjøpt en skinne på apoteket som jeg har på om natta og litt på dagen. Synes det ble mye bedre etter at jeg begynte å bruke den :happy:
 
Jeg har kjøpt en skinne på apoteket som jeg har på om natta og litt på dagen. Synes det ble mye bedre etter at jeg begynte å bruke den :happy:
kjøpte du til begge hendene da?
jeg har tenkt litt på om det at jeg bruker mye av dagen til å strikke kan ha en negativ effekt.
Eller og om jeg burde gå til fysio eller kiro for å sjekke problemstillingen ELLER bare vente til fødsel er over (neste torsdag) og se det ann..
 
Haha, jeg har blitt myyye værre med de flotte pølsefingrene mine! Gitt opp å bruke bh fordi hempene er for små, og jeg klarer ikke bh man drar over hodet pga at skuldrene mine er dust!
Ligger i timevis hver morgen for å tøye fingrene før jeg klarer å engang ta opp tlf, enda mindre stå opp og få på meg klær :hilarious:
 
Sniker.... dette var mitt største problem i forje svangerskap. Hadde store smerter i hendene siste 2 måner. Kjøpte skinner på apoteket som hjalp litt da.
 
Haha, jeg har blitt myyye værre med de flotte pølsefingrene mine! Gitt opp å bruke bh fordi hempene er for små, og jeg klarer ikke bh man drar over hodet pga at skuldrene mine er dust!
Ligger i timevis hver morgen for å tøye fingrene før jeg klarer å engang ta opp tlf, enda mindre stå opp og få på meg klær :hilarious:
får du sove om nettene da?
 
Back
Topp