Fingrene mine dovner bort!

Ingeri

Elsker forumet
jentene i juni13
Fingrene mine dovner bort hele tiden på natta, jeg våkner av at det er skikkelig vondt i fingrene og helt opp til skuldra! Noen som har noen tips mot å dovne bort?? :)

Jeg har det også slikt:) hele hånden er doven. De blir litt bedre utover dagen, men er litt dovne hele tiden. Verst om natten og morgen, da klarer jeg ikke å knytte hendene:)
Tror ikke det blir bedre før etter fødsel.
Skal først til legen om en uke , men mistenker selv det er Carpal tunnel syndrom ( tror det heter det).
Det er mye vann/ væske som klemmer rundt nervene i håndleddet.

Jeg hadde det sånn forrige gang. Det var pga mye vann i kroppen. Rådene jeg fikk var å drikke mye vann (selv om det høres ut som en selvmotsigelse :D) og å bevege på fingrene, holde dem høyt og riste.

Hvis det er karper tunell syndrom så blir det ikke bedre før etter fødsel.. Men det kan legen sjekke med en rask test..

Ja har lest at det er pga vann i kroppen og at det er vanlig når man er gravid..Måtte bare høre om noen hadde noen gode råd, blir gal av å våkne hver time om natta pga dette..Snart "bare" 6 uker igjen til termin, så får vel bare holde ut.. :)

Det er ikke gøy! Har det sånn selv, er karpaltunnelsyndrom.. Bare at jeg har ikke følelse i 2 fingre hele døgnet, har vært sånn lenge.

Ekkelt, føles som de er bedøvet :p Skal gå over etter fødsel ja :) Ikke spis salt mat!

Ikke for å være gledesdreper altså, men hos meg gikk det noen uker etter fødsel før det forsvant.... :p Bare så. At dere er litt forberedt på det.

Og ja, hold deg unna for mye salt!

Takk for svar :) Får holde meg unna mye salt og drikke masse vann :)

Ikke for å være gledesdreper altså, men hos meg gikk det noen uker etter fødsel før det forsvant.... :p Bare så. At dere er litt forberedt på det.

Og ja, hold deg unna for mye salt!

Hehe, noen uker fra eller til spille sikkert ingen rolle her.. Er mye bedre enn hvordan jeg var..jeg verket fra skuldrene og ned og dovnet vekk fra albuene .. Nå er det bare henda.. Så er glad for det.. Meeeeen ....hadde satt pris på å få henda tilbake.. ;-)

Åhh det er så ubehagelig:/ glad jeg ikke er plaget med det, kun hvis jeg har logge på hånden:p

Back
Topp