Fingermat!

*Kolibri*

Forumet er livet
Noen som har tips til fingermat for 20 pers?
[:D]
Hvor mange retter bør jeg lage og hvor mye bør jeg beregne pr pers?

de lefsene tenkte jeg å lage, kan de lages noen dager i forveien uten at de blir tørre tror du?
tenkte å steke små kyllingspyd, skulle gjerne laget en vegetarspyd eller fiskespyd og..har du peiling?
Du har alltid så gode ideer Lykketrollmor[:D]

Tror det kan bli litt tørt og vassent visst du lager det lenge før.
På vegetarspyd kan du jo ha på squash,championg,paprika,rødløk og evt mais
Kan jo også lage kjøttboller som du tar tannpirker i

ORIGINAL: ¤Lykketrollmor¤

Enig med Unemoren, jeg tror de kan bli litt tørre hvis de blir liggende for lenge. Men å lage de dagen i forveien går helt fint. [:)] Hvis ikke du fryser de da? Det har jeg aldri prøvd - så garanterer ikke noe, hehe.

Vegetarspyd kan man jo ha nesten alt på. Paprika, tofu, champignon, asparges, brokkoli, babymais, gulrøtter, tomater, løk, squash, ananas, etc

Fiskespyd har jeg aldri prøvd, men det hørtes godt ut. Kan tenke meg steinbitt og laks hadde vært godt, og kanskje torsk. Jeg er veldig glad i reker/scampi da, så jeg hadde nok valgt det også. [:)]

Ekstra snadder blir det jo om du marinerer de på forhånd. [:D]

Nå ble jeg jammen sulten her jeg sitter, tihi

Det ble jeg også[:D]

Pastasalat med skinke er også godt[:)]

Vårruller - kan ha akkurat det man selv vil i dem, dampet, stekte kinesiske (hvetedeig/papir som de pakkes inn i) eller "rå"/kalde vietnamesiske (med rispapir)
Kan være vegetar eller med kylling, reker, egg(omelett) og med agurk, gulrøtter etc i fyrstikkstørrelse og friske urter som basilikum eller koriander. Ha forskjellige suser å dyppe i - cweetchilli, østers, hoisinsaus er gode varianter.

Du finner frosne hvetedeigspapir i asiatiske butikker, de har også rispapir som du bløter opp i vann. Jeg bruker ofte den store i Brugata - der har de masse godt[:D]

ORIGINAL: Bdancer

meze[:D] Kan fint kombineres med grillspyd av forskjellige slag...marinert og kryddret kjøtt. Masse av meze-rettene er vegetar!

namnam
minner meg om habibi og magedans[:D]

ORIGINAL: kolibri

meze[:D] Kan fint kombineres med grillspyd av forskjellige slag...marinert og kryddret kjøtt. Masse av meze-rettene er vegetar!

namnam
minner meg om habibi og magedans[:D]
var der i går[:D] men shireen har ferie i både juli og august. de orka ikke mer drama der så ingen vikarer hehe[8D]

hehehe[:D]
blir rolig der nå..å nå ble jeg sulten på meze..uff!

Back
Topp