fineste julesanger!

~lille lavendel~

Forelsket i forumet
sitter å surfer på youtube. finner mange fine julesanger men tror jeg har funnet mine favoritter!

det er carola med "himlen i min famn". den er desisidert finest!!! får helt tårer i øynene![;)]
http://www.youtube.com/watch?v=ZP9sLud7Hqs
etter det kommer julecden til peter jøback og sissel kyrkjebø. feks "gå inte forbi"http://www.youtube.com/watch?v=AJGXjLglVgc&feature=related

andre som har favoritter?

En stjerne skinner i natt
Himlen i min favn
When Christmas comes to town *fra polarexpressen*

Og mange fler, men det var de jeg kom på i farta[:)]

Ja, Himlen i min favn er nydelig. Husker jeg var solist på den på en juleavsluting for noen år siden[:)] Jeg er veldig glad i Det lyser i stille grender, O Helga natt, Det hev ei rose sprunge og Mitt hjerte alltid vanker.

[:)]"walking in the air" til den tegnefilmen om snømannen...åååå...barndomsminner

Deilig er jorden og Nå tennes tusen julelys synes jeg er flotte

mange fine julesanger!!!!!!!!jeg er litt barnslig der jeg altså......jeg så mamma kysse nissen,tomte gubben..hehe...de løfter humøret...
deilig er den himmel blå...den roer .....[:D]
men helle dussen kunne jo ramset opp i det vie og breie[:D]

Syns "Last christmas" er fin jeg[:D]

Eller hva med
"Tenn lys"

eller denne som er fra en vakker film...: http://www.youtube.com/watch?v=VNsvE33pRSw
Man må bare gråte... den er så vakker og rørende, og da snakker jeg ikke bare om sangen, men også om filmen.. man får noe å tenke på her...

[:(]

Nr 1: vårres jul med Hans Rotmo

Også glad i den der "the first day of christmas my true love gave to me...."
Deck the halls er jo litt søt...

"En stjerne skinner i natt" og "Nå tennes tusen julelys" er mine favoritt julesanger :) Får utrolig god følelse i meg av disse sangene :)

"En stjerne skinner i natt" er det desiderte favoritten[:)] men flere andre som kommer like bak, eks; "Gå inte forbi", "Romjulsdrøm", "Tenn lys", "Jeg så mamma kysse nissen", "Do they know its christmas", "Vi tenner våre lykter", kunne egentlig bare ramset opp, elsker julemusikk, og alt dom har med jul å gjøre[:D][:D]

ORIGINAL: ~lille lavendel~

noen som vet hva " himlen i min famn" heter på norsk og hvem som synger den?? finner den ikke på nett..[8|]

Den heter himlen i min favn.. Aner ikke hvem som synger den på norsk jeg.. [8D]

Fairytale of New York får meg i stemning..
Gleeeder meg til juuuul![:D]

ORIGINAL: ToSmå2010

noen som vet hva " himlen i min famn" heter på norsk og hvem som synger den?? finner den ikke på nett..[8|]

da må jeg finne ut hvem som synger den[:)]. synes faktisk den er enda finere på norsk[;)]

da må jeg finne ut hvem som synger den[:)]. synes faktisk den er enda finere på norsk[;)]

Marianne Aas sang den på God morgen Norge i dag[:)]

Ja vi sang den i det gospel koret jeg sang i før, og den er veldig fin på norsk også[:)]

"En stjerne skinner i natt" er min favorittsang, men kommer også veldig i julestemning av "All I wants for Christmas is you" med Mariah Carey [;)]

Back
Topp