Fineste barnefilmene du vet om?

JulieJ

Forelsket i forumet
Hva er de fineste barnefilmene du vet om? Hvilke og hvorfor? :D

Er det noen filmer barnet ditt bare MÅ vokse opp med å ha sett?

I farten kommer jeg på:

Løvenes konge: Trist og fin på samme tid, gode budskap, geniale sanger! :)
(De fleste av de "gamle" Disneyfilmene må sees.)

Free Willy: Den kan sees ene og alene pga Michael Jacksons "Will you be there" i rulleteksten, men også fordi den er spennende og rørende, og handler om å slippe et fanget dyr fri. ;)

Flåklypa: Fordi den er så genial i sin enkelhet. :D

Ellers kan jeg nevne kort;
"Ronja Røverdatter," "Pippi," "Wall-E," Toy story," "Oppdrag Nemo," "A nightmare before christmas" (når de blir litt eldre), "Aladdin," "Shrek," "Et kongerike for en Lama," "Istid," "Madagaskar."

Også serien "Det var en gang et menneske," og den første Narnia-serien. :D

Filmer som jeg synes var fine men vi ikke lengre har (må finne) de gode gamle:
Askepott
Sne hvit og de syv dvergene
Ariel
Mulan 1 og 2
Aladin (borte vekke men skal ha den her hjemme)

Filmer vi har sett med storebror
Istid alle tre som er i DVD form
Løvenes konge (alle filmene)

Zootropolis, Innsiden ut, Frost, Løvenes konge, Istid :-)

Løvenes Konge. Favorittbarnefilmen min den dag i dag. Den er bare fantastisk! :D
Blir ikke direkte film, men "Det var en gang et menneske" er jo ganske kjekt og lærerikt samtidig:-)

Har erfart at det jeg digget/digger ikke nødvendigvis faller i smak hos barna:p Men jeg er veldig gla i Astrid Lindgren sine klassikere, Ivo Caprinos dukkefilmer fra samlingen til Asbjørnsen og Moe, og selvfølgelig har Disney mange gode filmer. Min største favoritt er nok likevel Spirit fra Dreamworks:Heartbigred

Er så enig med de fleste forslagene her! Blir mye film titting spredd utover årene tenker jeg :D Dette er min første og er mange filmer jeg ønsker den skal vokse opp med, og det er jo de fleste som skrevet over her + mange flere men vanskelig og huske navn i farta :p

Løvenes konge, skjønnheten og udyret, Emil i lønneberget, Pippi Langstrømpe... Tror jeg må kjøpe alle disney-klassikerne! :p

Back
Topp