Fine velferdsstaten:)

Klesklypa

Gift med forumet
Idag har eg gått leenge i byn og fått gjort masse ærend[:)]
Men etter kvert blei jo selfølgelig Maria utolmodig og sulten.
Så da gikk eg opp på Helsestasjonen.
Der har de en fin ammekrok med en god stol og ei ammapute og ei helsesøster som smilende kom med vann til meg[:)]
Så har de reine fine muligheter for å skifte på babyen, og ei stolgruppe der en kan sitte å snakke med de andre mødrene som har stokke innom.
Alle mødre (og fedre) kan komme å gå som de vil og alt er reint og fint..

Dette er slikt vi egentlig tar for gitt..
Men tenk kor heldige vi er som bor i et sont land!!

Helt enig! Vi har det utrolig bra, men det er jo alltid lettest å bite seg merke i de tingene som ikke fungerer. Slik vil det nok alltid være.

Nååååh!!:) Så flink du er, klesklypa, som ser slik på det!! =) OG du har HEILT rett!! =) Vi er så fordømt flinke til å henge oss opp i alt som fungerer! og kvifor er vi det? fordi vi er så utrulig bortskjemte når det hjeld goder!! =)

Ja, det er jammen viktig å sette pris på slikt![:D]

Tenk at vi bor i et land som har gitt oss gratis oppfølging heile svangerskapet, og gratis legehjelp til barn det første året.
I mange land blir man jo stoppa i døra om en ikkje har forsikring!
Og i USA koster det over 11.000 kr bare å få føde...

Nei.. eg betaler gledelig skatt, når eg tenker på godene[;)]

ORIGINAL: Klesklypa

Ja, det er jammen viktig å sette pris på slikt![:D]

Tenk at vi bor i et land som har gitt oss gratis oppfølging heile svangerskapet, og gratis legehjelp til barn det første året.
I mange land blir man jo stoppa i døra om en ikkje har forsikring!
Og i USA koster det over 11.000 kr bare å få føde...

Nei.. eg betaler gledelig skatt, når eg tenker på godene[;)]

De har endret på det. Nå er det gratis legehjelp til de er i alle fall ti år. Men det er jo desto bedre;)

Så bra at du kommenterer det  [:)] Er HEEELT enig! Digger helsestasjonen min selv, og bruker ammekroken der titt og ofte. Alltid hyggelige folk der! Vi skal være glad vi bor i Norge ja. Skatt er faktisk ikke dumt om man tenker seg om!

Som sorciere_ sier så klager vi med én gang når noe ikke fungerer helt KUN fordi vi er så bortskjemte!

Back
Topp