Fine reisen og hverdagen

10+1 [emoji173]
Da har jeg vært hos legen i dag og i dag fikk jeg se to små sprellerende babyer. Utrolig hvor mye mer lik en baby de er nå i uke 10! Fått 50% sykemelding i dag grunnet trøtthet. Føler ikke døgnet har nok timer til søvn og legen min mente at jeg trengte sykemelding for å komme meg ovenpå. Aldri hyggelig å fortelle på jobb at man er sykemeldt da, men det går jo greit. Men er veldig spesielt når det allerede er en sykemeldt og en som også er gravid på arbeidsplassen. Og jeg vet man ikke skal tenke på det, men man gjør det likevel. Ush. Håper bare at dette gjør at formen min blir litt bedre fremover!

Jeg tror generelt det er noe som går igjen- hvertfall her til lands- det å få dårlig samvittighet for arbeidsplassen og kollegaene om man selv ikke kan yte like mye som man er vant til...
Om man har en viss arbeidsmoral og tanke for andre, så ønsker man jo å bidra det man kan, og ikke at andre man vet allerede jobber hardt skal få enda mer å gjøre!
Men noen ganger må man altså tenke på seg selv, og det kan være godt å få legens hjelp og "velsignelse" til å gjøre det! Det er hvertfall min erfaring at det var en lettelse at legen spurte om behovet for- og åpnet for at det var helt greit, istedenfor at det var jeg som spurte:shy:
Håper sykemeldingen bidrar til masse overskudd og at formen blir bedre:)
 
Jeg tror generelt det er noe som går igjen- hvertfall her til lands- det å få dårlig samvittighet for arbeidsplassen og kollegaene om man selv ikke kan yte like mye som man er vant til...
Om man har en viss arbeidsmoral og tanke for andre, så ønsker man jo å bidra det man kan, og ikke at andre man vet allerede jobber hardt skal få enda mer å gjøre!
Men noen ganger må man altså tenke på seg selv, og det kan være godt å få legens hjelp og "velsignelse" til å gjøre det! Det er hvertfall min erfaring at det var en lettelse at legen spurte om behovet for- og åpnet for at det var helt greit, istedenfor at det var jeg som spurte:shy:
Håper sykemeldingen bidrar til masse overskudd og at formen blir bedre:)
Takk for gode ord! Jeg er veldig flink til å si til andre at man skal tenke på seg selv, noe jeg også gjorde til mine ansatte da de ble sykemeldte. Men likevel så kommer samvittigheten flygende altså.
 
10+1 [emoji173]
Da har jeg vært hos legen i dag og i dag fikk jeg se to små sprellerende babyer. Utrolig hvor mye mer lik en baby de er nå i uke 10! Fått 50% sykemelding i dag grunnet trøtthet. Føler ikke døgnet har nok timer til søvn og legen min mente at jeg trengte sykemelding for å komme meg ovenpå. Aldri hyggelig å fortelle på jobb at man er sykemeldt da, men det går jo greit. Men er veldig spesielt når det allerede er en sykemeldt og en som også er gravid på arbeidsplassen. Og jeg vet man ikke skal tenke på det, men man gjør det likevel. Ush. Håper bare at dette gjør at formen min blir litt bedre fremover!

Så missunelig på at legen din har ultralyd! Heldige deg! :D Kan tenke meg det var herligt å se dem sprelle der!
Jeg kjenner på samme følelsen som deg. Er blitt sykemeldt igjen pga kvalme og svimmelhet, og jeg simpelt HATER å ringe å fortelle det til sjefen min. Ønsker ikke at graviditeten min skal være en byrde for andre selv om det er nok av ansatte å ta av på min jobb.. Jeg vet såklart at man ikke skal tenke slik,men det er jo ikke så lett å unngå heller.. Men som jeg har blitt fortalt ved mange anledninger tidligere da jeg er elendig til å ringe meg inn syk - det er ingen som kommer å takker en i etterkant for at en gikk på jobb og slet seg helt ut, når en burde vært hjemme :)
 
Takk for gode ord! Jeg er veldig flink til å si til andre at man skal tenke på seg selv, noe jeg også gjorde til mine ansatte da de ble sykemeldte. Men likevel så kommer samvittigheten flygende altså.
Bare hyggelig☺️
Jeg Kjenner meg veldig godt igjen i den beskrivelsen! Både i forhold til hva man sier til andre- og egen samvittighet!:wtf: Det er lettere å si enn å leve opp til!;) Jeg Prøver å minne meg selv på noe sjefen sa til meg ved en anledning (jeg jobber innen barne- og ungdomspsykiatri og er vel typisk helsefagarbeider på godt og vondt:p); Det er bedre å ikke kjøre seg så hardt at man går i bakken og blir borte over lengre tid, for da får man ikke hjulpet noen av de man kjører seg til grunne for å prøve å hjelpe! For å kunne hjelpe andre må man i første omgang ta vare på seg selv, slik at man er i stand til dette..
En ting er dog å si det- en annen å gjennomføre det:p
 
Bare hyggelig[emoji5]️
Jeg Kjenner meg veldig godt igjen i den beskrivelsen! Både i forhold til hva man sier til andre- og egen samvittighet!:wtf: Det er lettere å si enn å leve opp til!;) Jeg Prøver å minne meg selv på noe sjefen sa til meg ved en anledning (jeg jobber innen barne- og ungdomspsykiatri og er vel typisk helsefagarbeider på godt og vondt:p); Det er bedre å ikke kjøre seg så hardt at man går i bakken og blir borte over lengre tid, for da får man ikke hjulpet noen av de man kjører seg til grunne for å prøve å hjelpe! For å kunne hjelpe andre må man i første omgang ta vare på seg selv, slik at man er i stand til dette..
En ting er dog å si det- en annen å gjennomføre det:p
Absolutt! Det er helt sant! [emoji4] legen sier jo det til meg også at jeg må kunne være mamma og kone også etter jobb. Hehe!
 
I dag er jeg 17+2 etter egne beregninger og 18+5 etter legens beregninger. Gleder meg så vanvittig til OUL i morgen! Blir spennende å se hva terminen blir og oppfølgningen videre på Ahus!
Håper vi får sett kjønn på den andre Tvillingen også i morgen da den ikke har villet vise seg frem! [emoji173][emoji7]

Spent på mottakelsen og hvordan gjennomføringen blir altså! Hørt så mye rart.
 
Da har vi vært på OUL og alt så bra ut. Så da venter vi to flotte nydelige friske og fine jenter [emoji173]

Ny termin ble 15.oktober og var visst normalt og være forberedt på fødsel fra 6 uker før termin. Så da får vi nesten være det da! For en fantastisk UL jordmor vi var til! Neste time er om 4 uker på sykehuset, da har vi vekstkontroll [emoji4]fikk time på sykehuset før uke 24 pga jeg ikke har time hos jordmor før i juli :)
 
Så flott at det var en fin opplevelse på OUL. Og gratulerer med to fine jenter
 
Så flott at det var en fin opplevelse på OUL. Og gratulerer med to fine jenter

Takk! :)

Ja det er veldig deilig å møte på noen som virkelig passer til jobben sin <3
 
Förresten, vän, vad tycker du om att hyra bil när du reser med ett barn?? Jag hade aldrig tänkt på det här alternativet förut, men idag såg jag en annons och nu verkar det intressant för mig. Jag tycker att du borde titta på det här också, ni skulle gilla det killar! berätta vad du tycker om det, jag är intresserad av att veta
 
Back
Topp