Her kan vi dele fine navn vi finner og tenker på 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Oi Ansgard har jeg ikke hørt før, kult! Er det norskt?Jeg er veldig glad i familienavn, og er veldig glad i litt gammeldagse navn
Jentenavn: Klara og Lovise, sliter dog litt med å få med samboer på Klara
Guttenavn: synes det er vanskeligere, men vi liker begge to navnet Ansgar, og jeg har veldig lyst på Konrad![]()
Kanskje jeg skal foreslå Dagbjørt dersom samboer sier nei til noen av mine andre forslag?Sjeldne, men fine navn:
- Aylin
- Aurelia
- Lilo
- Eden
- Adiel/Adelin
- Bellamy
- Werner
- Birje
- Harlin
- Milou
- Jupiter
- Snefryd
- Solina
- Svanhvit
- Dovre
-
Noen bonus-navn fra 18- og 1900- tallet
- Prætorius
- Diis
- Desiderius
- Blostrup
- Blancheflor
- Dagbjørt

"Ansgar er et mannsnavn med gammelhøytysk opprinnelse og er sammensatt av ledd som betyr «gud» og «spyd». En nordisk form av navnet er Åsgeir" Kopiert fra WikipediaOi Ansgard har jeg ikke hørt før, kult! Er det norskt?
min pappas onkel (min grandonkel) heter det, og lever den dag i dag! Synes det er sjelden og litt gammeldags, ser for meg en liten pjokk på 3 år med bukseseler og sixpence som heter Ansgar 

Absolutt! Helt herlig syn"Ansgar er et mannsnavn med gammelhøytysk opprinnelse og er sammensatt av ledd som betyr «gud» og «spyd». En nordisk form av navnet er Åsgeir" Kopiert fra Wikipediamin pappas onkel (min grandonkel) heter det, og lever den dag i dag! Synes det er sjelden og litt gammeldags, ser for meg en liten pjokk på 3 år med bukseseler og sixpence som heter Ansgar
![]()
Jeg tenker det må bli en Ansgar på dere!Bellamy var jo såååå fintMin første fødte, G2015, heter Bellamy. Vi elsker navnet og får veldig mange komplimenter for det. Vi har også en J2017 som heter Hailey. Sitter denne har jeg lyst på Casey. Det passer så fint både til gutt og jente, men litt usikker på om mannen er med på den. Han ønsker Hennie hvis jente.
Men skjønner ikke helt hvordan det uttales! Stilige navn altså 
Kan det forresten brukes til både gutt og jente?Bellamy var jo såååå fint![]()
![]()
Vi har også wilmer på listaNoen guttenavn jeg har på listen:
Men noen av de er litt uvanlige, så vet ikke hvordan de blir å fungere
- Noah
- Theo
- Milo
- Milan/Milano
- Mio
- Marlo
- Wilmer
![]()
Men det sa mannen nei til 
Vi har det fra serien the100. En karakter der som heter Bellamy Blake, kan jo høre den engelske uttalen der, også bruker vi bare norske "L'er"Bellamy var jo såååå fint![]()
![]()
Ja, navnet er unisex. Men vet at det er vanligere som etternavn i noen land. Det betyr pen venn og er opprinnelig fransk.Kan det forresten brukes til både gutt og jente?
Ooo må sjekke ut!Vi har det fra serien the100. En karakter der som heter Bellamy Blake, kan jo høre den engelske uttalen der, også bruker vi bare norske "L'er"