Fine mellomnavn?

chmese

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Sommerfuglene
Hei!
Jeg ønsker sårt å bruke min oldemor sitt navn, men føler det er litt "gammeldags" og har da vurdert å legge til et mellomnavn... Finnes mange fine, men er helt blank og tror jeg kunne trengt litt "inspirasjon":-)

Hva er det fineste mellomnavnet (evt bare navnet) du vet om? :-)

André og Marie/Maria er de mest brukte mellomnavnene mener jeg. Det er navn som ofte står godt til og klinger bra med veldig mange andre navn.

Lettere å komme med forslag hvis du skriver navnet det ønskes et mellomnavn til.

Emilie synes jeg fungerer fint som mellomnavn selvom det er litt langt.

Litt vanskelig når jeg ikke vet hvilket navn du vurderer. Men ofte så går det ann å bruke en annen litt mer moderne versjon av navnet, eller om det er et langt navn så går det jo å bruke det som mellomnavn og velge et navn dere liker godt som fornavn :-)

Hei!
Jeg ønsker sårt å bruke min oldemor sitt navn, men føler det er litt "gammeldags" og har da vurdert å legge til et mellomnavn... Finnes mange fine, men er helt blank og tror jeg kunne trengt litt "inspirasjon":)

Hva er det fineste mellomnavnet (evt bare navnet) du vet om? :)
Hva heter oldemoren din? Lettere å komme med forslag når man vet hvilket navn som skal være til:)

Hva heter oldemoren din? Lettere å komme med forslag når man vet hvilket navn som skal være til:)

Oldemoren min het Solveig, og det er hennes navn jeg har lyst til å bruke, men syntes det er litt "gammeldags" og prøver derfor å komme på et mellomnavn som kunne passet fint til:angelic:

Oldemoren min het Solveig, og det er hennes navn jeg har lyst til å bruke, men syntes det er litt "gammeldags" og prøver derfor å komme på et mellomnavn som kunne passet fint til:angelic:

Hva med å forkorte det til Sol?
Sol Veronika/Viktoria
Sol Angelika/Angelina
Sol Merete/Margrete

Skal navnet være først eller sist:

Solveig Oleah
Solveig Marie
Solveig Katrine
Solveig Madelen
Solveig Alette/Anette

Ea Solveig
Anna Solveig
(Det var vanskelig å finne et navn som passer foran:rolleyes:)

Hva med å forkorte det til Sol?
Sol Veronika/Viktoria
Sol Angelika/Angelina
Sol Merete/Margrete

Skal navnet være først eller sist:

Solveig Oleah
Solveig Marie
Solveig Katrine
Solveig Madelen
Solveig Alette/Anette

Ea Solveig
Anna Solveig
(Det var vanskelig å finne et navn som passer foran:rolleyes:)

Mange fine forslag, takk![emoji1]

Hadde hovedsakelig tenkt til å ha det foran uten å forkorte, men syns det er skikkelig vanskelig det her[emoji85][emoji23] hun het Martha til mellomnavn så har tenkt på muligheten til å bruke det også som fornavn eller mellomnavn, men etter vi fikk vite kjønn så har navn bare surra seg i hodet mitt, kommer ikke opp noe som helst her[emoji28] har heldigvis noen mnd igjen på å finne ut av det[emoji4]

Solveig Lillea

Mange fine forslag, takk![emoji1]

Hadde hovedsakelig tenkt til å ha det foran uten å forkorte, men syns det er skikkelig vanskelig det her[emoji85][emoji23] hun het Martha til mellomnavn så har tenkt på muligheten til å bruke det også som fornavn eller mellomnavn, men etter vi fikk vite kjønn så har navn bare surra seg i hodet mitt, kommer ikke opp noe som helst her[emoji28] har heldigvis noen mnd igjen på å finne ut av det[emoji4]

Kanskje lettere å finne et navn til Martha da?
Martha Lovise for eksempel:)

Navn er vanskelig altså! Men jeg eeelsker å fundere på navn å gi forslag til andre, men tar tid å bli enig med seg selv (og sambo):p og vi er ikke gravide enda:hilarious:

Du finner nok ut av det til slutt, plutselig detter det ned i hodet på deg:)

Kanskje lettere å finne et navn til Martha da?
Martha Lovise for eksempel:)

Navn er vanskelig altså! Men jeg eeelsker å fundere på navn å gi forslag til andre, men tar tid å bli enig med seg selv (og sambo):p og vi er ikke gravide enda:hilarious:

Du finner nok ut av det til slutt, plutselig detter det ned i hodet på deg:)

Hadde også mange tanker om navn både før jeg ble gravid og før vi fikk vite kjønn, men ble plutselig mye vanskeligere når jeg har en «person» å forholde meg til[emoji85] men det dukker nok opp et navn ja, har jo litt tid på å finne ut av det[emoji28][emoji1376]

Back
Topp